וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול יותר, מסוגנן ומשוכלל: חשיפה רשמית של אודי Q3 החדש

25.7.2018 / 10:03

אודי פיתחו את הדור השני של ה-Q3 על פלטפורמה מודולרית, הגדילו אותו, חיזקו והוסיפו טכנולוגיות שלא קיימות אפילו באחיו הגדולים. בישראל בשנה הבאה

אתר יצרן

אם יש מסר אחד שהיה כרוך סביב השקתה של מרצדס A קלאס החדשה, הוא שאין פסול בלתחוב ברכב קטן אווירת יוקרה אותנטית של מכונית פאר. כך המקרה גם עם הדור השני של ה-Q3 החדש בו תמצאו ב-2019 רכיבים שהגיעו ישירות ממכונית הדגל A8 במטרה מודעת להצעיר את הסדרה ולחבר אותה לעולם הייטקי מהיר ומקוון.

אבל מעל לכל זה (או מתחת), הבשורה הגדולה היא המעבר מהפלטפורמה הישנה (PQ35) לפלטפורמה המודולרית של הקונצרן. המשמעות היא גדילה ניכרת במידות שלו וריחוק מאודי Q2 שיקבל קצת יותר מרחב נשימה. במספרים,זה אומר צמיחה של 10 ס"מ באורך ל-4.48 מ', בסיס הגלגלים גדל ב-8 ס"מ ל-2.68 מ', וכן רחב בכ-2 ס"מ מהדור היוצא. באודי אומרים שהתוצאה היא שיפור במרווח הברכיים, הראשים והמרפקים בשתי השורות. תא המטען מציע 530 ל' עם רצפה מתכווננת.

ההופעה החיצונית מזכירה את ה-Q8, אבל בפרופורציות קטנות ושריריות, כך שהוא מנתק כל מגע עם ה-Q5 או עם Q7 הנוכחיים שהושקו בשנתיים האחרונות. אודי תכננה אותו בהתאם לנוסח של רכבי הקונספט עם גריל מושחר בעל 8 מחיצות, פנסי LED, פגושים חדשים ופרופיל הרבה יותר אגרסיבי תודות לחישוקים ענקיים וקימורים שקועים בקו התחתון של הדלתות.

בתא הנוסעים אין כמעט שאריות להנדסת האנוש או הדקורציה המקורית של הדור הראשון. איכות הפנים קפצה כמה דרגות, מערכות מדיה השתדרגו ללא היכר (בקרת MMI משופרת), כולל שימוש אופציונאלי בגרסאות בכירות בלוח מחוונים וירטואלי 12.3 אינטש, וכן אופציות חכמות כמו דיווח ל"ענן" על סכנות בכביש, פינוי מקום חניה ועוד טיפים אותם ניתן לחלוק עם נהגי Q3 אחרים. מובן שכל מגילת מערכות הבטיחות החכמות כבר בילט-אין בתפריט.

קו המנועים של ה-Q3 מורכב משלוש יחידות בנזין וגרסת דיזל בודדת; אין יותר מדי מידע אודות היכולות שלהן, אבל הפרטים הראשוניים מספרים על דגם בסיס לו 1.5 ל' טורבו עם 150 כוחות סוס וניתוק צילינדרים לחסכון בדלק, מנוע 2.0 ל' טורבו עם 190 כ"ס, ו-מהדורה נוספת בנפח זה עם 230 כוחות סוס. כל המנועים מחוברים לתיבת 7 מהירויות דו-מצמדית. מנוע הדיזל TDI מפיק מ-2.0 ל' 150 כ"ס.

ה-Q3 הוא הדגם השלישי הנמכר ביותר של AUDI בעולם אחרי ה-Q5. למרות זאת, נוכח התיישנות הסדרה צנחו מכירותיו בשנה הקודמת ב-11%. בישראל, מסרה היבואנית צ'מפיון מוטורס קרוב ל-400 יחידות מתחילת שנת 2018. הדור השני, צפוי להגיע לארץ ברבעון הראשון של השנה הבאה.

אודי Q3. יצרן, אתר יצרן
אודי Q3/אתר יצרן, יצרן
אודי Q3. יצרן, אתר יצרן
אודי Q3/אתר יצרן, יצרן
אודי Q3. יצרן, אתר יצרן
אודי Q3/אתר יצרן, יצרן
אודי Q3. יצרן, אתר יצרן
אודי Q3/אתר יצרן, יצרן
אודי Q3. יצרן, אתר יצרן
אודי Q3/אתר יצרן, יצרן
אודי Q3. יצרן, אתר יצרן
אודי Q3/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully