וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאדילק: הענק מתעורר?

13.8.2018 / 7:51

גדילה מתמדת במכירות בשוק הסיני, שלל דגמים חדשים בקנה והצהרה על כוונות להכפלת המכירות והרווחים עד 2021, מותג היוקרה קאדילק בהחלט צופה עתיד וורוד וירוק. כאשר גם בישראל יש לה לא מעט סיבות לנפח את החזה, אבל יש גם סיכון

השנה הטובה של קאדילק. יצרן, אתר יצרן
קאדילק XT4 יכניס את היצרנית לסגמנט החם של הג'יפונים היוקרתיים/אתר יצרן, יצרן

קאדילק, אחד מהסמלים הוותיקים ביותר בתעשיית הרכב האמריקנית ובכלל, ידעה מחזורים של עליות וירידות בעשרות שנותיה. החדשנות של שנות העשרה במאה הקודמת, מכונית הגנגסטרים המושלמת של שנות ה-30 והזינוק לאייקון של שפע בשנות ה-50 וה-60 ואחריהם שקיעה איטית אל מול כוחן העולה של מכוניות היוקרה הגרמניות והיפניות.

גם העשור האחרון ראה רנסנס של המותג שלאט לאט צומח בחזרה ומפלס את דרכו לזיהוי כמכונית פרימיום שפונה לנהג, מאמצת מנהגים ואיכויות אירופיות (כמו התנהגות הכביש של ה-ATS) וטכנולוגיות מתקדמות בואך העולם האוטונומי עם ה"סופר קרוז" שלה.

השנה הטובה של קאדילק. יצרן, אתר יצרן
מנוע הצמיחה העיקרי הוא ה-XT5, אבל לסמוך על דגם אחד עלול להיות מסוכן מאוד/אתר יצרן, יצרן

צמיחה של 22 חודשים רצופים

באפריל דיווחה החברה על גדילה של 25.6 אחוזים במכירות ביחס למרץ בשנה שעברה, נקודת ציון שסגרה 22 חודשים רצופים של גדילה במכירות. הקטר שמושך את הרכבת הזו הוא ה-XT5 הקרוסאובר הגדול של החברה עם 13,147 יחידות שנמכרו במרץ. בהודעה לעיתונות שפרסמה היצרנית מצוינים השווקים האמריקניים, האסייתיים וגם ישראל (!) אולם השוק הצומח ביותר עבור הדגם הינו השוק הסיני, בו עלו המכירות ב-45.6 אחוזים.

גם הרבעון השני של 2018 ממשיך את הצמיחה של קאדילק, עם גדילה של 3 אחוזים ונכון לאוגוסט הקצב עומד על 5.4 אחוזים. אבל החדשות המעניינות יותר הן לא בהישגים שלה עד כה, אלא במבד קדימה לאוד ההצהרות השאפתניות של החברה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
השנה הטובה של קאדילק. יצרן, אתר יצרן
ה-XTS וה-ATS יוחלפו על ידי מכונית חדשה, ה-CT5/אתר יצרן, יצרן

דגם חדש כל שישה חודשים

במהלך ועידת הרכב של דויטשה בנק, נציגי קאדילק הציגו בפני האנליסטים שנכחו את התחזית העסקית שלה לשנים הקרובות. הכותרת המרכזית היא שהחברה צופה עליה של 100 אחוזים במכירות שלה עד שנת 2021.

מה שעומד בבסיס האופטימיות יוצאת הדופן והשאפתנית הזו של קאדילק עשוי להיות רעוע למדי במבט ראשון. ההסתמכות על השוק הסיני היא המשענת העיקרית של קאדילק, אבל על התיאבון האדיר לכלי רכב גדולים כמו האסקלייד וה-XT5 ניזון בחלקו ממחירי דלק נוחים, שובו של משבר דלק ועליית מחירים כמו שראינו אך לפני מספר שנים ולא בפעם הראשונה עשויים לשמוט את הקרקע מתחת למגדל הקלפים הזה. במיוחד לאור העובדה, שקו מוצרים עם מכוניות היברידיות או חשמליות יוצג במלואו רק במחצית השניה של העשור הבא, כך לדברי נשיא קאדילק היוצא ג'ון דה ניסצ'ן.

כדי לפזר את הסיכונים האלו, עושה קאדילק מהלך של הרחבת היצע הדגמים שלה, בדיוק כדי להימנע מהישענות על שני מוצרים מרכזיים. הסנונית הראשונה של החידוש הזה יהיה ה-XT4, קרוסאובר חדש שיהווה אח קטן ל-XT5 ועליו אנחנו ננהג בקרוב מאוד בהשקה העולמית שלו.

דגמים חדשים נוספים שעומדים לצאת בשנים הקרובות הם ה-CT5, שצפויה לצאת לשוק ב-2019 ומכונית סדאן נוספת, על כתפי המכונית הזו ששמה טרם פורסם, וה-CT5 תעמוד משימה לא פשוטה של החלפת מספר דגמים (ATS, CTS ו-XTS) בשלב ראשון על ידי ה-CT5 ואליה תצטרף המכונית הנוספת שתהייה קטנה ממנה. במחלקת השמועות של תעשיית הרכב מסתובבת אחת שגורסת כי גם מתחרה קומפקטית בקטגוריה של אודי A3, מרצדס A קלאס ודומותיהן נמצאת בקנה, כמו גם קרוסאובר גדול בן שבעה מושבים שיתחרה ב-Q7 או וולוו XC90 צפוי לצאת ב-2019. כאשר שנה לאחר מכן, ב-2020 צפויה להופיע מחליפת ספינת הדגל ה-CT6.

קדילאק אסקלייד 2014. אתר יצרן
בקרוב מאוד באולמות התצוגה - קאדילק אסקלייד/אתר יצרן

גם בישראל

האזכור של ישראל בהודעה לעיתונות העולמית של קאדילק אינה מקרית, קאדילק היא מותג היוקרה הצומח ביותר בישראל, מצד אחד לא אתגר גדול כאשר סך המכירות ב-2016 עמד על 285 יחידות שהן בערך שבוע של מכירות ספורטאז' לשם ההשוואה, אבל בכל זאת עלו ל-527 בסיכום 2017 ונכון ליולי 2018 עומדים המספרים על 366 יחידות. מבחינת קאדילק ישראל 2018 היא שנת מעבר לפני המשך ההתחדשות הצפויה של המותג, או כפי שאומר ל"וואלה!רכב" אור קליין מנהל חטיבת היוקרה ב-UMI: "המותג קאדילק נמצא בתקופה מרגשת, אנו רואים את צמיחת המותג עם השקת מגוון דגמים חדשים, דגמים שיגדילו את החשיפה לקהלים חדשים ומגוונים. אנו מצפים להמשך בגידול המכירות של המותג בישראל גם בשנים הבאות, כאשר המטרה היא להכפיל את כמות המסירות בישראל עד שנת 2020"


אמנם כרגע עיקר המכירות הן של ה-XT5, אולם אנחנו כבר יכולים לספר לכם שבסוף אוגוסט תודיע היבואנית על תחילת השיווק של האסקלייד הענקי. רכב הכביש-שטח שהגיע לישראל עד כה ביבוא אישי יצטרף לקו המוצרים של היבואנית כאשר הוא צפוי להציג רמות גימור גבוהות במיוחד ולהכניס את היבואנית לתחרות מול מותגי יוקרה כמו ריינג' רובר ומרצדס GLS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully