וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הנהגים לא מצליחים לזהות את הנורות ברכב שלהם. מה אתכם?

3.8.2018 / 9:08

מחקר שבוצע בבריטניה גילה ש-59 אחוז מהאנשים לא מכירים את כל נורות האזהרה הבולטות, וכי בממוצע, לקח להם שמונה ימים עד אשר הבינו בדיוק מה היא אומרת. האם אתם תצליחו לעבור את המבחן?

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

תמונות גולשים

בסרטון - נהגת המירוצים התחזתה לתלמידה ולקחה את המורים לסיבוב שלא יישכחו

הטכנולוגיה לא פוסחת על אף תחום בחיינו, וכמובן שגם המכוניות הופכות יותר ויותר מתוחכמות ומשוכללות משנה לשנה. לעתים, הן אפילו מתוחכמות ומשוכללות מדי. אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל לנו יצא לא פעם להיכנס לרכב ולפתע להיתקל בנורית אזהרה לא ברורה. רק הצצה בספר הרכב מספקת בדרך כלל את התשובות למה בדיוק השתבש.

ובכן, מתברר שאנחנו (ואתם) לא לבד. מחקר חדש שבוצע על ידי אתר HPI גילה ש-59 מהנהגים לא זיהו את נורות האזהרה הבולטות והנפוצות ביותר. אלף אנשים מבריטניה לקחו חלק במחקר, כשהמסקנה היא שלתושבי בריטניה "חסר ידע בכל הנוגע לזיהוי ותגובה לנורות הבטיחות ברכב".

לא פחות מדהימה היא העובדה שאחד מתוך חמישה נשאלים היה משוכנע כי נורה שמהבהבת לפתע על לוח המחוונים היא בעצם סימן למשהו טוב שמתרחש ברכב. חלקם, למשל, חשבו כי נורת כריות האוויר שנדלקה בעצם מסמנת להם שכריות האוויר תקינות, ולא שמשהו במערכת תקול.

חוץ מזה, נקבע כי בממוצע, לוקח לנהגים שמונה ימים ושלוש שעות לחקור ולהבין בדיוק את משמעות נורת האזהרה שנדלקה. גברים עשו זאת מהר יותר (שבעה ימים ושמונה שעות) לעומת נשים (שמונה ימים ותשע שעות). אנשים מעל גיל 55 היו בקבוצת הגיל שהגיבה הכי מהר לנורות (שישה ימים וארבע שעות), ובאופן לא מפתיע, צעירים בגילאי 18-24 הגיבו הכי לאט (עשרה ימים ושש שעות).

אחוז אחד, אגב, מתעלם לגמרי מהנורות וממשיך לנהוג כאילו לא קרה כלום."הדבר הכי מדהים היה ש-96 אחוז מהנבדקים לא הצליחו לזהות תקלה במערכת הבלמים לאחר שהנורה נדלקה", אמר אחד ממבצעי המחקר.


עוד בנושא:
נהגתם בהרבה מכוניות? חידון הזיהוי שיגלה אם זה נכון
מה מצפצף פה: נורות אזהרה ברכב שחשוב להכיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully