וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס EQC: התשובה הגרמנית לטסלה

יעקב צלאל, אוטוניוז

5.9.2018 / 11:41

מרצדס, שהצהירה בעבר על המחויבות שלה למותג כל חשמלי יוקרתי, חשפה אמש באירוע לעיתונאים את ה-EQC, קרוסאובר בגודל בינוני ששיווקו יתחיל באמצע 2019. יעקב צלאל היה בהשקה העולמית ומדווח

אתר יצרן

כבר שנים מדברים על התגובה הגרמנית לטסלה, מכונית חשמלית במסורת של תעשיית מכוניות הפרמיום החזקה בעולם. התגובה הזאת הגיעה לאט, ביסודיות והשבוע חשפה דיימלר את המרצדס EQC המכונית החשמלית המלאה הראשונה של החברה. נכון קדמו לה דגם מסחרי מ-1973, ה-B קלאס החשמלית והסמארט EV מהשנים האחרונות, אבל אף אחת מהן לא הייתה ניסיון משמעותי לפרוץ את המחסום הטכנולוגי והפסיכולוגי הייחודיים למכוניות חשמליות. את הניסיון הזה שמרה דיימלר, הקבוצה האם של מרצדס-בנץ למותג עצמאי ומובחן, חטיבה חשמלית עצמאית והסנונית הראשונה היא ה-EQC.

EQ הוא שם תת המותג שנתנה מרצדס למכוניות החשמליות שלה, C משום שמדובר במכונית הקרובה בגודלה ל-C קלאס ומיוצרת על אותם פס ייצור עליו מיוצרות ה-C קלאס וה-GLC. אולם מדובר במכונית שונה לחלוטין, או כפי שהגדיר זאת המתכנן הראשי של המכונית: "רק ידיות המכוניות ומראות הצד הן חליפיות."

מרצדס EQC. יצרן, אתר יצרן
הסנונית הראשונה לחטיבה החשמלית מגיעה בדמות קרוסאובר בינוני/אתר יצרן, יצרן

שיטת הפלטפורמות, או לפחות המונח הזה, זרים למרצדס. ה-EQC תוכננה בעיקר כדי להדגים את הבטיחות, הפרקטיות והיתרונות של המכונית החשמלית. אולם הותקנו לה שני מנועים חשמליים בהספק 300 קילוואט כדי לספק לה ביצועים שייצרו את הבאזז שביצועים טובים מייצרים. היא מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות, נתון מרשים בהחלט לכלי רכב מסוג זה.

עוד באותו נושא

אחד שיודע: 5 אתגרים עתידיים למכוניות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully