וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף אחד לא חסין: מצלמות ה-LPR עושות סדר במחוז הדרום

12.9.2018 / 8:24

תקופת החגים הולכת להביא מטיילים רבים לכבישי הדרום. השנה, הנסיעה בהם תהייה הרבה יותר בטוחה בזכות פריסה רחבה, נייחת וניידת של מערך מצלמות ה-LPR החדשות. המצלמות עושות שימוש בזיהוי לוחית הרישוי כדי לאתר עברייני תנועה, כלי רכב מסוכנים ועוד. צפו בתיעוד הפעילות

יח"צ - חד פעמי

מי שביקר בחניון מודרני בשנים האחרונות כבר מכיר את מהפכת ה-LPR, אותם מצלמות זיהוי לוחיות רישוי המותקנות ביציאה מהם ו"קוראות" את לוחית הרישוי של הרכב כדי לפתוח את המחסום. אז בחניון של הקניון הוא מזהה אם שילמתם את כרטיס החניה, אבל ביישום המשטרתי שלו יש למערכת הזו יכולות ותועלות גבוהות בהרבה. כאלו שהופכים את הכבישים במיוחד במחוז הדרום לבטוחים יותר.

רגע לפני תקופת החגים, שמאופיינת בתנועת מטיילים ערה בדרום, מכניס מחוז הדרום במשטרה לפעילות נרחבת את מערך מצלמות ה-LPR. מדובר בתפיסה טכנולוגית חדשנית (למרות שהטכנולוגיה עצמה לא חדשה כלל), הנשענת על מערכת "עין הנץ" של המשטרה הפעילה מזה תקופה לא קצרה בה עושה מחוז הדרום שימוש בשיתוף גורמים טכנולוגיים במטה הארצי. מטרת המערכת היא לשפר את רמת הבטיחות והביטחון האישי בכבישי הדרום.

מצלמות ה-LPR של משטרת ישראל. דוברות משטרת ישראל,
נתוני הרכב כפי שמופיעים במערכת/דוברות משטרת ישראל

כך זה עובד

התפיסה המבצעית מאחורי המצלמות הפעילות מאז אפריל באופן מוגבר היא הגעה ממוקדת לגורמים מסכני החיים בהיבט הנהיגה וכלי הרכב. המערכת המחולקת בפריסה שלה בין צמתים ראשיים ומיקומים ניידים המוקמים בשטח, מצלמת את המכוניות החולפות על פני המצלמה. זו "קוראת" את לוחיות הרישוי של המכוניות ומצליבה אותם עם מסד הנתונים של המשטרה, משרד התחבורה וגורמים נוספים. ברגע שנתוני המכונית או הנהג הנקלטים מייצרים "בינגו" - הצלבה עם נתונים המצדיקים עיכוב של הנהג לבדיקה, נעצר הרכב במחסום המשטרתי הקרוב. בסרטון המצורף ניתן לראות את המערכת בפעולה במהלך אכיפה ניידת של תחנת רהט במחוז הדרום.

על הפעלת המערך הזה אמונות למעשה שתי זרועות של המשטרה. זו ה"כחולה" המפעילה באמצעות כוח האדם בתחנות את המצלמות הניידות וכן הזרוע ה"ירוקה" של יחידה במג"ב האחראית על הפעלת המצלמות הנייחות.

השימוש במערכת הזו, שנעשה מזה מספר חודשים, כבר מניב תוצאות. בעיקר במאבק המתמיד של המשטרה "לנפות" ממשתמשי הכביש את אותם נהגים וכלי רכב המהווים סיכון לשאר משתמשי הכביש. על פי הנתונים שהגיעו אלינו, המספרים אודות המתרחש בדרום בהחלט מצריכים עבודה כזו והרבה ממנה.

עוד באותו נושא

מצלמות משטרה שמצלמות לתוך המכוניות - פגיעה בפרטיות

לכתבה המלאה
מצלמות ה-LPR של משטרת ישראל. דוברות משטרת ישראל,
מבט מהרחפן המלווה את הפעילות/דוברות משטרת ישראל

איתור ממוקד וסילוק גורמי סיכון

כך למשל, על פי נתוני המשטרה במחוז הדרום ובעיקר במרחב הנגב שופרה משמעותית יכולת ההתמודדות וכמות התפיסות של עברייני תנועה מסוגים שונים. על מנת להבין את המספרים בחרנו בשלוש נקודות ייחוס, העיר באר שבע כמרכז עירוני מרכזי, מרחב העיירות (תל שבע, כסייפה, לקיה, חורה, ערוער) ואת רהט.

בקרב פסולי הנהיגה, בבאר שבע נתפסו 18 נהגים, בעיירות 41 וברהט 35. כלי רכב שהושבתו, בבאר שבע 35, בעיירות המספר כמעט פי ארבעה עם 121 כלי רכב וברהט בלבד 118. נהגים שעוכבו ונעצרו, או במילים אחרות - הורחקו מהכביש. בבאר שבע 32 (מתוכם 12 נעצרו), בעיירות 96 נהגים (מתוכם 51 נעצרו) וברהט עוכבו 101 ומתוכם נעצרו ונכלאו 31.

על הפעילות הזו, והמספרים מאחוריה מספר ל"וואלה!רכב" סגן ניצב אבי כהן, קצין אגף המבצעים במרחב נגב: "אנחנו לוקחים מוקדי סיכון המשפיעים על בטחון משתמשי הדרך, ומרכזים מאמץ לזהות ולהרחיק אותם מהמרחב הציבורי".

הפעילות הנערכת כאמור מזה מספר חודשים חיונית במיוחד באיזור הדרום על האתגרים הגיאוגרפיים שלו בהיבט של מרחב הפעולה המשתרע על מאות קילומטרים, והיותו נקז תנועה מרכזי בעיקר לקראת תקופת החגים בה מטיילים רבים נוסעים לאזור ים המלח ואילת בנוסף לתנועה השוטפת הרבה של משאיות. כפי שניתן לראות בסרטון, את פעולת המצלמות משלימים גם רחפנים בחלק מנקודות הפעילות המשמשים כ"עין צופה" מלמעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully