וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי אוטונומי וחצי היברידי: הוצג רשמית מרצדס GLE החדש

12.9.2018 / 14:29

מרצדס GLE מציג שורה של שיפורים מעל ומתחת לפני השטח, כולל מנועים חזקים יותר וטכנולוגיות תרומת הקרוסאובר החשמלי של המותג. באפריל 2019 הוא יגיע גם אלינו

מרצדס GLE. יצרן, אתר יצרן
מרצדס GLE החדש. קרוסאובר מתקדם על פלטפורמה מודולארית/אתר יצרן, יצרן

מרצדס חשפה את הדור השני של הקרוסאובר היוקרתי GLE, קצת פחות מחודש לפני הבכורה הרשמית שלו בתערוכת הרכב בפריס. מוביל הנוסעים מקבל מקבץ שדרוגים במכלוליו, בכלל זה מעבר לפלטפורמה מודולארית (MHA), נהיגה חצי-אוטונומית, מנוע היברידי למחצה, מתלים מתקדמים וכן זכה במסגרת הריענון גם לליטושים בעיצובו החיצוני והפנימי, לרבות גידול של 8 ס"מ בבסיס הגלגלים.

זהו חידוש משמעותי בסדרת ה-GLE המבוססת רוחנית על ה-ML קלאס שהוצג בשלהי שנות ה-90. לדברי מרצדס, מדובר בקרוסאובר המתקדם ביותר שפותח על ידם, מאחר והוא מגייס טכנולוגיות שמקורן גם ב-S קלאס וכן בקרוסאובר החשמלי החדש, ה-EQC שהוצג ממש לפני ימים אחדים.

מלבד הצמיחה בבסיס הגלגלים ל-2.95 מ', ה-GLE זוכה לשינויים בעיצובו שיתרמו להפחתת התנגדות האוויר, מ-0.32 ל-0.29CD. בעולמם של רכבי הכביש-שטח יש לכך חשיבות לא מבוטלת נוכח הפרופורציות הרבועות והשימוש במערכות הנעה כפולה. כאן, נכנס לתמונה גם המנוע החדש של ה-GLE לו טכנולוגייה היברידית חלקית ומנת ביצועים רצינית.

לצד מנוע 2.0 ל' טורבו בסיסי עם 260 כ"ס, יאוכלס בחרטום גם מנוע בנזין ששה צילינדרים "חצי היברידי", המפיק 367 כ"ס ו-51 קג"מ, כשלכך ניתן להוסיף, לפרקי זמן קצרים עוד 26 קג"מ מהיחידה החשמלית (48 וולט). בדומה למערכת של AUDI, תחנת הכוח המשולבת משתמשת במתנע-גנרטור כדי לאגור אנרגיה, אבל לא צוין על ידי דיימלר אם היא מסוגלת לבצע "ניתוק" מלא של מנוע הבערה בזמן שיוט לטובת חסכון בדלק (הוא טיפה זללן עם ממוצע של 10 ק"מ לליטר). מצד שני, המחשב ב-GLE רותם את האנרגיה במערכת החשמלית לתפעול עזרים פנימיים כמו מערכת המיזוג ואפילו המתלים האדפטיביים.

מרצדס GLE. יצרן, אתר יצרן
מרצדס GLE/אתר יצרן, יצרן

במרצדס טוענים שזו מערכת המתלים היחידה בסגמנט שמסוגלת לשלוט על שיכוך הקפיצים והבולמים בכל גלגל באופן עצמאי, כלומר גם לווסת את זווית השיפוע וכן את הכוח המופעל על הגלגל בעת האצה מהמקום. לכל זה, מחוברת הנעה כפולה 4-מאטיק ותיבת הילוכים 9 מהירויות.

תא הנוסעים מיישר קו עם הטכנולוגיות העדכניות ביותר של המותג הגרמני; צגים דיגיטאליים גדולים (12.3 אינטש מרכזי) עם תמיכה קולית על ידי מערכת ה-MBUX החדשה (Mercedes-Benz User Experience) המופעלת על ידי אפליקצייה ייעודית. מבחינת השימושיות, גדל תא המטען ל-825 ליטרים (עד 2,055 ליטרים בקיפול 3 השורות) וכן נרשם שיפור במרחב הפנימי של שורה שתיים (צמיחה של 7 ס"מ במרווח הרגליים).

מכל מערכות הבטיחות החכמות שיש ב-GLE החדש (ומהן יש לא מעט), בולטת ה-Active Distance Assist , אוDISTRONIC. מערכת זו מפענחת עדכונים בזמן אמת אודות מצב מסלולי הנסיעה, באם יש האטה פתאומית עקב פקק תנועה או רכב תקוע שעלולים להפתיע את הנהג, ומגיבה בהתאם. היא מזהה סכנות ממרחק גדול ומאטה את מהירות הנסיעה, ובכך מאפשרת לבקרת הבלימה האוטונומית להתערב בנעשה מוקדם יותר. בשלב השני, נכנסת לפעולה גם מערכת חצי-אוטונומית לשמירה על מרחק בלימה בטוח מהרכב ממול והקפדה על נתיב הנסיעה.

עוד באותו נושא

מרצדס EQC: התשובה הגרמנית לטסלה

לכתבה המלאה
מרצדס GLE. יצרן, אתר יצרן
מרצדס GLE/אתר יצרן, יצרן
מרצדס GLE. יצרן, אתר יצרן
מרצדס GLE/אתר יצרן, יצרן

ל-GLE עתידים להצטרף עוד מספר דגמים, בהם חשמלי מלא, דגם דיזל, דגם פלאג-אין (טעינה מהשקע החשמלי) וכן פרשנות חורכת אספלט של AMG. מרצדס תשיק אותו רשמית בתחילת שנת 2019, כאשר אלינו הוא צפוי לנדוד במהלך חודש אפריל, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית 'כלמוביל'.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully