וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שלכם נחשב לנהג צעיר? כך תגרמו לו לנהוג באופן בטוח יותר

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

28.10.2018 / 8:35

הביטחון העצמי שלהם בשמיים, הם אוהבים לבלות ואין להם ניסיון. צעירים בני 17 עד 24 נחשבים לנהגים המסוכנים ביותר על הכביש, אבל אפשר לגרום להם לנהוג בטוח ואחראי יותר. הנה כמה דרכים שיסייעו לכם, ההורים, לעזור להם

נהג חדש עם חבריו הצעירים. ShutterStock
אחד מתוך חמישה נהגים שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית ב-2017 בישראל היה נהג צעיר/ShutterStock

הם רוצים להיות עצמאיים, הביטחון העצמי שלהם גבוה, הם אוהבים לבלות ואין להם ניסיון. צעירים בני 17 עד 24 נחשבים לנהגים המסוכנים ביותר על הכביש. נתוני הרשות הלאומית לביטחון בדרכים מלמדים שמעורבותם בתאונות דרכים, לפחות בשנתיים הראשונות לאחר קבלת הרישיון, גבוהה ממעורבותם של נהגים ותיקים.

ב-2017 נהרגו בישראל 362 בתאונות דרכים, מתוכם 44 צעירים. עוד עולה מנתוני הרשות לבטיחות בדרכים כי בשנה זו נפגעו 1,864 צעירים בתאונות דרכים ו-191 מהם נפצעו באורח קשה. אחד מתוך חמישה נהגים שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית ב-2017, היה נהג צעיר. נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ב-2018 מלמדים שמתחילת השנה היו מעורבים למעלה מ-50 נהגים צעירים בתאונות קטלניות. ישנם דרכים לצמצם את הסכנה ולגרום לאותם צעירים לנהוג באופן זהיר ובטוח יותר.

דוגמה אישית

אנחנו ההורים משפיעים על ילדנו בתחומים רבים, ותרבות הנהיגה שלנו היא זו המוכרת להם במשך כל החיים. נהיגה זהירה ושקולה, המתחשבת בתנאי הדרך ובמזג האוויר, והקפדה על שמירת החוק, יהוו עבורם מודל לחיקוי. התקופה בה הם לומדים נהיגה ונוהגים לאחר הוצאת רישיון הנהיגה היא קריטית מבחינה זו ובין אם הם במושב הנוסע או במושב הנהג, אתם המבוגרים האחראיים שאמורים לשמש להם דרך ארץ לנהיגה נכונה. החינוך שלהם לזהירות בדרכים מתחיל בכם.

מערכת בטיחות

הצעירים של היום נולדו לתוך העידן הדיגיטלי, שגורם להסחות דעת רבות, גם בזמן הנהיגה. שיחות טלפון, הודעות, סמסים - הסמארטפון שצמוד אליהם יכול לפגוע בריכוז בזמן הנהיגה. הטכנולוגיה יותרת בעיה, אבל גם מספקת פתרון. מערכת הבטיחות של מובילאיי היא למעשה עוד זוג עיניים טכנולוגי המלווה את ילדיכם. המערכת הישראלית הותקנה במיליוני מכוניות ברחבי העולם על ידי חברות הרכב הגדולות והמובילות והיא מספקת התרעות וחיוויים על סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק.

מערכת הבטיחות של מובילאיי בגרסת ה-630 העדכנית שלה הוסיפה גם התרעות על שלטי מהירות וזיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים. המערכת מזהה עצמים הנעים במהירות הנמוכה מ-50 קמ"ש ומתריעה בפני הנהג על סכנת התנגשות בהם, מספקת עד שתי שניות התרעה מראש. עם עלות התקנה של 2,100 שקלים שמהם 1,500 מוחזרים בדמות הנחה באגרת הרישוי השנתית של המכונית על פני שלוש שנים והנחה של עד 15 אחוזים בביטוח הרכב, זו למעשה אחת ההשקעות הטובות ביותר בבטיחות שלכם וכן בפן הכספי. אגב, המערכת הזו תסייע גם לכם, ההורים. עם השנים התגובות הופכות להיות פחות חדות והראייה המרחבית נחלשת - ומערכת זו מאפשרת לנהוג בביטחון יחסי.

עוד באותו נושא

הכי מסוכן בכביש: חמישה טיפים מצילי חיים לנהגים בישראל

לכתבה המלאה
מערכת בטיחות למכונית של מובילאיי.
זוג עיניים טכנולוגי המלווה את ילדיכם. מובילאיי

ללוות בכל הזדמנות

בשנתיים הראשונות לאחר קבלת רישיון הנהיגה הצעירים נחשבים לנהגים חדשים. בתקופה שבין היותם מוגדרים "נהג חדש" עד לגיל 24 הם מוגדרים "נהגים צעירים". "נהג חדש צעיר" הוא נהג חדש שטרם מלאו לו 24 שנים.

לפי החוק, נהגים חדשים בגילאי 17 עד 24, חייבים לנהוג בלוויית מלווה במשך שישה חודשים, כשבשלושת החודשים הראשונים הליווי חל על נהיגה במשך כל שעות היממה ואילו בשלושת החודשים האחרונים חובה ללוות רק בלילה. רק לאחר שהצעיר או הצעירה נהגו לפחות 50 שעוות עם מלווה הם יקבלו את רישיון הנהיגה, וזאת בתנאי שהמלווה הצהיר על כך שליווה בטופס מיוחד.

תקופת הליווי מהווה אינדיקציה עבור ההורים ליכולות הנהיגה של ילדם, ואמנם מבחינה טכנית המכסה הושלמה אולם יש לזכור כי מדובר בנהגים חסרי ניסיון וכל נסיעה שבה אתם איתם במכונית גורמת להם לנהוג באחריות כשזוג עיניים נוסף מפקח עליהם וגם על הכביש וסביבתו. ככל שתלוו אותם יותר, כך נהיגתם תהיה נכונה ובטוחה יותר.

לתחזק את המכונית

לתקינות המערכות השונות במכונית יש השפעה רבה על הבטיחות. צמיגים חדשים, לחץ אוויר בצמיגים, וישרים איכותיים, פנסים שדולקים בצורה תקינה, פרונט מאוזן, כל אלה יכולים לעזור למנוע תאונה בגלל החלקה או סטייה. רכב תקין הוא רכב שמספק לצעירים כלי בטוח יותר לנהוג בו.

דברו איתם

חוסר הניסיון של הצעירים בא לידי ביטוי בעיקר כשמדובר בנסיעות ארוכות, נסיעות בלילה או נסיעות במזג אוויר גשום וסוער. ודאו איתם שהם ישנו מספיק, שאינם נוהגים תחת השפעה של תרופה כלשהי, שמתוכננת להם עצירה כלשהי אם מדובר בנסיעה למרחק רב ושהם יוצאים לדרך רעננים וערניים.

נהגת חדשה בליווי הורה. ShutterStock
ככל שתלוו אותם יותר כך הם יוכלו ללמוד מהניסיון שלכם/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully