וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך צמיגי השטח לחורף

5.11.2018 / 7:19

עם בוא הגשם גואים המים בערוצי הנחלים, ואיתם גם ההתלבטות הקיומית - האם הגיע הזמן להחליף את ה-M&S הקשישים, באיזה גומי קרבי יותר? מה ההבדל בין AT ו-MT, ולמי מתאימים צמיגי שטח רציניים?

מדריך צמיגי השטח לחורף. רמי גלבוע, יצרן, ניר בן טובים
צמיגי שטח קרביים הם הנשק הקריטי ביותר, לטיול בוץ חורפי ראוי לשמו/ניר בן טובים, רמי גלבוע, יצרן

ג'יפאים שוחרי עבירות יודעים שעם כל הכבוד לנעילות, מהלך מתלים ובקרת משיכה, המרכיב החשוב ביותר לעבירות בוץ הינם הצמיגים - אותן פיסות גומי הנדרשות להעביר את שתי הטונות של רכב השטח בתנאי אחיזה מינימליים, שיפועים חדים, וסביבה עוינת המאיימת לנקב את הצמיגים על כל סלע או גרוטאת ברזל. לפעמים קשה לנו לקלוט את העובדה שארבעת 'טביעות הצמיג' שלנו תופסות שטח מגע הקטן מזה של הכיסא עליו אנו יושבים במשרד! הדרישות המוצבות בפני הצמיגים הן בלתי אפשריות, ואף סותרות זו את זו - אנו רוצים אחיזה טובה על הכביש וגם עמידות, חדות היגוי ונוחות נסיעה, נסיעה עירונית וטיסת אוטוסטרדות, ועוד. ואז מגיע הג'יפאי ומעלה את רשימת הדרישות: על אותו גומי לאחוז היטב גם בסלעים ובטרשים, לפלס 'קוליס' בחול ובוץ, לאפשר נסיעה בלחצי אוויר מופחתים...

מדריך צמיגי השטח לחורף. רמי גלבוע, יצרן, ניר בן טובים
רכבי שטח נדרשים לבצע מגוון עצום של משימות, בכביש ובשטח/ניר בן טובים, רמי גלבוע, יצרן

נדגיש כאן ועכשיו כי הדיון בצמיגי שטח נוגע רק לבעלי רכבי שטח אמיתיים; צמיג שטח אמיתי (בדירוג MT) אינו מתאים לקרוסאוברים מעודנים, אפילו לא לאלה המפגינים יכולות שטח כמו פורסטר או דאסטר, למשל. יכול בעליו של ג'יפון עירוני להרכיב צמיג שטח בדירוג AT, זה ישפר את ביצועי השטח שלו, ויקטין את הסיכון לקרוע צמיג - בתמורה לעליית משמעותית ברמת הרעש והרעידות על הכביש. קבוצת נוספת הנמצאת מחוץ לדיון הם רכבי שטח-פרימיום מתוחכמים מאוד (דיסקברי וריינג' רובר, גרנד צ'ירוקי, הקשוחים בדגמי מרצדס); לחלקם יש הילוך 'כוח' ואפילו נעילות רוחביות אבל הם נועלים צמיגים בחתך נמוך, שאינו מאפשר התאמת צמיגי שטח ראויים. צמיגי MT מתאימים רק לקומץ רכבי השטח האמיתיים שעדיין נמכרים בישראל - רנגלר, קרוזר, ג'ימני, רקסטון וכמובן, טנדרי שטח השומרים על הגחלת. גם אלה יאבדו הרבה מנוחות ושקט הנסיעה כתוצאה מהרכבת צמיגי שטח, אבל יש להם את היכולת לממש את פוטנציאל העבירות של צמיגים קרביים.

עוד באותו נושא

השיפורים שאתם חייבים ברכב השטח שלכם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully