וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהחליף בנטלי בקיה

8.11.2018 / 6:41

לוק דונקרוולקה, לשעבר ראש חטיבת העיצוב בלמבורגיני ובנטלי, יתמנה למעצב הראשי של יונדאי, קיה וג'נסיס. יחליף בתפקיד זה את פיטר שרייר שעל שמו רשומה מהפכת העיצוב אצל היצרנית

מעצב ראשי חדש ליונדאי וקיה. יצרן, אתר יצרן
לוק דונקרוולקה. עכשיו רק צריך לראות איך הוא הופך את השמאלי להיות כמו הימנית.../אתר יצרן, יצרן

חילופי תפקידים בקונצרן יונדאי, הכולל גם את קיה ואת מותג היוקרה ג'נסיס, עם כניסתו של צ'ונג אוי-סאן שיירש את מקומו של אביו כ"בעל הבית" בקונצרן. במסגרת השינויים הפרסונליים, מתמנה לוק דונקרוולקה למעצב הראשי של החברה.

בתפקיד הזה הוא למעשה יהיה אחראי לפקח על העיצוב בשלושת המותגים של הקונצרן. הוא מחליף בתפקיד זה עוד רכש מפורסם של יונדאי מלב תעשיית הרכב האירופית - פיטר שרייר. שהצטרף לקיה בשנת 2006 ואחראי במידה רבה להפיכת קיה לחברה עם קו עיצובי אחיד ומזוהה, הבולט ביותר בסימני ההיכר שלו הוא אותו גריל "אף הנמר" שנמצא על כל דגמי החברה. שרייר נשאר בתוך הקונצרן, תחת הגדרת תפקיד חדשה בשם "ראש ניהול העיצוב" - שזה אומר ש... שהוא יהיה ה... בעצם זה... טוב, אין לנו מושג מה זה אומר.

מעצב ראשי חדש ליונדאי וקיה. יצרן, אתר יצרן
פיטר שרייר יעבור להיות "ראש ניהול העיצוב" מה שזה לא יהיה.../אתר יצרן, יצרן

דונקרוולקה, שהגיע ליונדאי בשנת 2015 כדי להתוות את קו העיצוב למותג היוקרה שהקימה החברה - ג'נסיס, הפך להיות מנהל מרכז העיצוב של יונדאי שנה מאוחר יותר. בטרם הצטרף ליונדאי דונקרוולקה הבלגי הספיק לעבוד בפיג'ו בראשית שנות ה-90 אולם את החלק הארי של שנות העבודה שלו העביר בחטיבות השונות של קונצרן פולקסווגן. בין השאר היה חלק מצוות העיצוב של הדורות הראשונים של האוקטביה והפאביה. בהמשך, תחת אודי, הוא היה בצוות העיצוב של ה-A4 אוונט וגם אחראי על עיצוב ה-A2, המיקרוואן החדשני עשוי האלומיניום של אודי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מעצב ראשי חדש ליונדאי וקיה. יצרן, אתר יצרן
תחת אודי הוא היה אחראי לעיצוב ה-A2 המתקדמת/אתר יצרן, יצרן

מאוחר יותר הוא לוקח את המושכות על למבורגיני ולמעשה זה שחתום במידה רבה על המראה שמלווה את למבורגיני עד היום, כאשר הוא זה שחתום על המורצ'יאלגו ב-2001 וגם על הגייארדו ב-2004. בשנת 2005 הוא עובר לנהל את מחלקת העיצוב של סיאט, שם הוא אחראי לעיצוב הדור הקודם של סיאט איביזה. בשנת 2012 הוא מתמנה למנהל העיצוב בבנטלי, ועובד על עיצוב הדגמים העתידיים של החברה, בהם גם הבנטיגה, עד העזיבה שלו את הקונצרן לטובת יונדאי, כאמור ב-2015.

מעצב ראשי חדש ליונדאי וקיה. יצרן, אתר יצרן
גם הלמבורגיני גייארדו היא עבודה שלו/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully