וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת מילאנו 2018: רוח הרפתקנית

11.11.2018 / 13:24

מפגן עוצמה כזה לא ראינו כבר הרבה זמן, השמועות על היחלשות הענף הדו גלגלי היו מוגזמות, כי לפי השפע שהוצג במילאנו, העתיד וורוד

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
מכלי קצה אקזוטיים לקטנועים חשמליים, כולם רוצים חתיכה מהעוגה/יצרן

תערוכת EICMA, או בתרגום של ראשי התיבות לעברית "התערוכה הבין לאומית לאופנועים, אופניים ואביזרים", נחשבת כיום לתערוכה המרכזית בתחום האופנועים. יצרנים רבים ולא רק המקומיים, מנצלים את הנוכחות התקשורתית העצומה בכדי לחשוף דגמים חדשים ולהצהיר על הכוונות לעתיד. התערוכה מחולקת לשני חלקים עיקריים, הראשון מיועד לעיתונאים ודילרים בענף והשני לקהל הרחב. בחלק הראשון נערכות מסיבות העיתונאים על ידי היצרנים השונים שבמהלכן נחשפים הדגמים החדשים, אשר יוצגו בהמשך בתערוכה. הדילרים ואנשי העסקים בענף מנצלים את ימי השקט לפני בוא המבקרים לסגירת עסקאות והסכמים חדשים לקראת השנה הבאה. בחלק השני של התערוכה מתקיימים גם מופעי רכיבה ואירועים עם רוכבי קבוצות המרוצים השונות שזוכים כאן לפופולריות עצומה.

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
פיג'ו מציגה גרסה חשמלית למטרופוליס התלת גלגלי/יצרן

אופנועי האדוונצ'ר תפסו השנה חלק נכבד עוד יותר בתצוגות של היצרנים השונים והבולטים שביניהם היו הימאהה טנרה 700, קי.טי.אם אדוונצ'ר 790 וב.מ.וו F850GS אשר כולם אופנועים חדשים לחלוטין. מגמה נוספת שבלטה, היא השימוש בעיצוב בסגנון רטרו בשילוב מכלולים מודרניים כמו בדגמי הסקרמבלר של דוקאטי, ימאהה XSR, קוואסקי Z900 ואחרים.

בתחום החשמלי בלטה מאוד חברת קימקו שהציגה אופנוע סופרבייק חשמלי עם ביצועי על ומכלולים של אופנוע מרוץ ובנוסף להם עוד יצרנים רבים הציגו כלים חשמליים, אך מרביתם קטנועים. להפתעתי המהפכה החשמלית עדיין לא תפסה את התאוצה שלפני כמה שנים ניבאו לה, אך לא כך בתחום האופניים. באירופה, מספר האופניים החשמליים שנמכרים כמעט עולה על מספרם של האופניים הרגילים, במרבית הקטגוריות. נתון מפתיע זה בא לידי ביטוי בתערוכה שבה הוצגו אופניים חשמליים של יצרני אופנועים רבים כגון: קי.טי.אם, הוסקוורנה, קוואסקי ועוד, כל אלו הם כמובן בנוסף למאות הדגמים שהוצגו על ידי חברות המייצרות רק אופניים.

בחרתי לציין מספר דגמים של כמה מהיצרנים המובילים, שלפי דעתי מתאימים לשוק המקומי שלנו, או כאלו המבשרים על מגמות חדשות בענף.

עוד באותו נושא

רכיבה ראשונה: ימאהה ניקן

לכתבה המלאה
תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
ב.מ.וו F850GS אדוונצ'ר, יכולות שטח מעוררות עניין בנפח הביניים/יצרן

ב.מ.וו

ה-F850GS הוא לפי דעתי האופנוע החשוב ביותר עבור השוק המקומי שלנו. שלדה חדשה לחלוטין, מנוע שגדל ל-850 סמ''ק עם הספק מרבי של 95 כ''ס, מיכל דלק שחזר למקומו הטבעי בין רגלי הרוכב וגלגל קדמי בקוטר 21 אינטץ' משלימים חבילה שיכולת השטח שלה מעוררת עניין רב.

ה-X400 הוא קטנוע חדש בעל הספק של 34 כ''ס, עיצוב קצת שנוי במחלוקת ועם שלל מערכות אלקטרוניות לטובת הרכיבה והתקשורת של הרוכב עם העולם בזמן הרכיבה.

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
עיצוב שייקח זמן להתרגל אליו ב-400X/יצרן

ללא ספק מבחינת הביצועים ניצבת מעל כולם גרסת ה-HP4 RACE שהיא גרסת המרוץ של ה-1000RR והוא גם האופנוע הראשון בעולם עם שלדת קרבון מושלמת כולל הגלגלים.

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
מאדוונצ'ר ועד אקזוטיקה אצל דוקאטי/יצרן

דוקאטי

דגם המולטיסטרדה 950 מקבל גרסת S יוקרתית עם מתלים אקטיביים ובנוסף את כל מערכות האלקטרוניקה המתקדמות של דוקאטי. בנוסף מצטרף לסדרת המולטיסטרדה דגם ה-1260 החדש, אשר בנוסף ליכולות הדינמיות המשופרות זכה גם לצביעה מעניינת במיוחד בגרסת האדוונצ'ר.

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
פוזה קשוחה לגרסת האדוונצ'ר של המולטיסטרדה 1,260/יצרן

גרסת SPECIALE לדגם הפניגלה V4R עם 221 כ''ס בגלגל או אפילו 234 עם מערכת פליטה משוחררת כל זה מעל 15000 סל''ד. זהו למעשה אופנוע חוקי לכביש, אך מוכן לזינוק למרוץ סופרבייק.

בשורה חשובה היא שכל אופנועי דוקאטי יגיעו החל מהשנה עם מערכת ABS משולבת לחיישן ההטיה, כך שהמערכת מווסתת את עוצמת הבלימה גם בהתאם לזווית ההטיה של האופנוע.

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
האח הבינוני במשפחת הנייקדים-קפה של הונדה ה-CB650/יצרן

הונדה

אחרי הנייקדים בנפחים של 1000 ו-300 מגיע דגם הביניים ה-CB650 בעיצוב מיוחד מאוד, מצמד מוגבל החלקה, ועוד שלל מערכות חדשות.

ה-X500CB מקבל מתלים ארוכים יתר במהלכם, מושב צר יותר וגלגל קדמי בקוטר 19 אינטץ' לטובת תחושת רכיבה של אופנוע אדוונצ'ר קטן ושליטה נוחה עוד יותר.

קטנוע ה-SH300 שהוא אחד מלהיטי המכירות באירופה, מגיע השנה עם מערכת המווסתת את המומנט המועבר לגלגל האחורי לטובת רכיבה חלקה עוד יותר והגברת הבטיחות ועוד חלקים נוספים המכוונים להגביר את נוחות השימוש.

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
בהוסקוורנה ממשיכים להעמיק אחיזה בדגמי הכביש עם הסוורטפילן 701/יצרן

הוסקוורנה

בנוסף לשלל דגמי השטח הספורטיביים, שהשנה לא זכו לחידושים משמעותיים הוצג דגם הסווארטיפלן החדש עם בנפח 700 סמ''ק. דגם זה זכה להצלחה מרובה בזכות תנוחת הרכיבה הנוחה שמזכירה אופנוע שטח יחד עם העיצוב הייחודי.

בנוסף לאופנועים הוצגו גם מספר דגמים של אופניים חשמליים החלק מאופני שבילים ועד אופני דאון היל קיצוניים.

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
ימאהה טנרה 700, אחד הכלים החשובים והמסקרנים ביותר בתערוכה/יצרן

ימאהה

הטנרה 700 הוא אופנוע אדוונצ'ר בנפח ביניים המבוסס על מנוע הטווין המקבילי של ה-MT07. בתכנון האופנוע הושם דגש על משקל קטן ועל מרכוז המסה לטובת שליטה נוחה ויציבות כיוונית. מתלים ארוכי מהלך, מידות הגלגלים והמיגונים השונים מעידים שהטנרה החדש מכוון אל השטח.

גרסת 300 סמ''ק לקטנוע הטריסיטי המצליח של ימאהה מתווספת והיא ללא ספק תשפיע על השוק המקומי שלנו.

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
הקטאנה חוזר עם עיצוב עתידני ומנוע 1,000 סמ"ק עם 148 כ"ס/יצרן

סוזוקי

ה-KATANA המיתולוגי משנת 1981 זוכה לגרסה מודרנית ובעלת עיצוב מיוחד מאוד. מנוע 1000 סמ''ק ארבע צילינדרים רוחבי כמו בדגם ההיסטורי, אך במקרה הנוכחי עם 148 כ''ס ושלל מערכות אלקטרוניות.

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
קטנים ואופנתיים - פיג'ו חוזרת לייצור אופנועים/יצרן

פיג'ו

לאחר עשרות שנים שבהם הם ייצרו רק קטנועים, פיג'ו כנאה חוזרים לייצר אופנועים ובשלב ראשון הם יתמקדו בנפחים הקטנים עם אופנועים המכוונים לשימוש יום יומי בעיר ובסביבתה. דגמים אלו בהחלט יכולים להיות מעניינים עבור השוק המקומי שלנו. בנוסף לכך, ללין הקטנועים של החברה מצטרף דגם חשמלי של המטרופוליס.

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
ברוך שובך קוואסאקי W800, בטח בלוק הזה של קפה רייסר תקופתי/יצרן

קוואסאקי

ה-W800 בולט מאוד בליין האופנועים של קוואסקי והוא דוגמה טובה למגמה של שילוב עיצוב רטרו עם מכלולים מודרניים. הוא חוזר לייצור ושיווק לאחר התאמה שלו לתקני זיהום האוויר ויצע בגרסת סטריט וקפה (עם פירינג רטרו מינימליסטי).

אופנוע חדש נוסף הוא הנינג'ה 400 שמקבל עיצוב קרבי עוד יותר וכמובן מנוע בהספק גדול יותר. ה-10ZX זכה לגרסת ספישל עם מתלים ובלמים באיכות של אופנוע מרוץ וזה בנוסף לביצועי העל המוכרים של האופנוע.

תערוכת האופנועים של מילאנו. יצרן,
הרבה ציפייה לגרסת האדוונצ'ר על בסיס מנוע ה-790 החדש והנה הוא/יצרן

קי.טי.אם

השנה את עיקר תשומת הלב משכו האדוונצ'ר 790 החדש והאנדורו 690. האדוונצ'ר החדש עושה שימוש במנוע הטווין המקבילי המוכר מהדיוק 790. האופנוע מגיע, בהתאם למסורת של היצרן, בגרסה הרגילה ובגרסת ה-R בעלת נטיות חזקות יותר לשטח. ההספק עומד על 95 כ''ס ויחד עם מכלולים מהסוג שעמיד בפני רכיבה אגרסיבית בשטח מקבלים אופנוע מעניין מאוד לשוק המקומי. קיימת גם גרסה בעלת הספק של 47 כ''ס לרוכבים מוגבלי רישיון נהיגה. ה-690 החדש מקבל שלדה חדשה ושלל מערכות נוספות שמעידות על שמדובר באופנוע שונה ממה שהכרנו עד כה.


אנחנו כבר מחכים להגעתם של מספר גדול של אופנועים בכדי לרכוב עליהם ולגלות עד כמה ההבטחות הגדולות של היצרנים באות לידי ביטוי ברכיבה וכמובן לערוך השוואות בין דגמים מקבילים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully