וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מועדון KTM אדוונצ'ר למדבר יהודה

30.11.2018 / 8:21

רגע לפני החורף, כשהאוויר צלול ומזג האוויר מושלם, יצא מועדון האדוונצ'רים של KTM לטיול שטח במדבר יהודה. ראובן סביו הצטרף לנדידת הג'אמוסים

טיול מועדון KTM למדבר יהודה. ראובן סביו, ניר בן טובים
רמת הקושי היתה בינונית, אבל לאופנועים לא היה אכפת/ניר בן טובים, ראובן סביו

אופנועי האדוונצ'ר של KTM ובעיקר דגמי ה-R חוללו מהפכה בכל הקשור ליכולת השטח של אופנועי האדוונצ'ר הגדולים. אומנם גם לפני הופעת דגמי האדוונצ'ר של KTM ניתן היה לרכוב בשטח עם אופנועי האדוונצ'ר, אך KTM שינו את הכללים בזכות העובדה, שאופנועי האדוונצ'ר שלהם בנוסף ליכולת אספלט מעולה, מאפשרים גם רכיבה מהירה ואגרסיבית בשטחים עם קשיי עבירות.

טיול מועדון KTM למדבר יהודה. ראובן סביו, ניר בן טובים
הגשם השאיר שבילים מהודקים עם מעט אבק/ניר בן טובים, ראובן סביו

כל זה אפשרי ללא שינויים במתלים, בגלגלים, או בכל חלק אחר באופנוע, גם עבור רוכבים לא מיומנים במיוחד ברכיבת שטח. כתוצאה מהאפשרויות החדשות שאופנועים אלו פותחים, טיולי מועדון KTM אדוונצ'ר בשנים האחרונות נחלקים לשלוש קטגוריות עיקריות.

הראשונה היא של רוכבים מתחילים בשטח, שאת פרק השטח של טיולי המועדון מעבירים על דרכי עפר, אך מבלי להגזים עם השיפועים ועם כמויות הסלעים לאורך השביל. השנייה היא של רוכבים יותר מנוסים בשטח, שמעוניינים לאתגר את עצמם באתגרי עבירות מזדמנים ורוכבים בקצב מהיר יותר, אך עדיין לא נהנים לנסות לעבור מכשולים שהסיכוי ליפול בהם הוא גדול. הקטגוריה השלישית היא של רוכבים שחושבים, שאופנוע האדוונצ'ר שלהם הוא אופנוע אנדורו לכל דבר ולכן רוכבים איתו בסינגלים מסולעים, במסלולים מאתגרים במיוחד. על חלק גדול מהאופנועים בקטגוריה זו מורכבים מיגונים נוספים מעבר לסדרתיים ומורכבים עליהם צמיגי שטח מקצועיים ולעיתים עם מוסים (מילוי ספוגי לצמיגים) במקום פנימיות כדי להגביר את האחיזה ולמנוע את הסיכוי לפנצ'רים.

עוד באותו נושא

השוואתי: הונדה אפריקה טווין מול קי.טי.אם אדוונצ'ר 1090R

לכתבה המלאה
טיול מועדון KTM למדבר יהודה. ראובן סביו, ניר בן טובים
להישאר על הרגליות ולפתוח גז - זה הפטנט/ניר בן טובים, ראובן סביו

בשבת האחרונה הצטרפתי לטיול של מועדון KTM, שלפי דעתי שייך לקטגוריה השנייה שתיארתי קודם לכן בהובלתו של גיא רדר ממועדון KTM אדוונצ'ר. הטיול התחיל בנסיעה על הכביש מהעיר מודיעין אל מישור אדומים, נסיעה שלקחה הרבה פחות זמן ממה שאני רגיל. ללא שום הכנה של האופנועים ואפילו מבלי לפרק מראות ולהוריד אוויר בצמיגים נכנסנו לשטח. הפעולה היחידה שביצענו באופנועים הייתה להעביר את מערכת הניהול של האופנוע למצב רכיבת אנדורו המגביל את הספק המנוע ל-100 כ''ס לעומת ה-160 ה"רגילים" ומבטל את פעולת מערכת ה-S.B.A בגלגל האחורי.

טיול מועדון KTM למדבר יהודה. ראובן סביו, ניר בן טובים
להפתעתי, האדוונצ'רים הגדולים מסתדרים מצוין בשטח גם ללא הכנות והתאמות/ניר בן טובים, ראובן סביו

בזכות הגשמים החזקים שירדו באזור בימים שלפני הטיול, הקרקע הייתה מעט בוצית ובשל כך כמעט ולא היה אבק לאורך המסלול. בשבילים המהירים המובילים לכיוון הישוב קידר, האדוונצ'ר 1290 עליו רכבתי ממש לא התרגש גם כאשר נכנסתי לתוך חריצים בקרקע במהירויות תלת ספרתיות, או עליתי על סלעים לאורך הדרך. מהר מאוד הקבוצה החלה להתקדם במהירות אל עבר נקודת העצירה הראשונה על הר המונטר. לאחר עצירה קצת יותר מממושכת מהמתוכנן, בעקבות קריעת צמיג כתוצאה מכניסה אגרסיבית לתוך סלע המשכנו אל נקודת התצפית על מנזר המרסבא בגדה הצפונית של נחל קדרון. לאורך הדרך התמודדנו עם מספר לא קטן של עליות וירידות מסולעות, שכללו בורות רבים שנחפרו על ידי ג'יפים ושאר כלים. למרות שניסיון הרכיבה בשטח של חלק מהמשתתפים לא היה רב, גם הם הצליחו להתמודד בהצלחה עם המסלול, בעיקר כאשר הם הצליחו להתגבר על הפחד ולהישאר בעמידה על הרגליות ולשמור על גז פתוח.

טיול מועדון KTM למדבר יהודה. ראובן סביו, ניר בן טובים
זרימה ערה בנחלים אחרי הגשמים הראשונים/ניר בן טובים, ראובן סביו

לאחר הפסקת קפה וצילומים בתצפית המשכנו לכיוון מצוק ההעתקים דרך בקעת הורקניה. אל בקעת הורקניה מתנקזים כל הוואדיות והנחלים, שבינה לבין ירושלים. כתוצאה מהגשמים של הימים שקדמו לטיול, אזורים רבים בבקעה היו מוצפים במים והשבילים היו חלקים במיוחד. עצירה קצרה בתצפית ראש הצוק מעל שמורת עיינות צוקים שבצפון ים המלח ומשם חזרה לבסיס נבי מוסא בבקעת הורקניה.

טיול מועדון KTM למדבר יהודה. ראובן סביו, ניר בן טובים
מה, לא רואים שאני מחייך?/ניר בן טובים, ראובן סביו

בדרך חזרה על כביש מספר 1, תוך כדי עקיפת כל שאר כלי הרכב שנעו על הכביש, הבנתי שכל הטיול ארך כ-6 שעות בלבד. זמן זה כולל בנוסף לעשרות הקילומטרים שעברנו בשטח לא פשוט גם ניסיון תיקון צמיג קרוע, הפסקות קפה וצילומים, עזרה לרוכבים מתקשים והנסיעה הלוך וחזור על הכביש מאזור מודיעין. אין ספק שהיכולות הגבוהות של אופנועי האדוונצ'ר של KTM בכביש ובשטח באו לידי ביטוי בצורה משמעותית מאוד לאורך הטיול ובזכותם זכינו בחוויית רכיבה מהנה ומיוחדת.

תודה לד.ל.ב מוטוספורט, לחברי מועדון KTM אדוונצ'ר ולגיא רדר על היום הנפלא שעברתי במחיצתם.

טיול מועדון KTM למדבר יהודה. ראובן סביו, ניר בן טובים
קצר אינטנסיבי והכי חשוב, שבסוף כולם חזרו בשלום הביתה/ניר בן טובים, ראובן סביו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully