וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו פורסטר החדש בישראל

17.12.2018 / 13:52

סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל השיקה היום את הדור החמישי של סובארו פורסטר החדש בישראל. מנוע 2.5 ליטרים, יותר אבזור, מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט ושתי רמות גימור בהחל מ-180 אלף שקלים

סובארו פורסטר החדש. קינן כהן, ניר בן טובים
סובארו פורסטר החדש דור חמישי לראשוני הג'יפונים/ניר בן טובים, קינן כהן

ההשתלטות של רכבי הכביש-שטח על שוק המכוניות בעולם וגם בישראל הוא עובדה מוגמרת, לא מגמה, לא כיוון - השתלטות וכיבוש מוחלטים. עם 40 אחוזים שרק ממשיכים לטפס בעוד הסגמנטים האחרים ממשיכים לצלול - אין כבר סימני שאלה.

עבור סובארו העסק הזה עובד מצוין, ביחוד כאשר יש לה בבית מותג בשם פורסטר שמאז הוצג הדור הראשון שלו ב-1997 יכל לשבת ולראות מתחרים חדשים מצטרפים לנישת הג'יפונים ולהישאר אחד הדגמים הוותיקים והמוערכים, כזה שלאורך הדרך גם צובר לעצמו קהל אדוק ונאמן.

כעת, מגיע לישראל הדור החמישי שלו, ששומר על מאפייני הבסיס של מנוע בוקסר והנעה כפולה קבוע אבל מוסיף אבזור ומערכות חדשות. ישראל היא גם אחת מארבע המדינות הראשונות לקלוט את הדגם הכל-חדש של סובארו.

את המבחן המקומי הראשון של סובארו פורסטר החדש תוכלו לקרוא לראשונה כאן מחר.

סובארו פורסטר החדש. קינן כהן, ניר בן טובים
החרטום הוא מאפיין העיצוב החדש הבולט ביותר/ניר בן טובים, קינן כהן

תגדיל לי

חיצונית, הפורסטר החדש מזוהה בקלות, הוא מתרחק עוד קצת ממראה הסטיישן, אבל עדיין לא עוטה את פוזת הקשיחות של חלק מהג'יפונים האחרים. זה בעיקר החרטום החדש והמודגש מאוד שמושך את העין. הצמיחה במימדים מתונה, 463 ס"מ לאורך הכללי (460 בעבר), לרוחב נוספו 2 ס"מ ל-182 ס"מ והגובה מצטמצם מ-174 ל-173 ס"מ. בסיס הגלגלים מתארך ל-267 ס"מ לעומת 264 בעבר. תא המטען שלו מכיל 520 ליטרים לעומת 505 בעבר. מרווח הגחון נותר כשהייה עם 22 ס"מ. זווית הגישה היא 22.9 מעלות וזווית הנטישה מאחור היא 24.6 מעלות.

עוד באותו נושא

ליפנים בלבד: סובארו אימפרזה TC380

לכתבה המלאה
סובארו פורסטר החדש. קינן כהן, ניר בן טובים
מאחור הוא שומר על המראה הרבוע/ניר בן טובים, קינן כהן

הפורסטר החדש מחליף את מנוע 2.0 הליטרים בהספק 150 כ"ס במנוע ה-2.5 ליטרים ובהספק של 182 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-24.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד. הביצועים הם 9.3 שניות ל-100 קמ"ש ו-207 ק"מ מירביים. הוא שומר על תצורת בוקסר, עדיין אטמוספרי ועדיין עם תיבת הילוכים רציפה. ההנעה כמובן כפולה קבועה עם חלוקת מומנט ומערכת X DRIVE לשטח ולה בגרסת הגימור הגבוהה בורר מצבי נסיעה לדרכי עפר או בוץ.

סובארו פורסטר החדש. קינן כהן, ניר בן טובים
תא הנוסעים מתאבזר, רמת הגימור ספורט מקבלת גם גימור צבעוני בפנים ובחוץ/ניר בן טובים, קינן כהן

תאבזר לי

אחד הדגשים המשמעותיים שניתנו בפורסטר החדש, לאור המשוב מלקוחות הדגם בעבר הוא סעיף האבזור. לפורסטר החדש שישווק בשתי רמות גימור X ו"ספורט" אבזור רב מבעבר. החל מקישוריות אנדרואיד ואפל במערכת המולטימדיה, פנסי לד, חימום מושבים קדמיים, שליטה על ההילוכים מההגה, מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, חלונות אחוריים כהים והנעה ללא מפתח. תצוגת מערכת המולטימדיה אמנם לא מהגדולות בשוק עם 6.3 אינץ' ותצוגת מחשב דרך ונתונים צבעונית בלוח המחוונים.

רמת הגימור ספורט, מוסיפה כאמור מצבי נהיגת שטח למערכת ה-X MODE, החישוקים עולים ל-18 אינץ' (לעומת 17), הפנסים עוקבי פניה, גימורי צבע כתום מתכתי בתא הנוסעים ובחוץ, מושבי ספורט, יציאות מיזוג למושב האחורי עם שני שקעי USB, דלת תא מטען חשמלית, גג פנורמי ומערכת המולטימדיה עולה ל-8 אינץ'.

סובארו פורסטר החדש. קינן כהן, ניר בן טובים
267 ס"מ בבסיס הגלגלים, פתחי מיזוג למושב האחורי רק ברמת הגימור ספורט/ניר בן טובים, קינן כהן

תחום הבטיחות המתקדמת מתעדכן עם הדור האחרון למערכת ה-eyesight של סובארו, העושה שימוש בשתי מצלמות הממוקמות בחלקה העליון של השמשה הקדמית, מספקות תצפית גבוהה יותר וגם פחות חשופות לפגיעה חיצונית. אבל גם פה יש הבדלים בין רמות הגימור. בעוד ה-X מקבלת בלימה אוטומטית, מצלמת רוורס, חיישני חניה, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה ותיקון סטייה מנתיב, גרסת הספורט מוסיפה גם שליטה אוטומטית על האורות, התראה על רכב ב"שטח מת", התראת תנועה חוצה עם בלימה בנסיעה לאחור והתראה על רכב עוקף בנתיב מקביל.

מחירי הפורסטר החדש:
פורסטר X - 180 אלף שקלים
פורסטר ספורט - 200 אלף שקלים

סובארו פורסטר החדש. רמי גלבוע, ניר בן טובים
מה חשבנו עליו בשטח? אוהו, אבל המבחן הראשון - רק מחר.../ניר בן טובים, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully