וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאס גאס 300 במבחן: לא רק בגלל המחיר

21.12.2018 / 11:30

השמועות על מות המותג היו מוקדמות. תחת יבואנית חדשה ובתנופת התחדשות של המותג, גאס גאס מזנקת קדימה. ה-300 הוא סנונית ראשונה לכך

מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
השינויים בין דגמי 2018 ל-2019 של הגאס גאס 300 מינוריים בלבד/ניר בן טובים, ראובן סביו

למרות שתוך מספר חודשים צפויים כבר להגיע לישראל דגמי 2019 החלטנו לבחון את דגם 2018. הסיבות לכך הן שבעבר בחנו רק את ה-250, בגלל העדר אופנוע הדגמות אצל היבואן ועכשיו הצלחנו לגייס לטובת העניין אופנוע פרטי חדש לחלוטין. בנוסף לכך, אין כמעט שום הבדלים בין דגמי 2018 ל-2019 מבחינה טכנית ויותר חשוב גם מבחינת המחיר המפתיע.

לאחר הרבה שנים שבהם אופנועי גאס גאס לא עברו שינויים משמעותיים, כנראה בגלל אילוצי תקציב, הדגמים החדשים זכו לשלדה, פלסטיקה ומתלים חדשים לחלוטין. האופנוע החדש צר בהרבה מהקודם באזור הרגליים ובעל מושב גבוה יותר, כתוצאה מכך תנוחת הרכיבה עליו מזכירה אופנוע מוטוקרוס בניגוד לדגמים הישנים שהזכירו לי כמעט אופנועי אדוונצ'ר.

מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
תנוחת הישיבה מזכירה מוטוקרוס יותר מאשר בעבר/ניר בן טובים, ראובן סביו

הבולמים הם על טהרת חברת KAYABA, כאשר המזלג הקדמי הוא בעל תא אוויר סגור נוסף בתוכו (close cartridge), מהווים צ'ופר עצום לכל רוכב שטח שאוהב לרכוב מהר. המשולשים, הכידון, האגזוז מתוצרת FMF ועוד חלקים רבים יוצרים תחושה של אופנוע איכותי ומושקע, למרות שמדובר בדגם "רגיל" ומעליו בתחום האבזור נמצאים דגמי ה-GP והסיקס דייז.

הרושם הכללי הוא שאיכות ההרכבה והפלסטיקה שופרו באופן משמעותי לעומת הדגמים הישנים. פרט למדבקות על הפלסטיקה של תיבת האוויר באזור הרגליים שהחלו להתקלף בצורה מכוערת כתוצאה ממגע עם המגפיים. הגישה למסנן האוויר נוחה מאוד ומאפשרת החלפה/ניקוי של המסנן ללא שום דאגות לגבי אופן ההרכבה ונזק למנוע בעקבות כך. פרט נוסף חשוב בנושא התחזוקה ותפעול התקלות, היא הגישה הקלה למצת/פלאג שלא דורשת את פירוק מיכל דלק גם למי שלא מנוסה בכך או עושה שימוש בכלים מיוחדים. על האופנוע הורכב סט מגני קרבון מסיביים ביותר מתוצרת זרקו, שכלל מגן גחון, אגזוז ומכסה מצמד ובנוסף גם מגני ידיים סגורים של ACERBIS.

עוד באותו נושא

רכיבה ראשונה: ימאהה YZ450F החדש. שטח מיומן היטב

לכתבה המלאה
מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
בולמי קאייבה מעולים, שמקלים על קצב ההתקדמות בקרקע קשה/ניר בן טובים, ראובן סביו

טיפוס קשוח

התנועה לאורך המושב בישיבה והעברות של הגוף לאחור ולפנים בעמידה מתבצעות ללא כל הפרעה ובזכות כך מתקבלת תחושת שליטה מעולה על האופנוע. המשקל הנמוך, 105 ק''ג מוצהרים, בהחלט מורגש בהטיות האופנוע לצדדים במהירויות נמוכות ובמצבים שבהם צריך להקפיץ את האופנוע אל מדרגות גבוהות. המנוע יושב כמעט כולו בתוך השלדה ולא בולט החוצה מחלקה התחתון וזה בהחלט מגביר את השרידות באנדורו הצפוף והקשה. המזלג האחורי עושה רושם מסיבי והדיסק האחורי וגלגל השיניים יושבים רחוק יחסית מחלקה החיצוני של הזרוע, שוב לטובת השרידות. הישיבה על האופנוע לא משאירה ספק לגבי ייעודו הספורטיבי של האופנוע והתחושה היא של כלי מסיבי וקשוח, שדוחף את הרוכב מהר מאוד לרכב בקצב הנכון בכל מקום.

מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
המכלולים המוגנים מפגיעות מתאימים לרכיבת אנדורו/ניר בן טובים, ראובן סביו

התצורה הנוכחית של מנועי שתי הפעימות הגדולים של גאס גאס החלה את דרכה לפני כעשר שנים ומאז ועד היום ממשיכים לעדכן ולשפר את המנוע, אך מבלי לשנות יותר מידי. כתוצאה ממבנה זה ומהצורך להוסיף מתנע חשמלי בכדי להיות אטרקטיביים בשוק הדורש זאת. המתנע הוא חלק חיצוני מהמנוע, כפי שהיה גם באופנועים האוסטריים עד 2017, וזה ללא ספק פחות יעיל ופגיע הרבה יותר. החידושים העיקריים במנוע הם מערכת הצתה דיגיטאלית חדשה בעלת קידום הצתה משתנה, אגזוז חדש ומערכת הזנה המסתייעת בשסתום העלים Vforce4 האיכותי.

מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
מנוע שתי הפעימות הגדול של גאס גאס כבר בן עשר, אבל החברה ממשיכה להוסיף לו שיפורים/ניר בן טובים, ראובן סביו

כמה גז - ככה כיף

את המבחן ביצענו במדבר יהודה ביום חורפי במיוחד שכלל לשמחתנו הרבה גם רכיבה בתנאי בוץ וטיפוסים על משטחי סלע רטובים. התחושה הראשונית המתקבלת ברכיבה על הגאס גאס 300 היא תחושה דומה לאופנוע מוטוקרוס מבוית.

מושב צר ושטוח, מתלים קשים יחסית, אך כתוצאה מריסון הידראולי ולאו דווקא מקפיצים נוקשים. לכך מצטרף מנוע חזק מאוד, שאוהב לטפס במהירות במעלה הסל''ד בתוספת צליל פליטה גבוה הנגרם בזכות האגזוז בעל הדופן הדקה (לא מוגבל לחלוטין) המסופק יחד עם האופנוע. בשונה מדגם ה-250 שאותו בחנו בעבר וחולק עם ה-300 הכול פרט לתוספת של כ-50 סמ''ק במנוע, ה-300 מצליח להתקדם בסל''ד נמוך עוד יותר מבלי לדומם. תכונה זאת עוזרת מאוד ברכיבה בתנאי הארד אנדורו ובמיוחד בתנאים של בוץ. בסעיף זה, עדיין לא מדובר ברמה של המנועים האוסטרים המוזרקים, אך המנוע הספרדי מחזיר לעצמו הרבה נקודות כאשר מתחילים לפתוח מחדש את ידית הגז והתגובה המתקבלת היא מידית ועוצמתית.

מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
המנוע דורש דחיקה שלו לקצה כדי להוציא את מה שיש לו/ניר בן טובים, ראובן סביו

עד מהרה מבינים שאופי האופנוע נתון לבחירה לפי מצב הגז ולומדים להיות מאוד רגישים בתפעול הידית. מצד אחד, פתיחה מהירה של ידית הגז מצליחה במרבית המקרים לפרפר את הגלגל האחורי ולהזניק את האופנוע קדימה ללא שום השתהות. מצד שני, רכיבה בסל''ד נמוך גם בהילוכים הגבוהים מאפשרת נסיעה רגועה בשטחים קשים ללא צורך במצמד ועדיין כל מה שדרוש בכדי לעלות מדרגות, או להתגבר על עליות מפתיעות היא פתיחה נשלטת של ידית הגז. תיבת ההילוכים מתוכננת במיוחד לאנדורו צפוף וקשה והיא מתאפיינת בשלושה הילוכים ראשונים קרובים וקצרים המאפשרים זרימה במקומות קשים ללא צורך בשימוש אינטנסיבי במצמד והילוך שישי לשיוט בקטעי קישור מהירים.

מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
מתלים, מתלים ושוב המתלים - זה הסיפור של האופנוע הזה/ניר בן טובים, ראובן סביו

המתלים מגיבים למצב ידית הגז והתחושה המתקבלת מהם היא בהתאם למהירות הנסיעה. ברכיבה מהירה עם קפיצות ובאמפים המתלים כאילו מתקשים מעצמם ואילו ברכיבת סלעים איטית ספיגת המתלים נעשית נעימה והרבה פחות נוקשה. אני יודע שזה נשמע קצת מוזר, אך זו באמת התחושה שמקבלת מהמתלים, לאחר כמה שעות של רכיבה בתנאים שונים וזוהי ללא ספק אחת מנקודות החוזק של האופנוע. מאוד נהנתי תוך כדי הרכיבה לכוון את הגלגל הקדמי לתוך אבנים גדולות ולהתפעל מיכולת הספיגה של המזלג הקדמי והשלדה. הגאס גאס 300 פשוט מצליח לספוג מכות חדות וחזקות, באופן שמאפשר לרוכב להסתכל הרבה יותר קדימה לעומת אופנועי שתי הפעימות הסדרתיים, שעליהם רכבתי בשנים האחרונות.

מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
כן, בבת אחת עם מספיק גז גם הגבעה הזו מאחורינו/ניר בן טובים, ראובן סביו

לא אגזים אם אומר, שהתחושה היא כמעט כמו ברכיבה על אופנוע ארבע פעימות קטן עם מתלים מכוונים היטב. בזכות התנהגות המנוע והמתלים הרגשתי בטוח להתמודד כמעט עם כל האתגרים שהמדבר מעמיד בפני רוכבי השטח. בעיקר אהבתי את היכולת של הגאס גאס 300 להטיס אותך לקצה עליות הפודרה הארוכות והתלולות ותוך כדי כך להעניק לך תחושות כוח ויציבות ברמה גבוהה מאוד. מנגד, גם ברכיבה בערוצי הנחלים הסלעיים במהירויות נמוכות מתקבלת בברכה, בזכות פעולת המתלים הספוגית בחלק הראשון של המהלך והמשיכה של המנוע בסל''ד הנמוך והבינוני. בקטעים טכניים איטיים על גבי סלעים למדתי להעריך את מרווח הגחון הנדיב יחסית לאופנועי אנדורו אחרים ואת מבנה הלינק של הבולם האחורי שלא בולט כלפי מטה ופחות פגיע.

מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
רמת ההרכבה והגימור טובות מאוד, אבל יש עדיין פער בינו לבין האוסטרים/ניר בן טובים, ראובן סביו

גאס גאס 300 פחות מתאים לרוכבים מתחילים ולכאלו שמחפשים אופנוע "רך" ולא מוכנים לשלם מחיר אפילו קטן תמורת הכיף שברכיבה על שתי פעימות גדול וחזק. המנוע אומנם נשלט ביותר גם באנדורו הקשה, אך כל זה בתנאי שרגישות הרוכב ביד ימין היא ברמה גבוהה. האופנוע תוכנן למרוצי אנדורו ובתור שכזה הוא לא מחפש להיות נוח ברכיבה בישיבה, הוא רועד ודורש ניסיון בכדי לרכב עליו מהר. ההיגוי זריז מאוד בכדי להיות מהירים במסלולי עקלתון/ספישל טסט וזה על חשבון היציבות ברכיבה מהירה בישיבה. השילוב בין המתלים, המנוע והשלדה, מאפשר לרוכב לא לדאוג יותר מידי מתנאי השטח ולהתרכז בתכנון קו ההתקדמות והרבה פחות באבנים שנמצאות עכשיו לפני הגלגלים ובזכות כך להיות מהיר יותר.

מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
מתגמל מאוד את הרוכב שמוכן לרכוב עליו חזק/ניר בן טובים, ראובן סביו

האופנוע מגיע במקור עם כל מה שנחוץ על מנת לנצח מרוצים והוא לא מחייב החלפת קפיצים בבולמים על מנת להתאים לרוכבים עד 80 ק''ג וזהו ללא ספק יתרון משמעותי. עוד יתרון משמעותי הוא ללא ספק המחיר, הגאס גאס 300 2019 עולה 50,985 ש''ח כולל הוצאות רישוי ומע''מ, כאשר ההוסקוורנה 300 נמכר ב-65,457 וה-KTM ב-73,200 . מחיר זה ממקם אותו מאוד גבוה מאוד מול המתחרים השונים, בהיבט של היחס בין המחיר לתמורה.

אומנם התחושה עליו הזכירה לי לעיתים אופנועי אנדורו שתי הפעימות מהדור הקודם ואם מתעמקים בפרטים אז ניתן לראות כמה חוטי חשמל שלא מסודרים בצורה מוקפדת במיוחד, אך בסיכומו של יום אין ספק שגאס גאס הצליחו לייצר אופנוע אנדורו קשוח ותחרותי, עם יכולת מעולה במרבית התנאים ובמחיר מעולה.

מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
מבחן: גאס גאס 300/ניר בן טובים, ראובן סביו

גאס גאס ישראל: סדר בבלאגן

לאחר שהיבוא של אופנועי בטה וגאס גאס בישראל עבר מחברת סמל''ת למטרו ושמועות על פשיטת רגל של חברת גאס גאס הופיעו ברשת, נוצרה אי ודאות לגבי עתיד המותג בעולם בכלל ובישראל בפרט. חברת גאס גאס הספרדית נרכשה בתחילת שנת 2016 על-ידי TORROT שהיא חברה ספרדית בבעלות אמריקנית, המייצרת בין השאר אופניים וקטנועים חשמליים. זו האחרונה החלה בתהליך הבראה ותוך זמן קצר הוחזרו רוב העובדים לעבודה, מגוון דגמים חדשים החלו להופיע ועימם גם הצלחות במרוצי השטח השונים ובעיקר בתחום הטריאל. בתערוכת מילאנו האחרונה כבר הופיעו בביתן של TORROT/ GAS GAS מגוון גדול מאוד של אופנועי אנדורו, טריאל, ילדים וכמובן שלל אופניים חשמליים לשטח ולעיר וללא ספק הרושם הוא חיובי מאוד.

במקביל לכך בישראל, חברת מטרו החלה לבצע התארגנות מחדש בכל הקשור לתחום אופנועי השטח בעקבות שלל המותגים החדשים שהצטרפו לרבים הקיימים זה מכבר. כחלק מההתארגנות החדשה, איציק קלנר, אחד מרוכבי השטח המנוסים והמוכרים בישראל, החל לעבוד בחברה בתפקיד מנהל תחום האנדורו ועד מהרה החלו להגיע שוב אופנועי גאס גאס ובטה באופן סדיר לישראל. אופנועי גאס גאס מגיעים אלינו הפעם עם "גב" גדול וחזק בדמותה של חברת מטרו, שכאמור לאחרונה גם החלה להעלות כמה הילוכים בתחום שיווק אופנועי השטח. בתחום השטח, כיום מטרו מייבאת את: ימאהה, בטה, קוואסקי וגאס גאס ולמעשה מכסה את כל מגוון אופנועי השטח ובמרבית המקרים מציעה כמה אופנועים שונים לאותו שימוש. נוסף לכך, במטרו הגדילו באופן משמעותי את ההשקעה בקבוצות המרוצים שלה במוטוקרוס ובאנדורו ובפעילויות שונות עבור לקוחות השטח. למערך השרות בתחום השטח הצטרף גם תומר שמש שהוא דמות מוכרת ואהובה מאוד בתחום השטח בישראל, עד לא מזמן אחראי על המוסך בסדנת האלופים, מדריך רכיבה בארץ ובמרוצים בעולם ואחד מרוכבי האנדורו המצליחים בישראל עד היום. אין ספק שהשינויים במטרו בכל הקשור לתחום האנדורו, משפיעים על השוק בישראל ויעניקו עוד דחיפה לצמיחה הגדולה של תחום רכיבת השטח בישראל.

מבחן: גאס גאס 300. ראובן סביו, ניר בן טובים
מבחן: גאס גאס 300/ניר בן טובים, ראובן סביו

על הצד הטכני: גאס גאס 300

מנוע: צילינדר יחיד, שתי פעימות, קירור מים
קדח/מהלך: 72/72 מ''מ
נפח: 299.3 סמ''ק
מערכת הזנה: מאייד קאהייאן
הצתה: אלקטרונית בעלת קידום הצתה משתנה
התנעה: חשמלית+רגלית
תיבת הילוכים: 6 הילוכים
שלדה: פלדה, עריסה כפולה

מתלים:
קדמי: 48 מ''מ, מהלך 300 מ''מ
אחורי: מהלך 296 מ''מ

בלמים:
קדמי: 260 מ''מ
אחורי: 220 מ''מ

צמיגים:
קדמי: 90/90-21, אחורי: 140/80-18
מיכל דלק: 10 ליטרים כולל רזרבי
משקל יבש מוצהר: 105 ק''ג

מחיר:
50,985 ש''ח, כולל מע''מ והוצאות רישוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully