וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפודים צהובים? בואו נרגיע

23.12.2018 / 13:11

אמנם נהי ובכי כלכלי הוא היום אופנתי יותר מגבות מוגזמות של כוכבות יוטיוב, אבל במקום אחד קשה לומר שהמצב גרוע יותר - עלויות אחזקת הרכב שלנו. שכיום נמוכות יותר ב-7 אחוזים, בלעדי ל"וואלה!רכב" השוואת העלויות האמיתית

מחאת אפודים צהובים בתל אביב. ראובן קסטרו
יש על מה להתלונן, אבל בואו נרגיע עם הבכי על הדלק/ראובן קסטרו

אחזקת רכב בישראל היא דבר מרגיז במיוחד, על זה אין וויכוח. הוא מרגיז כי בהיעדר חלופת תחבורה ציבורית ראויה למאכל אדם ולאורך כל ימות השבוע - זו לא ממש בחירה. הוא מרגיז כי מתועפות הכסף שמכניס המגזר הזה למדינה, אלינו מגיעים בחזרה פירורים בהשקעה בתשתיות. הוא מרגיז כי בניגוד למדינות אחרות בהן מיסי הקניה של רכב נמוכים ועלויות האחזקה יקרות או להפך, מיסי הקניה יקרים מקוזזים עם מחיר אחזקה זול - כאן גם תשלמו יותר בקנייה וגם יותר באחזקה.

אבל מול התחושות האלו, שכבר העלו לרובכם את לחץ הדם, צריך גם לבחון את המספרים האמיתיים. בלעדי ל"וואלה!רכב", בדיקה שערכה חברת "חשב רכב" לעלויות אחזקת מכונית בישראל בין השנים 2013 ל-2018 מגלה כי עלות האחזקה של מכונית משפחתית בנפח 1,600 סמ"ק נמוכה יותר ב-6.89 אחוזים כיום מאשר ב-2013.

אפודים צהובים? לא ממש. יצרן,
רכב בישראל זה עדיין יקר ומרתיח, אבל פחות ממה שמנסים לצייר לכם/יצרן

הגורמים והמשתנים

הבדיקה שנערכה התייחסה למכוניות משפחתית ממוצעת, בנפח מנוע של 1.6 ליטר ובנסועה שנתית של 17,000 ק"מ בשנה, תוך חישוב ירידת ערך במכירת הרכב לאחר חמש שנים.

בחינת עלויות אחזקת המכונית חולקה למספר מרכיבים מרכזיים המרכיבים את הוצאות הרכב השוטפות שלנו. עליות החזרי הלוואת רכישה או ירידת ערך של המכונית, אגרת הרישוי של המכונית, ביטוח, תיקונים, צמיגים, דלק והוצאות נלוות אחרות.

כפי שניתן לראות בטבלה, את ההפחתה הגדולה ביותר בעלויות האחזקה של המכונית שלנו רשמה ההוצאה על דלק זו גם ההפחתה העיקרית שאחראית לתוצאה הסופית. שירדה מהוצאה שנתית של 11,801 שקלים בשנת 2013 ל-9,634 שקלים בשנת 2018. זהו פער של 22.5 אחוזים - אז נכון שמחיר הדלק בישראל יקר מאוד, יקר מסיבות מיסוי בלבד, אבל אפודים צהובים? לא ממש.

עוד באותו נושא

נוסעים לעבודה בתחבורה ציבורית? מגיע לכם כסף

לכתבה המלאה
אפודים צהובים? לא ממש. מערכת וואלה!
אפודים צהובים? לא ממש/מערכת וואלה!

עוד גורמים שהוזילו את עלויות האחזקה שלנו היו ריביות נמוכות במשק (מה שכנראה הולך להשתנות) שהפכו את החזרי ההלוואות על המכוניות לנוחות יותר ופחות "יקרות" וגם ירידות במחירי הביטוח, שילוב של תחרותיות גוברת, צרכנות נבונה ומנגנוני השוואת מחירים של הממשלה. מי שעוד רשמו ירידה קלה הם מחירי הצמיגים, אולם כאן לא כדאי לרוץ להריע, שכן ייתכן מאוד והירידה הזו לא נזקפת להפחתת מחירי הצמיגים הטובים, אלא לחדירה של מותגים סיניים נמוכי רמה לשוק המקומי בשנים האחרונות.

אם אתם בכל זאת רוצים סיבה טובה לרטון על הממשלה, אתם יכולים למצוא אותה בשניים מתוך שלושת הסעיפים בהם התייקרה אחזקת המכונית שלנו. אגרות הרישוי, שהיו אמורות לרדת לאור ההנחות שקיבלו מכוניות המצוידות במערכות בטיחות מתקדמות (רמז, בלוף בריבוע). מחירי החלפים והתיקונים אותם הבטיחו בכירי משרד התחבורה להוזיל ברפורמות המפורסמות שלהם התייקרו באופן הגבוה ביותר מבין עליות המחירים.

ריינג' רובר PHEV: נהיגה ראשונה. יצרן, ניר בן טובים
יותר מכפליים משכורת ממוצעת במשק בחודש - רק על אחזקת הרכב/ניר בן טובים, יצרן

עלויות אחזקת רכב - פרופורציות

ועדיין, בעוד רובנו הגדול מסתכלים על התייקרות של כמה מאות שקלים באחזקת הרכב לשנה, כמה עשרות אלפי בעלי מכוניות יוקרה מסתכלים על הוצאות רכב בסדרי גודל שונים לחלוטין. חברת חשב רכב סיפקה לנו גם את הנתונים הנוגעים לאחזקת מכוניות יוקרה בישראל. כך למשל, עבור ריינג' רובר חדש משנת הדגם 2018, שמחירו 1,150,000 שקלים, עלות האחזקה השנתית עומדת על 259,106 שקלים, או בחישוב חודשי 21,592 שקלים. יותר מכפליים משכורת ממוצעת במשק. בעלי מרצדס S קלאס נפרדים מ-21,197 שקלים בחודש וב.מ.וו 750 חדשה תעלה 254,367 אלף שקלים בשנה או 20,264 שקלים, כעלות השכירות של ארבע דירות 2.5 חדרים בתל אביב.

אפודים צהובים? לא ממש. יח"צ,
זוהר ואבי צדיק: "מגיעים לעלות של 3 אחוזים משווי הרכב לפרמיית הביטוח"/יח"צ

בפילוח המרכיבים של עלות האחזקה הזו, את המחיר הגבוהה ביותר גובה הביטוח של המכוניות הללו. נעזרנו בזוהר ואבי צדיק, מבעלי סוכנות הביטוח "צבר" שמבטחת רבים מרכבי היוקרה בישראל כי להבין איך זה עובד. על פי נתוני החברה עלות הביטוח של מכוניות היוקרה הללו עומד על בין 2.5 אחוזים משווי המכונית, לנהג בן 40 בעל עבר ביטוחי נקי ושני נהגים בלבד בפוליסה. גורמים נוספים יעלו את שווי הפוליסה ל-3 אחוזים משווי הרכב.

אם חשבתם שתוספת של 2,000 שקלים לנהג צעיר במכונית המשפחתית שלכם היא הוצאה כבדה, במספרים של מכוניות היוקרה, נהג כזה מעלה את הפרמיה גם ל-5 אחוזים משווי המכונית, במספרים, אם נחזור לריינג' רובר - סכום פעוט של 57,500 שקלים מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully