וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוויאר: מכונית השרירים החשמלית הרוסית

24.12.2018 / 7:08

אוויאר היא חברת סטארט אפ רוסית בתחום המכוניות החשמליות שהחליטה להחזיר לחיים את המוסטאנג GT פאסטבק המופלאה מכולן - אבל בגרסה חשמלית על בסיס טסלה. הכירו את ה-R67, כמה כסף? לא שואלים שאלות כאלו

מוסטאנג חשמלית רוסית. יצרן, אתר יצרן
אוויאר R67, מעניין מה לפורד יש לומר על זה?/אתר יצרן, יצרן

לפני ארבעה חודשים סיפרנו לכם על המכונית החשמלית של קלשניקוב, גבות הורמו, גיחוכים נשמעו, בעיקר בשל המראה החיצוני של המכונית שנשען על קווי הקוביה של המכוניות הסובייטיות של שנות ה-70.

הפעם, שוב מרוסיה ושוב מכונית חשמלית, אבל עם כיוון אחר לגמרי... הכירו את אוויאר R67 שחברת הסטארט אפ שעומדת מאחוריה מגדירה כ"מכונית השרירים החשמלית הראשונה". המקור להשראה, קשה להתעלם היא המוסטאנג GT פאסטבק, אחת מהתצורות האייקוניות והנחשקות של המוסטאנג מסוף שנות ה-60.

אבל העיצוב החיצוני הדומה, הוא הדבר היחיד שקושר באופן כל שהוא בין אותה מוסטאנג לבין המכונית הזו, ה-R67.

מוסטאנג חשמלית רוסית. יצרן, אתר יצרן
הנעה כפולה, חשמלית, הסוס מתהפך בקברו.../אתר יצרן, יצרן

אבל בעוד העיצוב החיצוני הוא כולו הומאז' למוסטאנג פאסטבק, מתחת לחיטובים האלו משנות הזוהר של תעשיית הרכב האמריקנית, נמצאת תשתית של יצרנית רכב אמריקנית מודרנית מאוד - טסלה.על אף שהדבר אינו נאמר במפורש, את הדימיון לא קשה למצוא.

יצרנית המכוניות החשמליות תרמה כאן את יחידת ההנעה החזקה שלה עם סוללות ה-100 קילוואט שעה המספקות למכונית עם ההנעה הכפולה הזו הספק המוערך ב-840 כ"ס. מה שמזניק אותה ל-100 קמ"ש ב-2.2 שניות, בערך שליש מהזמן שלקח לגרסת ה-GT500 (מנוע V8 בנפח 7.0 ליטר עם כ-355 כ"ס) המקורית להאיץ למהירות הזו. המהירות המירבית היא 250 קמ"ש והטווח המוצהר עומד על 507 ק"מ.

עוד באותו נושא

קלשניקוב מציגה מכונית חשמלית "מהפכנית", ויורה לכוון טסלה

לכתבה המלאה
מוסטאנג חשמלית רוסית. יצרן, אתר יצרן
דמיון חשוד מאוד לטסלה מודל S בתא הנוסעים/אתר יצרן, יצרן

מרכב המכונית שמסתיר ספויילר מתרומם וידיות דלתות נשלפות, עשוי סיבי פחמן. המימדים אמריקניים למהדרין, עם אורך כללי של 497 ס"מ, רוחב של 208 ס"מ ובסיס גלגלים של 296 ס"מ.

גם השלדה עשויה משילוב של סיבי פחמן ואלומיניום. כמו כן מצוידת המכונית במתלי אוויר, שמאפשרים להגביה את המכונית מ-11.9 ס"מ ל-19.2 ס"מ במצב הגבוה יותר. יש לה גם יכולת נסיעה אוטונומית, תאורת לד מלאה ותא נוסעים שגם הוא דומה באופן חשוד מאוד לזה של טסלה מודל S. עם אותו מסך 17 אינץ' ענקי, מיקום זהה לפתחי המיזוג ולוח המחוונים, אבל כאן יש רק שני מושבים.

על האחיזה צמיגי 305/30 מאחור ו-245/40 מלפנים, שעוטפים חישוקי 20 אינץ'. ועל הסאונד מערכת שמע מתוחכמת שמדמה במדויק לטענת החברה את הצליל הייחודי של לא פחות מאשר המוסטאג GT500 שלבי.

החברה אינה מפרטת את מחיר המכונית, אבל מזמינה את המעוניינים להשאיר פרטים באתר, ומבהירה כי המחיר בהתאם לרמת הבנייה המבוקשת ושזו אורכת לכל הפחות שישה חודשים.

מוסטאנג חשמלית רוסית. יצרן, אתר יצרן
שני מקומות ישיבה בלבד/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully