וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרו מוטור: סוגרים שנה, פותחים גז

25.12.2018 / 15:24

מטרו מוטור, יבואנית סאן יאנג, ימאהה וקוואסאקי ערכה היום מסיבת עיתונאים בה סיכמה את 2018 בשוק הדו גלגלי והציגה את הדגמים החדשים שנראה כאן ב-2019

מטרו מוטור: סיכום שנה. קינן כהן, ניר בן טובים
יציבות בחלוקה בין אופנועים לקטנועים גם ב-2018/ניר בן טובים, קינן כהן

הבלימה שחווה שוק הרכב הישראלי לא ייחודית לארבעה גלגלים, כך עולה מנתוני סיכום השנה של מכירות הכלים הדו גלגליים שהציגה הבוקר "מטרו מוטור" במסיבת סיכום השנה המסורתית שלה.

על פי הנתונים שהוצגו, שנת 2018 נסגרת עם 18,136 כלים חדשים שעלו לכבישים, ולמרות פתיחת שנה טובה מאוד עם עלייה של בין 6 ל-8 אחוזים בחציון הראשון שלה, המספרים התייצבו ונותרו זהים לאלו של 2017 (בה נמכרו 18,431 כלים). הסיבות לפי תומר קומורוב מנכ"ל מטרו מוטור, נעוצות ברפורמת רשות המיסים שביטלה את ההטבות למערכות בטיחות בדו גלגלי ובעקבות כך ייקרה במאות שקלים את מחירם של כלים קטנים ובינוניים עד לסכומים של 1,500 שקלים בחלק מהמקרים. הסיבה השנייה היא "פקק" בקבלת רישיונות של בין 2,000 ל-3,000 רוכבים בעקבות הרפורמה במבחני הנהיגה והסחבת בתחום זה שעודה נמשכת.

לא רק מספרי המכירות הכלליים נותרו זהים, אלא גם היחס בין אופנועים לקטנועים בסך כל המכירות. עם 11,609 קטנועים ו-6,416 אופנועים, אנחנו עדיין ביחס של 65 אחוזים לקטנועים לעומת 35 אחוזים למתופעלי ההילוכים והמצמד. עוד נותרה על כנה החלוקה בשנים האחרונות של עוגת השוק בין היבואנים. מטרו ממשיכה להחזיק בנתח עצום של 45 אחוזים מהשוק, כאשר אחריה עופר אבניר עם 27 אחוזים ובשאר העוגה מתחלקים מאיר (8 אחוזים), אלבר עם (7 אחוזים), דל"ב (6 אחוזים), דלק מוטורס (2 אחוזים) והשאר.

מטרו מוטור: סיכום שנה. קינן כהן, ניר בן טובים
עדכון עיצוב ומכלולים לקוואסקי וורסיס 1000/ניר בן טובים, קינן כהן

יחד עם סיכום שנת 2018, נגעה מטרו גם בצפי לשנה הבאה, הן בהיבט של מגמות בשוק והן מבחינת תוכניות החברה. על פי הצפי של החברה, אנחנו עתידים לראות גדילה בקטגורייה שאחראית לכניסת רוכבים חדשים לעולם הדו גלגלי - זו של בעלי רישיון A1 ובאופן ספציפי בפריפרייה, שם משקיעה החברה משאבים בפתיחה והרחבה של סוכנויות מכירה ושירות.

עוד בקנה ל-2019, פתיחתו בקרוב מאוד של "ימאהה TLV" אולם מכירה לאופנועים חדשים על טהרת החוויה הדיגיטלית, עם תהליך מכירה אינטראקטבי שיאפשר בנייה, אבזור והדמיה של האופנוע באולם עצמו. עוד בעולמות הדיגיטליים: אתר אביזרים חדש לארנב אנרגיה שלדברי מטרו יציע מחירים ממש "כמו באירופה".

עוד באותו נושא

רכיבה ראשונה: ימאהה ניקן

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully