וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס CLA הוצגה ב-CES והיא ממש CLS, התבלבלתם? כנסו

9.1.2019 / 8:18

הדור החדש של מרצדס CLA, גרסת הקופה ארבע דלתות של מרצדס A קלאס הוצגה אתמול (שלישי) בלילה בתערוכת הטכנולוגיה CES. הדמיון ל-CLS הגדולה ממש לא מקרי. מתי בישראל?

הוצגה מרצדס CLA. יצרן, אתר יצרן
עם קו גג נמוך, חלונות ללא מסגרת והבליטות במכסה המנוע, היא שומרת על מאפייני הדור הקודם/אתר יצרן, יצרן

ככל שיורדת קרנן של תערוכות הרכב המסורתיות, ופחות ופחות יצרניות מגיעות אליהן, אלו דווקא תערוכת הטכנולוגיה דוגמת CES בלאס וגאס שהופכות להיות במה להצגת לא מעט מכוניות בשנים האחרונות. הסיבה המרכזית - זה מושך את תשומת הלב של הדור הבא של קוני המכוניות עם מילים כמו "קישוריות", "אוטונומיות", "חדשנות" ועוד כהנה וכהנה.

זו בדיוק הסיבה שמרצדס בוחרת דווקא בתערוכה הזו כדי להציג את אחת המכוניות החשובות והמתקדמות שלה לקהל צעיר, שוחר טכנולוגיה ומתקדם - בדיוק זה שמגיע לתערוכות כאלו. זה לא מקרי, על פי מרצדס, בארצות הברית הלקוח הטיפוסי של ה-CLA צעיר בעשר שנים מהגיל הממוצע של רוכשי מרצדס ביבשת החדשה.

הוצגה מרצדס CLA. יצרן, אתר יצרן
הדמיון ל-CLS לא מקרי בכלל, מהחרטום ועד הפנסים האחוריים/אתר יצרן, יצרן

הדור השני של CLA כמו קודמו, נשען על בסיס המרצדס A קלאס וגם הפעם מציג עיצוב חיצוני דמוי קופה ארבע דלתות. המראה החיצוני, קשה להחמיץ - הוא ממש העתק בקנה מידה קטן של ה-CLS. אותו חרטום כוחני עם לוע ענק וגריל עמוק, קו הגג שצולל מוקדם וארוך לתוך זנב עם יחידות תאורת לד צרות. גם בדור הזה, ניתן לראות דלתות ללא מסגרת ואת שני הקימורים לאורך מכסה המנוע שהופיעו גם בדור היוצא. את הגרסה המצולמת כאן, שנקראת Edition 1 המעוטרת בפנים ובחוץ בגימור כתום ניתן יהיה לקבל רק בשנת השיווק הראשונה שלה.

עוד באותו נושא

מנכ"ל פולקסווגן: "תערוכות רכב מסורתיות מתו. הן נחלת העבר"

לכתבה המלאה
הוצגה מרצדס CLA. יצרן, אתר יצרן
הגימור הזה, שייך למהדורה המוגבלת של שנת השיווק הראשונה/אתר יצרן, יצרן

המימדים גדלו, 4.8 ס"מ נוספו לאורך שעומד עכשיו על 469 ס"מ, 5.3 ס"מ לרוחב של 183 ס"מ והגובה נותר ללא שינוי, 144 ס"מ. טוב נו, היא נמוכה יותר ב-2 מ"מ... לבסיס הגלגלים נוספו 3 ס"מ והוא עכשיו עומד על 273 ס"מ. נפח תא המטען צומצם ב-10 ליטרים והנתון העדכני הוא 460 ליטרים.

בשלב זה הוצגה ה-CLA בגרסת ה-250. כך שמתחת למכסה המנוע יש את גרסת 225 כוחות הסוס ו-35.7 קג"מ של מנוע ה-2.0 ליטרים עם תיבת הילוכים כפולת מצמד 7 יחסי העברה. עם תחילת השיווק של המכונית בעוד מספר חודשים יוצעו מנועי בנזין נוספים, החל ממנוע ה-1.3 ליטר וגם גרסאות דיזל בהנעה קדמית או כפולה. באגף החם צפויות בהמשך השנה גם גרסאות ה-AMG 35 וה-45 החזקות. לראשונה 306 סוסים והשנייה עם 420 כ"ס. תהייה להן הנעה כפולה וגם מצב דריפט ייעודי.

הוצגה מרצדס CLA. יצרן, אתר יצרן
תוספת צבע גם לתא הנוסעים במהדורה המוגבלת. מערכות המולטימדיה והממשק שופרו/אתר יצרן, יצרן

אורזת טכנולוגיה

למפשק גלגלים רחב יותר מאשר בעבר, והנמכה של מרכז הכובד, נוסף ב-CLA מתלה אחורי רב חיבורי (לא ברור אם יהיה גם בגרסאות הפשוטות יותר, בדומה ל-A קלאס). מוט מייצב אחורי עבה יותר, בולמים אדפטיביים יוצעו כאופציה כמו גם חישוקי סגסוגת בקוטר שמתחיל ב-16 אינץ' ויגיע עד 19 אינץ'.

הרבה מאוד מהטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת שהוצגה ב-A קלאס, מוצאת את דרכה לכאן. כך, תוכלו למצוא בה את ה-MBUX מערך ממשק המשתמש החדש של מרצדס, על המופע הוויזואלי המפואר שלו. את מערכת ההפעלה הקולית "הי מרצדס", שהפעם הלכה והשתכללה ובמרצדס מספרים שהיא כבר לא מתבלבלת מפקודות שאומרים הנוסעים האחרים, אלא "מתבייתת" על קולו של האחרון שאמר "הי מרצסד". יש כאן גם את מערכת המציאות רבודה המשלבת את המידע ממערכת הניווט עם מצלמת החזית של המכונית. אבל היא מוסיפה כמה דברים משלה, כמו תפעול במחוות יד, תאורה שנדלקת אוטומטית כאשר מושיטים יד לעבר מושב הנוסע בחושך ועוד.

הוצגה מרצדס CLA. יצרן, אתר יצרן
הוצגה מרצדס CLA/אתר יצרן, יצרן

בתחום מערכות הבטיחות מקבלת ה-CLA יכולות נהיגה חצי אוטונומיות, בזכות מצלמה ורדאר משופרים עם טווח זיהוי של עד 500 מטרים ושילוב של אלו עם מערכת הניווט היא מאפשרת לבקרת השיוט האדפטיבית למשל להתאים את מהירות המכונית לא רק בהתאם למכונית שלפניה, אלא גם כאשר היא מזהה קרבה לעיקול בכביש, צומת או מעגל תנועה. בקרת תיקון הסטייה מנתיב יודעת להבחין בין חציית קו רציף לבין קו מקוטע ומתאימה את תיקון הסטייה למצב הדרך. היא תבחר בין התראה לבין תיקון אקטיבי בהתאם לסימון ולזיהוי תנועה המגיעה ממול.

כאמור, תחילת השיווק של ה-CLA, שתגיע ממפעלי מרצדס בהונגריה צפויה להתחיל במאי, מ"כלמוביל" יבואנית מרצדס לישראל נמסר כי אלינו היא צפויה להגיע בסוף הרבעון השני של שנת 2019.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס
  • ces

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully