וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר 2019: ניצחון מוחץ לנאסר אל-עטייה

21.1.2019 / 16:17

הדקאר הקצר ביותר הסתיים ברצף אדיר של חוויות, קרבות והפתעות. נאסר אל-עטייה (טויוטה) סיים ראשון בקבוצת המכוניות, ניקולאייב ראשון במשאיות (קמאז), טובי פרייס ניצח באופנועים (ק.ט.מ). ובכל זאת, אין כמו הדקאר

סיכום מירוץ הדקאר 2019. Antonin Vincent,
רק כדי לקבל מושג, זה לא לכלוך על המסך שלכם, זו מכונית בדיונות הענק/Antonin Vincent

530 מתחרים זינקו לדקאר ה-41 במספר, אך רק שליש מהם הגיע לנקודת הסיום; זהו שיעור נטישה גבוה מהרגיל, בוודאי בהתחשב בעובדה שהיה זה דקאר קצר יחסית, 10 ימים ו-5,000 קילומטרים "בלבד". אבל הדיונות האכזריות טרפו את המתחרים, בזה אחר זה. גם הפייבוריטים הגדולים נתקלו בקשיים גדולים אבל בסוף, ניצח זה שעשה פחות שגיאות והמזל בגד בו פחות.

נאסר אל-עטייה זינק לדקאר 2019 עם כל הסיכויים לצידו: כמי שגדל בחולות של קטאר יש לו ניסיון אדיר בנהיגת דיונות, הנעת 4X4 נתנה לו יתרון גדול בסוג זה של שטח, וקבוצת 'טויוטה גאזו' הפכה להיות הוותיקה והמאורגנת ביותר במרוץ. גם קבוצת 'מיני X-רייד' וותיקה ומאורגנת אבל המכוניות שלה היו עדיין בשלב גיבוש, והן סבלו מתקלות מרובות.

סיכום מירוץ הדקאר 2019. Florent Goodem,
נאסר אל עטייה יכול לצחוק עם ניצחון שלישי בדקאר, ניצחון היסטורי לטויוטה/Florent Goodem

ריבוי הדיונות השנה העלה את רמת הסיכון של המשתתפים; הדיונות הפרואניות טובעניות ובוגדניות, ולנהגים אין אפשרות להאט לפני פסגות הדיונות. מכאן נגזרת רמת סיכון גבוהה יחסית, המכתיבה מספר רב של תקיעות ותאונות. "מר דקאר" הישראלי, אביב קדשאי, הסביר כי הדיונות בפרו גבוהות פי כמה מאלה של מאוריטניה או סין, והן טובעניות במידה יוצאת דופן. גם שטחי ה-Fesh Fesh בפרו טובעניים במיוחד. 'פש-פש' הוא סוג של פודרה אבל היא לא נוצרה כתוצאה של מעבר כלי רכב (כמו בישראל, למשל) - פש-פש הוא סחף רוח של חול עדין, טובעני ועמוק בצורה יוצאת דופן.

עוד באותו נושא

ראלי דקאר: מקוצר ומדולל, האם זו תחילת הסוף?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully