וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו גדולות: תערוכת דגמי המכוניות של מכללת אפקה

23.1.2019 / 7:22

במכללת אפקה להנדסה בתל אביב, בוויטרינות זכוכית, לאורך הקירות מסתתר קסם בקנה מידה של 1:18. מה עושות כל המכוניות האלו שם? ולמה אתם חייבים לבקר - בכתבה הזו

תערוכת דגמים במכללת אפקה. קינן כהן, ניר בן טובים
זו כיתת הלימוד הכי מגניבה אי פעם/ניר בן טובים, קינן כהן

מהמודל T של פורד ועד מכוניות קונספט עתידניות. ממשאית חלוקה של קוקה קולה ועד מכוניות מירוץ מהוללות - מצאתי את עצמי נסחף לבהייה ארוכה בשורות של מאות הדגמים שנפרשו לפני במבני הקמפוס של מכללת אפקה להנדסה.

ברגע אחד כל זמזום הסטודנטים הפזורים בפינות הלימוד נעלם ואני נשאב לאבולוציה של דגמי ב.מ.וו משנות ה-20 ועד למכוניות הספורט העדכניות של היצרנית הגרמנית. פתאום העולם מצטמצם למדף של לנד רובר שם ניצב הסדרה 1 אביו מולידו של הדיפנדר הקשוח ובהמשך הריינג' רובר האריסטוקרטי. למכונית הקונספט של אודי שבישרה את ה-R8 וחוטף סחרחורת משפע מכוניות השרירים האמריקניות מסביב.

תערוכת דגמים במכללת אפקה. קינן כהן, ניר בן טובים
בתצוגה המרכזית, עשרות דגמים המציגים את האבולוציה של תעשיית הרכב/ניר בן טובים, קינן כהן

אבל רגע, מה פתאום תערוכת דגמי מכוניות מוצגת במכללה להנדסה? בשביל זה אתם צריכים להכיר את דן הרמן, ראש ההתמחות להנדסת מערכות רכב בתוכנית לתואר ראשון בהנדסה מכנית. זה אולי תואר ארוך ומרתק, אבל האיש שמאחוריו מרתק אפילו יותר. עזבו את זה שהוא למד הנדסת רכב בבריטניה ומסוגל לשלוף תובנות מרתקות אודות תהליך הנדסת המכונית, או אפילו את זה שהוא נוהג ביום יום בפורשה קלאסית - מספיק לראות את הניצוץ שנדלק בו גם כאשר הוא מביט בפעם המי יודע כמה במדפי הדגמים ומגלה שוב ושוב דברים חדשים.

עוד באותו נושא

מתגעגעים לכרמל דוכס טנדר?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully