וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת סופר על: מרצדס AMG GT 4 בישראל

28.1.2019 / 6:32

תתכוננו כי הולכים להיות פה הרבה מספרים ואותיות: מרצדס AMG GT 4 היא מכונת ביצועים שבמקרה מגיעה עם 4 דלתות וגם עם מנוע V8, עם 639 כ"ס, 3.2 שניות ל-100 קמ"ש ו-1,720,000 שקלים בתג המחיר

מרצדס AMG GT 4 בישראל. יצרן, אתר יצרן
אל תתנו לריבוי הדלתות לבלבל אתכם, בבגרסת העל, ה-63S היא המרצדס החזקה ביותר בהיצע החברה/אתר יצרן, יצרן

משהו טוב, אבל ממש טוב עובר על חטיבת AMG של מרצדס וזה לא בשנה שנתיים האחרונות, אנחנו מדברים כבר על עשור שבו שלוש האותיות האלו הפכו להיות בית חרושת למכונות ביצועים מופרעות, מלהיבות, כאלו שהופכות כל מכונית שנכנסת כמרצדס מהוגנת מצד אחד יוצאת חוליגנית משולחת רסן בצד השני. הצד השני של המשוואה הזו הוא כמובן כל תעשיית הקישוטים של "חבילות AMG" שמולבשות על מכוניות שלא ראויות לכך, אבל בזה ניגע בפעם אחרת.

מרצדס AMG GT 4 בישראל. יצרן, אתר יצרן
מצב "דריפט" לגרסה החזקה/אתר יצרן, יצרן

בפעם אחרת כי עכשיו הבמה שייכת ל-AMG GT 4, מכונית הספורט החזקה שבניגוד לגרסאות AMG לדגמים אחרים היא דגם שייחודי לה והינו פרי פיתוחה של החטיבה הספורטיבית למרות שבבסיסה היא יושבת על פלטפורמת ה-CLS. מה זה אומר? שזו בעיקר מכונית ספורט לכל דבר ועניין שרק בשביל הקטע מסתובבת עם 5 דלתות.

הזיהוי שלה כמכונית GT של AMG ברור מהגריל הבולט מלפנים, דרך שמשה משוכה אחור, חלונות ללא מסגרת ועד לזנב הכבד עם בתי הגלגלים הרחבים. בין שלוש הגרסאות שלה, ה-43 ה-53 וה-63s מבדילים לא רק המנועים וההנעה לארבעת הגלגלים, אלא גם הבדלי עיצוב קלים. בעיקר בחרטום וביציאות האגזוזים מאחורה.

עוד באותו נושא

מרצדס A קלאס מקבלת גרסה חמה: A35 AMG

לכתבה המלאה
מרצדס AMG GT 4 בישראל. יצרן, אתר יצרן
מתחילה ב-43 AMG עם 367 כ"ס/אתר יצרן, יצרן

ה-AMG GT 4 מגיעה לישראל עם שלושה מנועים. בגרסת הכניסה תהייה ה-AMG GT 43 עם מנוע 3.0 ליטרים שישה צילינדרים בטור, עם תיבת תשעה הילוכים שתעביר את 367 הסוסים שלה לגלגלים האחוריים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5 שניות והמהירות המירבית היא 270 קמ"ש.

מעליה נמצאת גרסת ה-AMG GT 53, גם היא שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים אבל כאן עם 435 סוסים, הנעה כפולה ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות ועד למהירות מירבית של 285 קמ"ש.

אבל למי שבאמת רוצה כאבים בצוואר בכל תאוצה שמורה גרסת העל. זו ה-AMG GT 63s המנוע פה הוא V8, סליחה ה-V8 בנפח 4.0 ליטרים עם שני מגדשי הטורבו (המנוע בו גם עושה שימוש אסטון מרטין בוואנטג' החדשה). גם כאן יש הנעה כפולה, אבל עם ניתוק הגלגלים הקדמיים למצב "דריפט" אז הוא שולח את 639 הסוסים שלה לאחור. התאוצה כאן היא 3.2 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 315 קמ"ש.

מרצדס AMG GT 4 בישראל. יצרן, אתר יצרן
גרסת הביניים ה-AMG 53 עם 435 כ"ס מקבלת הנעה כפולה/אתר יצרן, יצרן

כל הגרסאות מגיעות עם מערכות מתלים אדפטיביות ובורר מצבי נהיגה, כאשר גרסת ה-63S מוסיפה מתלי אוויר, דיפרנציאל מוגבל החלקה, היגוי אחורי, מצב דריפט שמנתק את ההנעה לגלגים הקדמיים, תושבות מנוע דינאמיות שאמורות לנתק בין מומנט התנועה של המנוע למרכב ולצמצם את ההשפעה שלו ועוד.

ואם למישהו זה באמת משנה משהו - כן, זו המכונית בעלת ארבעת המושבים המהירה ביותר על הנורבורגרינג, עד שמישהי אחרת תטריח אותנו עם המידע המאוד מאוד רלוונטי הזה...

מבחינת פינוקים ועניינים, יש כאן גימורי עץ או דיפוני סיבי פחמן בגרסה הבכירה, ריפודי עור, מסך תצוגה של 12.3 אינץ', מערכת שמע של Burmester ועוד. מערכות הבטיחות כוללות בקרת שמירה על הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית משולבת בשינוי נתיב לעקיפה, בלימה אוטומטית ועוד.

המימדים החיצוניים, הביצועים וקהל היעד מציב אותה בעימות ישיר מול מכונית ספורט-סאלון מופלאה אחרת - הפורשה פנאמרה.
מבחינת מחירים, לגרסת הכניסה ה-AMG GT43 מוצמד תג מחיר של מיליון שקלים. מעליה נמצאת גרסת ה-AMG GT 53 תג מחיר של 1,250,000 ולגרסת העל ה-AMG GT 63S מוצמד אחד מפואר של 1,720,000 שקלים.

מרצדס AMG GT 4 בישראל. יצרן, אתר יצרן
מסך ענק ושפע סיבי פחמן בגרסה הבכירה/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully