וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אירוויזיון: "באחה ישראל 70" ראלי רייד בינלאומי ראשון בישראל

3.2.2019 / 13:17

אליפות הבלקן 2019 תיפתח במרוץ שייערך בישראל, בתאריכים 28-31 במרץ. בראלי ישתתפו עשרה מתחרים אירופים, 35 מתחרים מישראל ועוד 15 חובבי שטח שיוזמנו ללוות את המרוץ במסגרת RAID לא תחרותי

התאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל

בשנים האחרונות נרשמה נוכחות גבוהה של מתחרים ישראליים באליפות הבלקן המזרח אירופית, בהובלת כוכבי הספורט המוטורי רז היימן והלל סגל. רז והלל עודדו ועזרו לישראלים נוספים להצטרף אליהם עד כדי שבאחד המרוצים ביוון, שליש מהמשתתפים היו ישראלים...

בסיום המרוץ ישבו בטברנה מארגן המרוץ קוסטאס תיאולוגי, עם דני ועומר פרל שהשתתפו במרוץ עם ה-RZR שלהם; "תגיד לי" שאל עומר את קוסטאס בטוב ליבם ביין, "למה לא תבואו להתחרות בישראל?". זה היה ב-2016 והנה, שלוש שנים מאוחר יותר, מגיע אלינו המרוץ הראשון של אליפות הבלקן.

ראלי באחה ישראל. נמרוד ארקליס,
טל ויינברג ו'הצרעה' הם אחד הצוותים המהירים ביותר בישראל; יש להם סיכוי מצוין לעלות על הפודיום/נמרוד ארקליס

ארץ זבת אבק ודבש

מנהלי ליגת הבלקן שמחו להביא את המתחרים ליעד חדש ואקזוטי, המציע שטחים מדבריים חדשים ומגוונים; קיים בעולם מחסור באזורים מדבריים נגישים, לקיום מרוצים מסוג זה. לישראל יש יתרון חשוב נוסף, זהו מזג אוויר המאפשר להריץ כאן ראלי, כאשר המסלולים באירופה עדיין מושלגים ובוציים. לאור זאת ייערך אצלנו מרוץ הפתיחה של ליגת הבלקן ואחריו שני מרוצים ביוון, שניים ברומניה, ואחד בטורקיה. הבאת ראלי בינלאומי לישראל תיתן לספורט המוטורי הישראלי דחיפה גדולה, אירוע כזה יוכל גם להעלות את ישראל על מפת הספורט המוטורי העולמית, כאשר הציפייה היא שישתתפו בו ספורטאים וספורטאיות מכל רחבי העולם.

עוד באותו נושא

מיכאל חן ויריב קלר-ברוך יוצאים ל'קינג אוף האמרס', קליפורניה

לכתבה המלאה
ראלי באחה ישראל. נמרוד ארקליס,
צוות Bombelli האיטלקי מתכוון להגיע למירוץ בישראל/נמרוד ארקליס

נכון להיום אמורים להגיע למרוץ צוותים מיוון, טורקיה, בולגריה, רומניה ואחת ממדינות ערב, אינשאללה. באחה ישראל 70 יכלול אופנועים, טרקטורונים, SBS ומכוניות מירוץ ייעודיות. באופן יוצא דופן הוסיפו מארגני הראלי גם קטגוריית חובבים RAID, שתאפשר לחובבי שטח ישראלים לנווט ולנהוג את המסלול במקביל לרכבי המתחרים. זו הזדמנות נדירה לנהגים ולבני משפחותיהם לחוות אווירת ראלי בינלאומי בלי להשקיע בבניית רכב, ובהוצאת רישיון מירוץ.

ראלי באחה ישראל. נמרוד ארקליס,
ניב אהרוני על ה-KTM מייצג את האופנוענים שיתייצבו למרוץ/נמרוד ארקליס

Desert Baja Israel נכלל במסגרת אירועי חגיגות שבעים שנה להקמת המדינה, ויהווה את שריקת הפתיחה בסדרת מרוצי הליגה המזרח-אירופית לשנת 2019. הפקת המרוץ תתבצע על ידי ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית, מכוניות וקארטינג בישראל, עמותת הראלי-רייד הישראלית, בשיתוף משרד התרבות והספורט. מהצד האירופי יתייצב כאן אלכס קובצ'וב (מנהל מירוצים מוסמך מטעם FIA) ומארגן מירוצי הבלקן ו-ברסלאו. לצדו יעבוד קוסטאס תיאולוגי, מארגן ראלי יוון הפעיל גם בארגוני מירוץ אירופים. מהצד הישראלי יעסקו במלאכה ניצן שקל, אלי שחר, ארנון שושני, רן סיטון, עומר פרל ורני שוקלנדר. כולם וותיקי הסצנה המוטורית, חלקם כבר התחרה במרוצי הבלקן.

ראלי באחה ישראל. נמרוד ארקליס,
מסלול הראלי עובר בנתיבים הקלאסיים של הנגב הישראלי. חניוני הלילה ימוקמו בבאר שבע, טללים, שדה בוקר ואילת/נמרוד ארקליס

800 קילומטרים בשלושה ימים

איך דוחפים כ-800 קילומטרים של מירוץ, בין באר שבע ואילת? פשוט מאוד, מזגזגים את המסלול ימינה ושמאלה ומעבירים את התוואי בשבילים המיועדים לנהיגה, בתיאום מדוקדק עם רשות שמורות הטבע, צה"ל ושאר גורמים. "באחה ישראל 70" יתפרש לאורך ארבעה ימים; היום הראשון (יום ה' 28 למרץ) יתרכז במוטור-סיטי באר שבע ובו יבוצעו מנהלות + פרולוג שייקבע את סדר הזינוק למרוץ. ביום השני יעברו המתחרים 53 ק"מ מנהליים + 180 ק"מ תחרותיים, עד חוות "ספינת המדבר" דרומית לבאר שבע. היום השלישי יכלול 55 ק"מ מנהליים + 190 ק"מ תחרותיים, עד מצפה רמון. היום הרביעי יביא את המתחרים לאילת, 65 ק"מ מנהליים + 230 קילומטרים תחרותיים. לקראת המרוץ תפורסמנה נקודות נגישות לאורך המסלול, בהן יוכל הציבור לצפות במרוץ - פרטים יפורסמו באתר הראלי, www.baja-israel.co.il. מחיר ההשתתפות בראלי הוא 4,400 שקלים לרכב מירוץ, 2,500 שקלים לטרקטורון. רכב בקטגורייתRAID החובבנית ישלם 2,900 שקלים בלבד.

ראלי באחה ישראל. נמרוד ארקליס,
צוות פנגו ישתתף במרוץ בישראל עם ה-RZR שלהם, ולאחר שבועיים יזנקו לראלי מרוקו, עם RZR שכור/נמרוד ארקליס

טובי הנהגים והרוכבים הישראליים יזנקו למרוץ ההיסטורי; ייעדרו מקו הזינוק שני צוותים מרכזיים, היימן/סגל וצוות קדשאי שנרשמו לראלי מרוקו, שייערך שבועיים לאחר המרוץ בישראל. העדרם של היימן וקדשאי מהמרוץ בישראל מזכיר לי, את היעדרם מראלי הפרעונים שנערך בישראל לפני 25 שנים. היה לי העונג הגדול להביא לכאן את ראלי הפרעונים הצרפתי, וגם אז לא הגיעו לכאן החברים היימן / קדשאי, כמו גם אייל ירושלמי. הם הלכו לאיבוד במצרים, וגם הפעם לא ייתנו כאן גז. מי שכן ישתתף בשני המרוצים הוא צוות 'פנגו', עומר ודני פרל. לאחר שיסיימו את חלקם בארגון הראלי יזנקו למרוץ הישראלי עם ה-RZR שלהם; ייקחו לעצמם שבועיים להתאושש ואז יטוסו למרוקו, להתחרות שם עם RZR שכור... לא מוותרים על כלום.

ראלי באחה ישראל. נמרוד ארקליס,
שי שמעוני ינצל את היכרותו עם השבילים בישראל, כדי להוביל את הראלי/נמרוד ארקליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully