וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה מקומית: דגמי מאבריק 2019

כתב: רמי גלבוע, צילום: עמית אגרונוב

15.2.2019 / 7:30

לאחר 2018 מצוינת, קאן-אם משיקה את קו המוצרים המחודש ל-2019. עם שליטה מסיבית בקטגורית SBS ב'דקאר' וזיכרונות מתוקים מהטיול האחרון בירדן, יצאנו לבדוק את ה-X3 בחולות צאלים

השקה מקומית: קאן אם מאבריק X3. עמית אגרונוב,
גיהוץ שבילים או שטח טכני, תמורת הסכום המבוקש הוא עושה את הכל בצורה מרשימה/עמית אגרונוב

שוק ה-SBS (טרקטורוני "צד בצד") נשלט מסורתית על ידי שני יצרנים צפון-אמריקנים, פולאריס וקאן-אם. משך שנים התמקד מרוץ החימוש בהספקי המנועים, נתון סקסי שקל לנופף בו, להנאת הלקוחות ואנשי המכירות. לאחרונה הבינו שני היצרנים כי אין טעם להמשיך בהסלמה; 170 כוח סוס אמורים להספיק לכל לקוח נורמלי ומי שרוצה יותר כוח, מוטב להפנות אותו אל שוק השיפורים. מאבריק 3X טורבו אמנם נעץ את הדגל על שיא ההספק הסטנדרטי, 172 כוחות סוס, אבל בהשקה הזדמן לי לנהוג ב-X3 משופר; עם 220 כוח סוס ברגל היה זה טיל בליסטי מהיר ונמרץ, עם מפלט משולש שטחן לי ת'מוח, מערכת ניהול מנוע משודרגת ומזרקים משופרים. צחי כפרי הוא הגורו של מאבריק בישראל והוא מספר שיש לקוחות הממשיכים עד 300 כוחות סוס, צמיגי 'כפות' ייחודיים לדיונות, ומתלים משופרים. התרשמתי מהמכונה המשודרגת אבל שמחתי לוותר על הכלי המשופר, לטובת אחד מה-X3 הסטנדרטיים.

השקה מקומית: קאן אם מאבריק X3. עמית אגרונוב,
מסתבר שאפשר לשפר כל דבר, כאן גרסת ה-220 כ"ס. לא השתכנעתי/עמית אגרונוב

פחות הוא יותר?

דווקא בזמן שדגמי הקצה מציעים מעטפות ביצועים החורגות מיכולותיו (ובוודאי צרכיו) של נהג מן השורה, העדפתי לנהוג בגרסת ה- TURBO 120HP(הכלי הכסוף עם קפיצים צהובים). מניסיוני האחרון בירדן ידעתי שזה SBS חזק ובשרני, המסוגל לטפס על דיונות שאין כמותן בישראל, להעפיל על מכשולי סלע נוסח מואב, ולשמור מהירות תלת ספרתית גם בשטח תובעני. מבחינה ויזואלית, ה-120 דומה מאוד לאחיו הבוגרים; מביני דבר יבחינו שזה לא "השפיץ של הסגמנט" אבל עבור עין פחות בוחנת, ה-120 נראה כמו X3 רגיל למדי; יש לו את שלדת הצינורות האגרסיבית, תנוחת נהיגה נמוכה, בולמי פוקס 2.5 אינץ' המגיחים מתוך מכסה החרטום; הצבע הצהוב של הקפיצים וזרועות המתלה יסגיר שזה לא דגם-הקצה.

עוד באותו נושא

פשיטת המדבר לוואדי רם עם מאבריק 3X החדש

לכתבה המלאה
השקה מקומית: קאן אם מאבריק X3. עמית אגרונוב,
עם 120 כ"ס מכובדים, דגם הכניסה של מאבריק שמח לטוס במעלה כל דיונה נורמלית/עמית אגרונוב

אבל אל תתבלבלו - ה-120 הינו רכב מהיר ומאתגר, המגהץ שבילים בקצב עוצר נשימה, מדלג באוויר וצוחק על כל ג'יפ העולה פי שלושה; אין לו מצנן ביניים אבל הוא קל מהגרסאות הבכירות בכ-50 קילוגרם, יש לו צמיגי מקסיס 28 אינץ', מנוע טורבו 3-בוכנות, תמסורת אוטומטית, הילוך Low לקטעי עבירות טכנית, ותא נוסעים נחמד ומאובזר. במחיר השקה של 145 אלף שקלים הוא חוסך 50,000 ביחס לקניית דגם ה-172 כ"ס, והחיסכון היחסי לא נגמר כאן. העובדה שאין לו עדרי סוסים מצמצמת את הוצאות התחזוקה - פחות סוסים אומר פחות בלאי צמיגים, פחות רצועות קרועות, פחות דלק וככל הנראה, פחות שברים ותקלות. עבור רוב הלקוחות, ה-120 נותן אופציה שפויה, למי שלא רוצה להיכנס להרפתקה גדולה מדי. חלק מהלקוחות יהיו מאושרים עם ה-120 כוח סוס - אחרים ישדרגו עם הזמן, לדגם ה-172 כ"ס.

השקה מקומית: קאן אם מאבריק X3. עמית אגרונוב,
דגם הקצה המשודרג, XRC/עמית אגרונוב

חיפשתם רכב מרוץ? קבלו, מוכן מהקופסה

את מנוע ה-172 כ"ס תוכלו לקבל בדגם XRS Turbo Rהכסוף גם הוא, משולב בצבעי אדום-זהב. מעבר לפער של 52 כוח סוס (זה נותן בערך, 1000 שקלים לכל סוסון...) תקבלו גם צמיגי 30-אינץ', מהלך מתלים קיצוני של 56 סנטימטרים, בולמים משופרים, מרכב רחב יותר (183 ס"מ במקום 162 ס"מ בדגם הבסיס), ועוד שיפורים רבים בשלדה, מתלים ותיבת ההילוכים (עדיין, תמסורת רציפה). ההיגוי חד וישיר, עם שלושה מצבי הגברה. XRS נמכר גם בתצורת ארבעה מושבים.

השקה מקומית: קאן אם מאבריק X3. עמית אגרונוב,
תא הנוסעים צפוף, אבל נוח מאוד. יש מאחור מעט מאוד מקום למטען/עמית אגרונוב

אין מהפיכות גדולות בדגמי 2019, והחידוש העיקרי הוא נעילה קדמית Smart-Lok, המאפשרת בחירה בין שני מצבים: נעילה מלאה המעניקה עבירות מרבית, אבל מגבילה את כושר ההיגוי ומגבירה סכנת שבר מכאני (שלא לדבר על סכנת התהפכות). המצב השני מאפשר נעילה הננעלת ומשתחררת על פי זווית הפניית ההגה, ושישה פרמטרים נוספים. חידוש זה יעזור לכם במעברים טכניים קיצוניים, אבל גם בנהיגת שבילים מהירה (למי שאינו מכיר את התחום, נציין שעל הסרן האחורי אין בכלל דיפרנציאל). מחיר ההשקה של XRS הוא 198,000 שקלים, וב-215,000 שקלים תקבלו את דגם XRC Turbo R צבוע (חלקית) בכחול, והוא משדרג את ה-RS בכמה נקודות. יקר? נכון, אלו לא צעצועים למאותגרי תקציב...

השקה מקומית: קאן אם מאבריק X3. עמית אגרונוב,
אתם כנראה תישברו לפני המאבריק רב היכולת/עמית אגרונוב

קרוב ל-1000 מאבריק X3 נמכרו בישראל מאז השקת המותג, הצלחה מסחרית גדולה. מסלול ההשקה לקח אותנו מבתרונות רוחמה הירוקים, דרך נחל גרר הטכני ונחל הבשור, ומשם לדיונות של צאלים. חזרנו בציר הנפט המהיר וקינחנו בקטע של נהיגת גשם וברד, מדליק ומקפיא ביותר! לסיום התכנסנו לארוחת סיכום ב'חוות צביקה', סוג של מערב פרוע המעניק שירותים לעוברי אורח, לינה לקבוצות, וטיולים רוגעים בכרכרות סוסים. סוסים זה דבר מקסים אבל אין ספק, שהכרכרות של מאבריק היו מסעירות יותר.

השקה מקומית: קאן אם מאבריק X3. עמית אגרונוב,
רכב מירוץ מהקופסה/עמית אגרונוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully