וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק: החזק שורד

1.3.2019 / 7:30

ארגון Euro NCAP פרסם תוצאות של שלושה מבחני ריסוק שנערכו לדגמים הונדה CRV, מרצדס G קלאס וסיאט טראקו. כולם זכו לציון המירבי ושפע מחמאות

מבחני ריסוק פברואר 2019. יח"צ,
מרצדס G קלאס במבחן הריסוק/יח"צ

במשך שנים מכרו רכבי השטח המוגבהים אשליית בטיחות שניזונה מהתחושה של החוסן ששידרו אלו במראה החיצוני שלהם. לא הייתה זו אשלייה מוחלטת כמובן, במפגש בין שני כלי רכב בגבהים שונים הסיכויים של נוסעי הרכב הגדול, הגבוה והכבד יותר לשרוד היו אכן גבוהים יותר. הבעייה באשלייה הזו טמונה ביכולות הדינאמיות של כלי רכב גבוהים לתמרן טוב יותר ובסבירות גבוהה לחמוק מתאונה כזו לכתחילה.

בסדרת המבחנים הקודמת של ארגון Euro NCAP העורך בדיקות ריסוק למכונית חדשות, נוכחנו לראות שאשליית הקשיחות הזו לא באמת מוכחיה את עצמה כפי שהעלו תוצאות המבחן לג'יפ רנגלר וגם לסוזוקי ג'ימני.

אולם סדרת המבחנים האחרונה שמפרסם הארגון מציינת לחיוב שלושה דגמים השייכים לז'אנר ומקבלים את הציון המירבי של חמישה כוכבים במבחנים אלו.

מבחני ריסוק פברואר 2019. יח"צ,
מרצדס G קלאס: חסון גם בתאונה/יח"צ

מרצדס G קלאס

לכאורה, ציון גבוה במבחני ריסוק הוא משהו שלא היינו מצפים לפחות ממנו מיצרנית יוקרה כמו מרצדס, אבל במקרה של ה-G קלאס החדש (1.18 מיליון שקלים והוא שלכם בישראל) העניין מפתיע יותר.

מכיוון שכלי רכב זוויתיים ועוד יותר מכך, בעלי שלדות סולם נוטים לקבל ציונים נמוכים בעיקר בסעיפי ההגנה על הולכי רגל בעת תאונה. אולם כאן, עם 78 אחוזים של הגנה על הולכי רגל הוא משיג נתון שטוב אפילו משל מכונית כביש כמו פיג'ו 508 החדשה, שגם היא זכתה לחמישה כוכבים. המסקנה היא פשוטה, סיפורים היה אפשר למכור עד עכשיו, מי שמשקיע מקבל תוצאות.

גם בסעיפים האחרים שנבדקו, ההגנה על הנוסעים, הגנה על ילדים ומערכות בטיחות קיימות מקבל ה-G ציונים מצוינים. עם 90 אחוזים בהגנה על יושבי הרכב, 83 אחוזים בהגנה על ילדים וציון של 72 למערכות הבטיחות שלו.

עוד באותו נושא

הגנגסטרים בכוננות: החל שיווק מרצדס G קלאס בישראל

לכתבה המלאה
מבחני ריסוק פברואר 2019. יח"צ,
הונדה CRV, הגרסה ההיברידית המחודשת מקבלת גם היא חמישה כוכבים/יח"צ

הונדה CRV

אמנם הרבה פחות קשוח מה-G קלאס, אבל גם הג'יפון של הונדה זוכה למחמאות במבחני הריסוק שנערכו.
הגרסה הנבחנת אינה זהה לזו שנמכרה בישראל, שכן שיווק הדגם הופסק לעת עתה. זו שנבחנה מצוידת במנוע ההיברידי ומצוידת בבלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים ותיקון סטייה מנתיב.

בסעיף ההגנה על הנוסעים מקבל ה-CRV ציון של 93 אחוזים ובהגנה על ילדים 83 אחוזים. בבדיקה של הגנה על הולכי רגל במקרה של תאונה הוא זוכה ל-70 אחוזים ומערכות הבטיחות מקבלות 76 אחוזים.

בהשוואה למבחנים שנערכו לגרסת הדיזל בשנת 2013 נתון ההגנה על הנוסעים נותר זהה, אולם אז ציון ההגנה על ילדים עמד על 74 אחוזים, ההגנה על הולכי הרכל על 68 אחוזים ומערכות הבטיחות 66 אחוזים. גם אז קיבל הדגם חמישה כוכבים, אולם חשוב לציין כי כיום תנאי הסף גבוהים יותר ולכן הציון מרשים מאוד.

מבחני ריסוק פברואר 2019. יח"צ,
סיאט טראקו, גם הוא במצטיינים/יח"צ

סיאט טראקו

הדגם השלישי שנבחן בסט הנוכחי הוא סיאט טראקו שהושק לאחרונה וצפוי להגיע לישראל. הטראקו מבוסס על פלטפורמת ה-MQB הגדולה של פולקסווגן, דומה אך לא זהה לקודיאק, שכן הוא משתמש ברכיבי שלדה כבדים יותר אותם הוא חולק עם הטיגואן האמריקני.

כמו הקודיאק שנבחן ב-2017, גם הוא זוכה לחמישה כוכבים במבחן, אם כי שוב, התנאים המזכים בציון זה ב-2019 גבוהים יותר. כך או כך, הוא מציג נתון מרשים מאוד של 97 אחוזים בהגנה על הנוסעים, 84 אחוזים בהגנה על ילדים. בהגנה על הולכי הרגל הציון הוא 79 אחוזים ומערכות הבטיחות שלו זוכות ל-79 אחוזים.

הגרסה הנבחנת, עם מנוע ה-1.5 ליטר בהנעה קדמית היא גם הגרסה שצפויה להגיע לישראל על פי התכנון במחצית השנייה של 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully