וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: יונדאי קונה 2X4

5.3.2019 / 7:00

יונדאי קונה הוא ג'יפון קטן, אופנתי וחזק מאוד, עד כה ההנעה הכפולה שלו והמחיר הגבוה עמדו בעוכריו. איך ההצעה עם גרסת הנעה קדמית והפחתה של 10,000 שקלים?

יונדאי קונה 2X4 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
יש מקום מסוים בו 2X4 שווה יותר מ-4X4/ניר בן טובים, קינן כהן

הסיבוב הקודם שלנו בגרסת ההנעה הכפולה של יונדאי קונה הסתיים עם מסקנה ברורה - הוא כלי מוצלח מאוד, אבל ההנעה הכפולה שלו לא באמת מעניקה ערך מוסף, צריכת הדלק שלו גבוהה והמחיר שלו קרוב מדי לזה של ג'יפונים קומפקטיים גדולים ממנו - קשה לראות את סוד הקסם של יונדאי עובד פה והופך אותו לאיזו הצלחה מסחרית מסחררת, ובאמת שהיה חבל.

זה היה לפני שנה, בדיוק שנה ב-6 במרץ 2018, אבל הפעם אני שוב באותם כבישים, שוב בקונה אבל הפעם בגרסת ההנעה הקדמית. אני נמצא באותו מקום אבל עם תרגיל בחשבון שמערער על מה שאנחנו מכירים. האם 2X4 שווה יותר מאשר 4X4?

יונדאי קונה 2X4 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
הוא לא מאבד את 17 הס"מ של מרווח הגחון, אז עם הזהירות המתבקשת אפשר לטייל קצת/ניר בן טובים, קינן כהן

אתה מוכר לי

אם הקונה הוא יפה או לא, זה באמת עניין של טעם, אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו - הוא מעוצב ושונה מכל שאר הכלים בקטגוריה הזו. הוא בעיקר מעיז וזה יצא להם ממש ממש טוב במראה הקצת רובוטריקי שלו במיוחד מלפנים.

הרבה מהנקודות האלו הוא מפסיד בתא הנוסעים, נראה שאת החבר'ה המוכשרים באמת הם העסיקו בסטודיו של העיצוב החיצוני. אין פה הברקות משגעות או יוצאות דופן. אותו מראה שגרתי של דגמי יונדאי העדכניים. עם המסך הזקוף, עם פתחי המיזוג הנמוכים מדי. פלסטיקה לא מאוד מרשימה ברמתה - ולמה היא קשה כל כך בדיוק במקום שבו המרפק נוגע בדלת. המרווח טוב מאוד, המושב עצמו נוח ותומך בגוף, גם בנסיעות ארוכות. הנדסת האנוש ברורה וקלה להתמצאות ובהיבט הזה אין משהו יוצא דופן.

עוד באותו נושא

יונדאי קונה: עכשיו גם ב-2X4

לכתבה המלאה
יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
הרבה מאפקט הרושם החיצוני נבלם עם הכניסה לתא הנוסעים/ניר בן טובים, קינן כהן

רמת הגימור שהתייצבה למבחן היא הפרימיום, הנמוכה מבין השתיים של ההנעה הקדמית. האמת? אני מסתכל מסביב ובאמת שלא חסר משהו. יש בקרת שיוט ואקלים, קישוריות אפל ואנדרואיד, חיישן אורות, חלונות כהים ועוד מיני תוספות. רמת הגימור הגבוהה יותר "פרסטיג'" מוסיפה משטח טעינה אלחוטי לנייד, הנעה ללא מפתח וחישוקי 18 אינץ' רחבים יותר ובחתך נמוך יותר - אם אתם לא בקטע של נוחות ואוהבים לשלם יותר על הצמיגים בהחלפה שלהם.

מערך הבטיחות כמעט זהה בשתי רמות הגימור וכולל בלימה אוטומטית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור ומצלמת רוורס. רמת הגימור הגבוהה יותר מוסיפה התרעה על רכב ב"שטח מת".

יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
סביבת הנהג שגרתית למדי, אין פה הברקות, יש יעילות/ניר בן טובים, קינן כהן

במכונית המבחן הותקנה מערכת הקונקטד של היבואנית, זו מערכת משוכללת מאוד עם אפליקציות חניה, ניווט, פודקאסטים, רדיו אינטרנטי, ספר רכב - אבל לפעמים היא משוכללת מדי מכיוון שהיא מתחברת לרכיב הבלוטות' של המכונית, המעבר בינה לבין האזנה למוזיקה מהנייד לא תמיד צולח. או כאשר תוכנת הוויז עובדת ושומעים רדיו אז המילה-שתיים הראשונות של ההנחיה הקולית נבלעות במעבר בין המדיות ואז צולחים את כפר סבא, שזה תענוג מפוקפק בפני עצמו בתוספת "....צמד לשמאל", "...משך ישר", "...צלמת מהירות לפניך".

המושב האחורי מציג מבנה שמנצל את הגובה של המכונית, כי עם 260 ס"מ הרבה מרווח לרגליים אין פה. גם לא שקע טעינה או יציאות מיזוג. תא המטען במבנה האצ'בקי מציג פתח טעינה נוח ל-361 הליטרים שלו - ההפתעה הגדולה היא המדף שהפעם קיבל אשרת עליה לישראל, אחרי שהקונה בעל ההנעה הכפולה נעדר את הרכיב החשוב הזה למקרה שרוצים להשאיר דברי ערך במכונית רחוק מעיניים סקרניות.

יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
260 ס"מ בבסיס הגלגלים, לא בדיוק מתכון למרווח יוצא מן הכלל/ניר בן טובים, קינן כהן

המרענן הרשמי

אבל הצ'ופר האמתי בקונה נמצא מתחת למכסה המנוע. אני לא יודע מה עבר למהנדסים בראש, אבל אני אוהב את זה - כי הם שמו פה את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו עם 177 כ"ס ו-27 קג"מ והוא מחובר לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד - מה שהופך את הקונה הזה למכונה זריזה מאוד, לא רק ביחס למנועים כחושי הסוסים של הסגמנט שלו - אלא לכזו שמשאירה הרבה נהגים מופתעים מהזינוקים והעקיפות שהוא מבזיק. המספר 7.5 שניות ל-100 קמ"ש נשמע מעט אופטימי, אבל עדיין - הוא סופר זריז. ואת הקטע הזה של מנוע חזק על מכונית קטנה אנחנו תמיד אוהבים.

תיבת ההילוכים אמנם זהה מכאנית לזו של גרסת ההנעה הכפולה, אבל התחושה הייתה שהיא בכל זאת שונה עם עידון כללי של הפעולה שלה שהרבה יותר חלקה, וכמעט ללא תופעות של דרדור אחורה בזינוק בעליה או העברות הילוכים לא נעימות בנסיעה איטית. חיטוט במפרט הטכני העלה שיחסי ההעברה בה שונים, ארוכים מעט יותר ואני נוטה להניח שהיא גם עברה כיול מחדש.

יונדאי קונה 2X4 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
יונדאי קונה 2X4 במבחן/ניר בן טובים, קינן כהן

מה שמרשים עוד יותר מהכוח, שהקונה הוא ממש לא פוני של טריק אחד - ברגע שמגיעים לכביש המפותל עם ג'יפון עממי - בואו נגיד שרף הציפיות לא גבוה יותר מתעמולת בחירות. אבל אם היה משהו שזכרתי היטב מהסיבוב בגרסת ההנעה הכפולה, זה שהוא פנה ועשה כאן דברים אחרת לגמרי מכל ג'יפון אחר.

הפעם, עם הגרסה הזו העסק מרשים בדיוק באותה מידה. השד הזה לא מתרגש מהעברות משקל, בלימות חריפות, שינויי כיוון. הקונה צלח את כבישי גב ההר במהירות שבה ג'יפונים בקבוצה שלו כבר היו מתנפצים לכל עבר. אז טוב, לא מדובר פה בקוטל הפורשה מקאן מדרום קוריאה, ההגה עמום וקל, אבל הוא בהחלט בליגה משל עצמו אפילו ביחס לכלים גדולים ויקרים ממנו. בואו נגיד שאני ממש ממש מחכה למה שחטיבת N של יונדאי מתכננת לו, אבל אני לא יכול לומר לכם שום דבר יותר מזה כרגע.

יונדאי קונה 2X4 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
נוצות קרב מכל עבר, אפשר לאהוב, אפשר שלא - להתעלם זו לא אופציה/ניר בן טובים, קינן כהן

בחזרה לקרקע המציאות ולסוג הנהיגה שבו הוא יעביר את 95 אחוזים מהזמן שלו, בתוך העיר במהירות איטית על שברים גדולים או רצף בורות הנוחות לא מאוד מרשימה, אלא מקבלת ציון טוב בלבד, זה המקום להדגיש שוב - אם זה מה שקורה עם 17 אינץ', אתם לא רוצים את חישוקי ה-18 אינץ'. ככל שעולה המהירות המתלים כבר עובדים הרבה יותר טוב, כולל טיסה נמוכה על שברי אספלט בורות ומנע בקר שפגשנו קצת יותר מדי מהר. אחד הדברים שזכרתי בבירור מהנהיגה הקודמת היו רעשי דרך רבים שחדרו לתא הנוסעים במהירות גבוהה, וכאן העסק היה הרבה יותר שקט - מסתבר שלמדף בתא המטען יש תרומה הרבה יותר גדולה מהסתרת הציוד שלכם.

יונדאי קונה 2X4 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
יותר פנסים מחומות אלקטרז/ניר בן טובים, קינן כהן

קצת פחות זה הרבה יותר

אז שנה אחרי שפגשנו אותו בפעם הראשונה, שבה התרשמנו אבל גם הסתייגנו, הוא חוזר למבחן. את צריכת הדלק הגבוהה שלו בפעם שעברה ייחסתי בעיקר להנעה הכפולה שלו, הנחתי שהשלת ההנעה הכפולה שלו תייצר נתון צריכת דלק משופר משמעותית, בסופו של המבחן הגענו ל-11.5 ק"מ לליטר, שזה טוב יותר מה-10.4 ק"מ מהפעם הקודמת, אבל אי אפשר ממש להשוות כל עוד תנאי הנהיגה אינם זהים לחלוטין. כך שבסופו של דבר אין באמת ארוחות חינם, עבור הביצועים והיכולות שלו משלמים בתחנת הדלק.

יונדאי קונה 2X4 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
יונדאי קונה 2X4 במבחן/ניר בן טובים, קינן כהן

אבל לא רק זה, המעבר להנעה קדמית פתר בעיה אחרת שהייתה לקונה כפול ההנעה - המחיר, אז הוא עלה 134 אלף שקלים (והתייקר עוד קצת), שהיו קרובים יותר לכלים כמו סובארו XV, סיאט אטקה ואחרים שנמצאים חצי קטגוריה מעליו.

כעת, עם הסתרת החטוטרת של ההנעה הכפולה, שלא באמת העניקה ייתרון של ממש לקונה, התבררה במבחן הקודם כחסרת תועלת בשטח, כולל התחממות מצמדים ובאופן כללי הייתה נחוצה כמו אקורדיון ביציאה לציד שועלים. לציד הוויתור הזה מגיעה הפחתה במחיר, במקרה של רמת הגימור הנבחנת בסכום של 10,000 שקלים אנחנו נשארים בעיקר עם הדברים שאהבנו בו מאוד.

ב-126 אלף שקלים וספציפית בגרסת הפרימיום, יונדאי קונה הוא לא רק אחד הג'יפונים היותר ייחודיים בסביבה, הוא גם מאוד מאוד מומלץ למי שנכנע לאופנת הג'יפונים, אבל לא לשעמום שבה.

יונדאי קונה 2X4 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
יונדאי קונה 2X4 במבחן/ניר בן טובים, קינן כהן

על הצד הטכני: יונדאי קונה 2X4

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, קדמית
נפח: 1,591 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 177/5,500
מומנט/סל"ד (קג"מ): 27/1,500
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים
מידות:
אורך (ס"מ): 417
רוחב (ס"מ): 180
גובה (ס"מ): 157
בסיס גלגלים (ס"מ): 260
תא מטען: 361 ליטרים

ביצועים:
תאוצה 0-100: 7.5 שניות
מהירות מירבית: 210 קמ"ש

מתחרים:
סיאט ארונה, סיטרואן איירקרוס, מאזדה CX3

מחיר:
126,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully