וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס ספרינטר בתפירה ייחודית

20.3.2019 / 12:39

יבואנית מרצדס רוצה לשמור על עליונותה בתחום המסחריות גם כשמתחלף דור דגמי ספרינטר. לכן היא יוצאת בשני מהלכים שאינם אופייניים לתחום

מרצדס ספרינטר החדש בישראל. יצרן, אתר יצרן
נוסעים, מסחרי או משא פתוח, ספרינטר החדש מציע מגוון תצורות התאמה כמקובל/אתר יצרן, יצרן

כחודש לאחר שיבואנית מרצדס פתחה את ספרי ההזמנות לספרינטר החדשה, המסחרית הגיעה לישראל באופן רשמי. לדברי אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי הובלה והיסעים בחברת כלמוביל, במהלך התקופה הם כבר מכרו מעל 700 יח' מדגמי המסחרית.

זהו נתון נאה שמשקף את כוחה של כלמוביל בתחום וספרינטר בפרט שאוחזת בתואר "המסחרית הנמכרת בישראל" ובנתח שוק של 30%. באירופה למשל, נתח השוק של ספרינטר עומד על 18% בלבד. כדי לשמור על עליונותה בתחום, יוצאת היבואנית בשני מהלכים שאינם אופייניים לתחום, ומשיקה מתחם קונספט (שיפעל לתקופה מוגבלת) ובמקביל חבילת שירותים ומוצרים.

מרצדס ספרינטר החדש בישראל. גדי סיארה,
מתחם קונספט חדש שיופעל זמנית/גדי סיארה

מתחם הקונספט נמצא במערב ראשון לציון במקום שבעבר היה מפעל לציוד בקרת תנועה וחניה. כלמוביל שכרה את המקום (לתקופה של 3-6 חודשים), עיצבה אותו מחדש, ומפעילה אותו כמתחם קונספט עבור דגמי ההובלה וההיסעים של מרצדס. הרעיון הוא להציג במתחם את מגוון הדגמים, גרסאות והפתרונות שיש לה בחלוקה לקהלי יעד, נכים, מדריכי טיולים, היסעים וכו'. בנוסף מתכננת היבואנית להשתמש במתחם להדרכות והכשרות מקצועיות כמו גם למסירת דגמים.

עוד באותו נושא

מבחן דרכים: מרצדס V קלאס

לכתבה המלאה
מרצדס ספרינטר החדש בישראל. גדי סיארה,
מרצדס ספרינטר החדש בישראל/גדי סיארה

לצד המתחם הציגה היבואנית חבילת שירותים ומוצרים שנקראת 'כלמוביל פרו'. מדובר בחבילה כוללת שמטרתה לעטוף את הלקוח מרגע הרכישה, לאורך תקופת השירות ועד רגע המכירה. זו חבילה שכוללת בתוכה אפשרויות מימון וליסינג, שירות לקוחות 24/7 ומערכות עזר לניהול ציי רכב, ופתרונות טרייד אין. חלק מהמתחרות מציעות פתרונות דומים, אבל לאף אחד אין חבילה כל כך מקיפה שנעשית כל כולה תחת קרות גג אחת.

כל זה מצטרף להודעה הקודמת של כלמוביל לפיה ספרינטר החדשה תוצע עם אחריות מורחבת עד 4 שנים. שנתיים באחריות יצרן ואפשרות לרכישת שנה או שנתיים נוספות עד 400,000 ק"מ בהתאם לדגמים השונים. יש מתחרות שכבר מציעות 5 שנות אחריות, אבל חלקן מגבילות את הכיסוי עד 200,000 ק"מ.

מרצדס ספרינטר החדש בישראל. יצרן, אתר יצרן
גרסת הנעה קדמית עם רצפה מונמכת לקלות טעינה/אתר יצרן, יצרן

כמה פרטים על ספרינטר החדשה

זהו דור שלישי למסחרית אשר תוצע בגרסאות 3.5 טון ו-5.5 טון, בארבעה אורכים, שלושה גבהים, ובשימוש כרכב הובלה והיסעים ל-10 עד 23 נוסעים.

בין החידושים גרסת הנעה קדמית שלה גם רצפת תא המטען נמוכה ב-8 ס"מ (3.5 טון בלבד). אמנם כושר העמסה קטן יותר, אבל הרצפה הנמוכה מקנה גישה נוחה יותר להטענה, לצד קיבולת תא מטען גדולה.
סביבת הנהג מתקדמת משמעותית מזו של הדגם הפורש, עם אפשרות למפתח חכם לפתיחה והתנעה, מסך מגע בגודל 7 אינץ' בגרסאות הבסיס או 10.25 אינץ' בגרסאות הבכירות כולל מערכת "MBUX" של מרצדס, שמאפשרת פקודות קוליות בשפה טבעית, מצלמות חניה היקפיות, גלגל הגה עם פקדי מגע (בדומה לזה שנמצא בדגמי הנוסעים של החברה), מושב נהג מתכוון חשמלית, שקעי USBc, טעינה אלחוטית ועוד.

מרצדס ספרינטר החדש בישראל. יצרן, אתר יצרן
מערכת MBUX עם הפעלה קולית וטעינה אלחוטית בגרסאות הבכירות/אתר יצרן, יצרן

בכל הנוגע למערכות בטיחות מתקדמות, כבר נמצא מערכות אקטיביות. חלקן כסטנדרט כמו בלימה אוטונומית בחירום, וחלקן בתשלום כמו בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בשמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים וכו'. הדור הקודם הציע רק מערכות התרעה. גם הפעם וכמו בדור הקודם, נמצא בקרת יציבות ייעודית המותאמת להתמודדות גם עם רוח צד.

היצע מנועי הטורבו-דיזל כולל ארבע צילינדרים בנפח 2.1 ליטר ובשתי רמות הספק - 143 כ"ס (בהנעה קדמית) או 163 כ"ס (הנעה אחורית או כפולה). גרסאות הנעה אחורית או כפולה גם יוצעו עם מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר, 190 כ"ס. בהתאם למנוע יוצעו תיבות שישה הילוכים ידנית, שבעה הילוכים אוטומטית (הנעה אחורית או כפולה) ותשעה הילוכים אוטומטית (להנעה קדמית).

המחיר מתחיל מ-199,000 שקלים עבור ואן סגור, 3.5 טון הנעה קדמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully