וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזון האגזוזים היבשים: באחה-70 יוצא לדרך

רמי גלבוע. צילום: רמי גלבוע, Photo: Mario Ravaccia & Giusy Concina, Motorsand4X4.com

29.3.2019 / 9:42

לאחר אינספור תקלות ועיכובים הוזנק אתמול הראלי הבינלאומי הראשון שנערך בישראל. כחמישים מתחרים יעברו 800 קילומטרים של שבילי מדבר, בדרך לאילת. יצאנו לאכול קצת אבק

ראלי באחה 70 יוצא לדרך. רמי גלבוע, ניר בן טובים
המאבריקים היו המהירים והמדליקים ביותר על המסלול/ניר בן טובים, רמי גלבוע

בשמונה בערב קדרו פניהם של מנהלי המרוץ; חמ"ל פיקוד דרום הודיע להם כי שטחי האש שאמורים להיות פנויים למעבר הראלי, יישאר בשימוש השריונאים עד שתיים בבוקר! הראלי אמור לזנק רק בשמונה בבוקר, אבל רן סיטון חייב לסיים את שילוט המסלול לפני כן. המשך האימונים לא יאפשר לו להיכנס לשטח בזמן, כלומר - עוד לילה לבן מחכה לו ולחבורת מסמני השבילים... לך תסביר את זה ליוונים, שהאימונים היחידים שהם מכירים הם אליפות הכפר בשתיית אוזו...

ראלי באחה 70 יוצא לדרך. רמי גלבוע, ניר בן טובים
הבדיקות הטכניות הקפדניות נערכו על פי כללי FIA/ניר בן טובים, רמי גלבוע

חזון העצמות היבשות

אבל לא זוטות אלה ישביתו לנו את השמחה; תחרות ראלי אירופית מגיעה לישראל כחלק מאליפות הבלקן, זו סיבה נפלאה למסיבה רועשת. התחרות הייתה אמורה להיערך כבר בחנוכה, אבל נדחתה לאביב. בינתיים נפלו ממשלות וקמו בחירות, בשבוע שעבר כמעט פרצה לנו מלחמה, אבל המרוץ לא עמד מלכת. מכוניות הגיעו באוניות, משאיות סיוע נתקעו לארבעה ימים בנמל חיפה, הצרות באו בצרורות.

עוד באותו נושא

לא רק אירוויזיון: "באחה ישראל 70" ראלי רייד בינלאומי ראשון בישראל

לכתבה המלאה
ראלי באחה 70 יוצא לדרך. רמי גלבוע, ניר בן טובים
הנהגים האיטלקיים מעניקים נופך בינלאומי/ניר בן טובים, רמי גלבוע

והנה מגיע היום הגדול, ואנו נמצאים על מסלול המרוצים מוטור-סיטי בשדה תימן. הבדיקות הטכניות כבר לקראת סיום, הכלים מעוטרים במדבקות ומצויידים במשואת איכון. קוסטס היווני מתדרך את הנהגים והרוכבים, והפרולוג יוצא לדרך. הפרולוג הוא מסלול קצרצר של שני קילומטרים, בעזרתו ייקבע סדר הזינוק למחר בבוקר. לוח הזמנים נמרח כמו מסטיק, והזנקת הפרולוג מתעכבת. קוסטס מחליט להזניק את האופנוענים ברביעיות, את המכוניות אחת בכל דקה. מסלול הפרולוג משלב קטעים ומהירם וטכניים, אפילו קטע אספלט מדליק על מסלול המרוצים.


הג'יפים הגדולים אינם מתלהבים מקטע האספלט אבל נהגי ה-SBS והבאגים, מאושרים. עם צמיגי שטח הם מחליקים את הבאגים על האספלט, מתרגשים כמו ילדים ומענגים את הצופים. לדעתי צריך להרים כאן ליגת מרוצי מסלול ל-SBS, זה עונג גדול שאפשר להפוך אותו לקטגוריית מרוצים בפני עצמה.

ראלי באחה 70 יוצא לדרך. רמי גלבוע, ניר בן טובים
מיכאל חן חזר מתחרות 'קינג אוף האמרס' ומשתתף בראלי בקטגוריית 'רכבי עבירות'/ניר בן טובים, רמי גלבוע

להעיר את המתים

הספורט המוטורי פועם בישראל, אבל זה לא קל; דרישות חוק הספורט המוטרי עולות כסף רב, המנהלות גדולות, והרבה חובבי נהיגת שטח מצאים את עצמם משתעשעים בנהיגת שבילים לא מאורגנת. הגעת הראלי הבינלאומי חישמלה את השורות. לפתע ראינו חבר'ה צעירים ממלאים את השורות, איציק מיני הגיע מהצפון, רז והלל הצטרפו ברגע האחרון, גילינו אפילו אופנוענית צעירה על קו הזינוק! נגרעו מהמרוץ עידו כהן שנשאר בפרדס חנה, ואביב קדשאי שהמשאית שלו בדרך למרוקו.

ראלי באחה 70 יוצא לדרך. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ביטלו לרז והלל את ראלי טורקמיסטן, אז הם באו לבאר שבע/ניר בן טובים, רמי גלבוע

הפרולוג החל באיחור אופנתי, והסתיים לאחר חשיכה. המהירים ביותר על המסלול היו אלירן יפרח ואדר מלמד במאבריק X3, שסיימו את שני הקילומטרים ב-3:33 דקות, מהירות ממוצעת של 69 קילומטרים לשעה. 3 שניות אחריהם הגיעו האחים מוך, וצמוד אליהם ה-KTM של זיו כרמי. המהיר ביותר בין הכלים הגדולים היה הטרופי טראק של טל וויינברג וניצן בוסתן, 3:55 ו-62 קמ"ש. אין ספק שהמאבריקים נותנים כאן את הטון, בודאי במסלול הטכני של הפרולוג.

ראלי באחה 70 יוצא לדרך. רמי גלבוע, ניר בן טובים
צוות פנגו לא מוותר על שום דבר: עומר מתפקד כקצין עיתונות של הראלי, משתתף במרוץ עצמו, וייצא בעוד שבועיים לראלי מרוקו/ניר בן טובים, רמי גלבוע

בשלושת הימים הקרובים ידרים הראלי לאילת, ואנחנו נעקוב אחריו הראלי מעל סיפונו של טנדר פולקסוואגן אמארוק. מוצא חן בעיני הרעיון לעקוב אחרי המרוץ בטנדר בעל כ-250 כ"ס. איתי באמארוק נוסעים צלמי העיתונות האיטלקיים Mario & Giusy Ravachia אותם היכרתי בראלי דרך המשי, והנה הם חוזרים אלינו לסיקור ראלי אליפות הבלקן, זה מדליק.

ראלי באחה-70 נערך בחסות סופרשוק יוחננוף, Fridenson קבוצת לוגיסטיקה, ועוד.

מבחן משווה טנדרים 2018. רמי גלבוע, ניר בן טובים
כדי לעמוד בקצב של מכוניות המירוץ צריך רכב קשוח וחזק, מצאנו פרטנר מצוין כזה - פולקסווגן אמארוק/ניר בן טובים, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully