וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: מטען אלחוטי לרכב DRAGON SMART CLAMP

10.4.2019 / 4:00

קיבלנו את המטען החדש של DRAGON שמבטיח טעינה אלחוטית לנייד שלכם בכל מכונית, עם מעמד חכם המתחבר לשמשה או לפתחי המיזוג. השתמשנו, בדקנו וחזרנו. שווה 200 שקלים?

סקירת מוצר: DRAGON SMART CLAMP. יח"צ,
טעינה אלחוטית גם במכוניות שלא מצוידות בטכנולוגיה זו מהיצרן/יח"צ

בהתקדמות של עולם הרכב במקביל למכשירים הסלולריים שלנו, טעינה אלחוטית (QI) למכשיר הנייד הולכת והופכת לאחד האביזרים שהתחלנו לראות לפני שנים ספורות במכוניות יוקרה, אבל עושה את דרכו במהירות למכוניות עממיות יותר. עם כל הבעיות שנלוות לכך, אין מה לעשות, אנחנו כבר כמעט לא יכולים לחשוב על נהיגה בה הנייד החכם שלנו לא משולב בה. בין אם כמערכת ניווט, מרכז מולטימדיה או סתם שיחות טלפון.

המטען שקיבלנו לבדיקה ה-SMART CLAMP של DRAGON מיובא לישראל על ידי ישפאר מציע טעינה מהירה של 10W או 7.5W בהתאם למכשיר הנטען, טעינה שנחשבת למהירה יחסית למטענים פשוטים של 5W אבל איטית יחסית לטעינה ישירה מכבל של 15W.

סקירת מוצר: DRAGON SMART CLAMP. קינן כהן, ניר בן טובים
עריסת הטעינה האלחוטית, מתאם להדבקה לשמשה והתפס לפתחי המיזוג/ניר בן טובים, קינן כהן

בערכת המכשיר ניתן למצוא את עריסת הטעינה, כבל USB-C ושני מתאמים, הראשון עם זרוע שנדבקת בוואקום והשני מיועד לשבת על פתחי האוורור של המזגן. עריסת הטעינה שהיא "לב" המערכת מצוידת בחיישן רגיש לאור שבזיהוי הנייד פותח את הזרועות הצדדיות וגם נועל אותן על המכשיר כדי לקבע אותו. המישוש של העריסה עצמה מעביר תחושה של מוצר איכותי, עם גימור טוב מאוד וגומי בנקודות האחיזה של הנייד. שני המתאמים גם הם ברמה טובה, אם כי פחות מרשימה מעריסת הטעינה.

על מנת לקבל את הטעינה הטובה ביותר מומלץ לעשות שימוש בשקע הכוח של הרכב או ביציאת USB מתאימה בהספק 3 אמפר ומעלה. כמו כן, אם לטלפון שלכם כיסוי קשיח עבה או מהסוג שניתן לאחסן בו כרטיסי אשראי בגב המכשיר - המטען לא יצליח לטעון אותו.

עוד באותו נושא

מתיחות 1 באפריל של תעשיית הרכב

לכתבה המלאה
סקירת מוצר: DRAGON SMART CLAMP. קינן כהן, ניר בן טובים
המיקום המיטבי שמצאנו לזרוע, גם לא מצריך מתיחה של הכבל וגם לא חוסם את שדה הראיה/ניר בן טובים, קינן כהן

שימוש

התקנת העריסה עצמה פשוטה מאוד, מחברים את הכבל ליציאת המתח מצד אחד ולעריסה מצד שני וממקמים אותה היכן שנוח. אבל לא רק היכן שנוח אלא גם איפה שאפשר. במידה ועושים שימוש בזרוע הוואקום פשוט מצמידים אותה לשמשה, יש לה גם זרוע מאריכה שמאפשרת לקרב את המכשיר אליכם. אבל יש כאן שתי נקודות שצריך לשים אליהן לב. הראשונה שנוגעת לזרוע עצמה שבשימוש במצב הארוך שלה, בגלל המרחק בין נקודת ההדבקה שלה ובשל משקל העריסה והמכשיר הנייד, נוטה לקפץ לא מעט. הנקודה השנייה היא הצורך להעביר את הכבל שרץ אל העריסה עצמה שהוא או לא מספק ארוך או סתם תקוע וקצת מחמיץ את הסיפור של הטעינה האלחוטית. באופן אישי אני גם לא אוהב שהטלפון בגובה העיניים, מה שהופך את זמינות המבט אליו לקלה ונגישה מדי בזמן נהיגה.

סקירת מוצר: DRAGON SMART CLAMP. קינן כהן, ניר בן טובים
תפס פתחי המיזוג לא מתאים לכל רכב ולרוב יחסום את יציאת האוויר/ניר בן טובים, קינן כהן

הפטנט השני של עיגון הזרוע באמצעות תפס לפתחי המיזוג כבר נשמע כמו רעיון טוב הרבה יותר, אבל גם איתו יש שתי בעיות. הראשונה היא שמבין המכוניות בהן ניסינו את המתקן (קיה סול, יונדאי קונה, מיצובישי אאוטלנדר, סיטרואן קקטוס ועוד) רק בחלקן התפס התאים לפתחי המיזוג. בקונה למשל הם היו עמוקים בכדי לאפשר לתפס לאחוז אותם היטב. נקודה שנייה היא העובדה שיחד עם הנייד, העסק הזה די חוסם את פתח המיזוג ובשל המשקל הם "מושכים" את פתח המיזוג למטה.

מבחינת השימוש בזרוע נדרש פרק זמן קצר של התרגלות לפתיחה והסגירה שלה, צריך לפתח את המיומנות להניח את הטלפון מהר ומדויק מספיק בשנייה שבה הזרועות נפתחות ואז נסגרות בחזרה על הנייד. לא הנחתם טוב? צריך ללחוץ על כפתור השחרור ולנסות שוב. במכשירים בהם ישנו קורא טביעות אצבע בחלק האחורי של המכשיר הגישה אליו חסומה על ידי העריסה.

כאמור, הטעינה שמספקת העריסה היא של 10W מה שאומר קצב טעינה טוב ביחס למטענים של רכב, אבל מה אתם עושים עם הנייד תוך כדי נסיעה משפיע מאוד על מהירות הטעינה. שימוש בוויז למשל או הזרמת מוזיקה יאריכו את זמן הטעינה. כמו כן זמני הטעינה משתנים ממכשיר למכשיר, כך שיתכן וזמן הטעינה של קצת יותר משעה בגלקסי נוט 9 ממצב של אחוזים בודדים לסוללה כמעט מלאה ישתנה באופן שימוש או מכשיר אחר. הוא לא ממש יחליף מטען שולחני, אבל בהחלט מספיק כדי להעמיס מיץ חשמל לטלפון בין פגישות.

סקירת מוצר: DRAGON SMART CLAMP. קינן כהן, ניר בן טובים
יחידת התפס לפתחי המיזוג, לא מתאים לכל רכב ותלוי במבנה יציאת המיזוג/ניר בן טובים, קינן כהן

סיכום

כאשר מסתכלים על המטען של DRAGON קשה לשים את האצבע על איזו יכולת יוצאת דופן או משכנעת במיוחד. פתרונות העיגון שלו די סטנדרטיים ולא ממש מבריקים או מושלמים. מכיוון שכבל הטעינה בכל מקרה מתחבר לעריסה, לא באמת חסכנו פה התעסקות בחוטים. חיישן הזיהוי, הפתיחה והסגירה החשמליים של הזרועות הם גימיק נחמד, אבל לא הרבה יותר ולמעשה, למעט מקרה של מספר משתמשים ברכב עם מכשירים שונים אך בעלי טעינה אלחוטית, אני לא מצליח לחשוב על יתרון אחד מובהק של המוצר הזה. בשורה התחתונה, גאדג'ט נחמד, ומתנה שאולי מתאימה למישהו שאוהב להיות הכי עדכני שיש, אבל לא מהפכה שאי אפשר לחיות בלעדיה.

מחיר המוצר עומד על 200 שקלים והוא מגיע עם שנה אחריות של ישפאר היבואנית, וניתן לרכוש אותו באתרים ורשתות כמו בסט מובייל, וואלה שופס, עזריאלי, P1000 ועוד. ברשת ניתן למצוא מטענים דומים במחירים שנעים בין 20 ל-50 דולר, אולם מבלי להתנסות בהם קשה לומר שהחיסכון בכסף לא בא על חשבון האיכות או השרידות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully