וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות המירוץ של ווסטפילד בישראל

17.4.2019 / 11:39

חברת westfield racing cars החלה בשיווק מכוניות המירוץ של ווסטפילד הבריטית. עם קונספט שכולל לא רק את המכונית אלא גם מעטפת שירות ותמיכה טכנית. 175 אלף שקלים ואתם בפנים

מכוניות המירוץ של ווסטפילד בישראל. דניאל אדמון,
שלוש גרסאות של המכונית זמינות, עם שלל אפשרויות שדרוג למנוע, הבלמים והמתלים/דניאל אדמון

קו ישיר נמתח בין אנגליה של 1957 לתל אביב 2019. קו שמתחיל בקולין צ'אפמן וחבורת חובבי הרכב שאסף לחברת לוטוס שייצרה את הלוטוס 7 ומגיע לתל אביב וחברת westfield racing cars המקומית שמורכבת גם היא מאון יעקבסון, ליאור לוי ולאון טאובס - שלישיית נהגי מירוצים ומדריכי נהיגה וותיקים בסצנה המקומית והמכונית שאותה הם מתחילים לייבא כעת הווסטפילד שהיא גלגול מודרני של אותה לוטוס 7 מיתולוגית.

ווסטפילד, שמייצרת רפליקות של אותה לוטוס 7 משנת 1982 מציעה באי המולדת שלה שלל גרסאות של המכונית עם מגוון עצום של אפשרויות בנייה ושיפורים, כולל כאלו שמונעות על ידי מנועי סוזוקי היאבוסה או או הונדה S2000 ואפילו גרסאות למירוצי מכוניות חשמליות בעתיד. התהליך שתחילתו לפני יותר משנה ובסופו נבחרה חברת ווסטפילד נבע בשל העובדה שהמכוניות שבונה החברה משלבות את האיזון הטוב ביותר לטענת היבואנים בין עלויות אחזקה, זמינות חלקים ותפעול. או במילים של און יעקבסון "הכי הרבה כיף לשקל".

מכוניות המירוץ של ווסטפילד בישראל. דניאל אדמון,
מרכב פיברגלאס קל ורק מה שצריך כדי לנסוע/דניאל אדמון

לישראל בחרה החברה לייבא את הגרסאות בעלות המפרט הטכני שמתאים לתנאי מזג האוויר והמסלולים בישראל, מצוידות במכלולים ברמה הגבוהה ביותר שמציעה היצרנית. המכונית נמצאת בתפר שבין שתי מכוניות המירוץ הייעודיות שמיובאות כיום לישראל באופן רשמי ומוצעות למכירה, הפיג'ו 208 רייסינג והראדיקל. היתרון שיש לה הוא האפשרות לכייל ולהתאים אותה למגוון רחב מאוד של סוגי תחרויות. מג'ימקאנה צפופה, דריפטינג, תחרויות מול מכוניות אחרות או נגד השעון.

כאמור, שלוש גרסאות מוצעות למכירה, שכולן נשענות על אותה קונפיגורציה בסיסית של שני מושבים, מנוע קדמי 2.0 ליטרים של פורד והנעה אחורית על שלדה קלה (משקל כולל של 570 ק"ג) וכלוב התהפכות. מכאן מתפצלות האפשרויות לשלוש הגרסאות של המכונית. בין גרסת הכניסה ה-GP3, גרסת הביניים ה-GP2 והגרסה הבכירה ה-GP1 מפרידים הבדלים ברמת ההספק של המנוע (150, 170 או 200 בהתאמה), סוג הבולמים, הבלמים, לוח מחוונים דיגיטלי שמגיע ברמת הגימור הגבוהה ועוד.

עוד באותו נושא

אחרי דגל השחמט: כך הפכתי מנהג מירוצים לנהג עם תירוצים

לכתבה המלאה
מכוניות המירוץ של ווסטפילד בישראל. דניאל אדמון,
הבסיס בכל מכוניות הוא מנוע פורד 2.0 ליטרים ברמות הספק של 150, 170 או 200 כ"ס/דניאל אדמון

גם אחרי הבחירה באחת מתצורות אלו, ישנן עוד אפשרויות של רכישת שלוש חבילות שיפורים שונות. חבילת ה-R כוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה, גלגל תנופה קל יותר למנוע ומוטות מייצבים עבים יותר, חבילת ה-RS כוללת גם מושבים של TILLET, מערכת טלמטריה מובנית, הגה נשלף ברז שליטה על עוצמת הבלימה מיגון רוח ועוד. חבילת האירו כוללת חיפויי סיבי פחמן לחצאי דלתות, הגלגלים הקדמיים ודיפיוזר אחורי.

אגב, רק לשם קנה המידה, בכל רמות ההספק, המכונית הקלה הזו מציעה יחס כ"ס לק"ג שמציב אותה הרבה מעל למכוניות ספורט סדרתיות. החל בבסיסית שמציעה יחס של 3.8 ק"ג לסוס ועד הבכירה עם 2.85 ק"ג לכל כ"ס, נתון טוב יותר משל פורשה 911 טורבו שלה 2.95 ק"ג לסוס.

העובדה שהמכוניות מודולאריות ומרכבת מחלקים נתיקים וניתנים להחלפה בקלות משמעה כי ניתן לשדרג ולשנות את המכונית ככל שמתקדמים ברמת הנהיגה ומעוניינים לשפר את המכונית. השימוש ברכיבי מדף סדרתיים מאפשרים עלויות אחזקה שוטפת זולה משמעותית ממכונית מירוץ ייעודית. אחזקת ושירות המכוניות יינתנו למי שמעוניין בכך על ידי היבואנית באמצעות מוסך "דרך השטח" בשפיים, שם ניתן גם לאחסן את המכוניות.

מכוניות המירוץ של ווסטפילד בישראל. דניאל אדמון,
כיסא, הגה, דוושות, לא צריך יותר מזה/דניאל אדמון

תפיסה חדשה לספורט מוטורי

כמו המכוניות שהן מייבאים, גם תפיסת השיווק של westfield racing cars שונה לחלוטין ממה שאנחנו מכירים בישראל. הרעיון שעומד מאחוריו הוא לא רק למכור את המכונית, אלא לספק גם מעטפת שלמה של שירות, אחזקה וליווי של הלקוחות באופן שמאפשר להם מקסימום הנאה מהמוצר בכ-24 ימי המסלול שייערכו בשנה במינימום כאב ראש בהתעסקות בו.

כך למשל כלל הטיפול במכונית החל בשינוע, תדלוק, הכנה טכנית ובדיקות ייעשו על ידי צוות טכני שתספק היבואנית. גם במסלול עצמו תאפשר החברה תמיכה באמצעות ניתוח נתוני נהיגה שמשודרים מהמכונית, כיולים והתאמות של המכונית למסלול המסוים והעדפות הנהג ואפילו פינת מנוחה וקפה במשאית הסיוע. לנהג נשאר פחות או יותר רק לנהוג - במסורת מירוצי הג'נטלמנים הבריטיים.

כבר ברכישת המכונית הבעלים מקבל חלק מהשירותים הללו במסגרת ה-club racer הכוללים בין השאר טיפול לאחר הרצה, סיוע טכני בימי המסלול הרשמיים, שימוש בכלי העבודה, אירוח ופעילויות העשרה מחוץ למסלול. החבילה המורחבת שנקראת gentleman racer מוסיפה אגרת ימי מסלול, טיפול תקופתי, סיוע טכני מורחב, ניתוח מידע ממערכות המכונית במסלול, הדרכות נהיגה, שירות תדלוק מלא ועוד. מחיר הפינוק - 34,900 שקלים.

מכוניות המירוץ של ווסטפילד בישראל. דניאל אדמון,
נהג המירוצים אלון דאי הוא הנהג הרשמי של הקבוצה/דניאל אדמון

עלויות

מחירי המכונית נבדלים זה מזה לפי רמת הגרסה וחבילות השיפורים שלה.

עבור ה-GP3 תשלמו 180 אלף שקלים, גרסת ה-GP2 מתומחרת ב-195 אלף שקלים והגרסה הבכירה תעלה 220 אלף שקלים. בתקופת ההשקה נמכרות גרסאות ה-GP3 ו-GP2 בהנחה של 5,000 שקלים וגרסת ה-GP1 מפחיתה 10,000 שקלים ממחירה.

מחיר חבילות השיפורים הוא 13,900 שקלים עבור ה-R, חבילת ה-RS עולה 29,500 אלף שקלים וגרסת האירו של חלקי סיבי הפחמן עולה 6,000 שקלים.

בישראל, ספורט מוטורי הוא לא דבר זול, גם זה המקצועי וגם ברמת התחביב. אולם מסלול רכישה מעניין מאוד שמציעה החברה הוא בעלות משותפת של שניים ושלושה נהגים על אותה מכונית, שאותה הם יכולים לחלוק בשימוש בה מבלי להתפשר על רמת השירות שיקבלו.

עוד מידע ופרטים ניתן למצוא בדף הפייסבוק של החברה. כמו כן, אירוע ההשקה הרשמי הפתוח לקהל ייערך ביום חמישי הקרוב ה-18.4 בשעה 17:00 במוסך "דרך השטח" בשפיים.

מכוניות המירוץ של ווסטפילד בישראל. דניאל אדמון,
מכוניות המירוץ של ווסטפילד בישראל/דניאל אדמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully