וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק של פורד?

19.4.2019 / 10:28

פורד רוצה לחשמל את העתיד, ובמפגן כוח אדיר חשפה שלל מערכות הנעה חשמליות והיברידיות-נטענות. חלקן לא רלוונטיות לישראל בשלב זה, חלקן מאוד רלוונטיות אלינו

העתיד החשמלי של פורד. יצרן, אתר יצרן
חשיבה מחוץ לקופסה באירוע תוכניות העתיד של פורד/אתר יצרן, יצרן

זו כבר תקופה ארוכה שפורד מדשדשת. מי שהייתה אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, הובילה את עצמה למשבר ארוך ומתמשך ולסף פשיטת רגל. מאז היא הצליחה להרים את הראש מעל המים אבל לא הרבה מעבר לזה, בין היתר בגלל עלויות ייצור גבוהות ופחות רווחיות, מאבקי איגודי עובדים, סגירה, ושינוי ייעוד מפעלים.

הבלאגן הזה השאיר את פורד על הקרשים תקופה ארוכה מאוד. ארוכה מידי. פורד לא יכלה יותר להשתרך מאחור, במיוחד כשהעולם מתקדם בצעדים הולכים וגדלים לכיוון עתיד חשמלי. היה עליה להראות לכולם שהיא מפשילה שרוולים, שהענק מדטרויט קם, והוא לא לוקח שבויים. זאת הסיבה שפורד בחרה במפגן כוח פשוט אדיר, להזמין מאות עיתונאים מכל העולם ליום מסוים אחד, לחשוף את כל הטכנולוגיה החשמלית שיש תחת חגורתה, להודיע שהטכנולוגיה כבר עכשיו בשלה ומוכנה, להבטיח כי היא תשולב ב-16 דגמים חדשים ועוד להוסיף ש-8 מתוכם יושקו כבר השנה ב-2019. פורד פשוט בחרה לשלב הילוך, להדביק את הרגל לרצפה, ובתצוגה עמוסה ומורכבת של דגמים ומידע, לסחרר את הגלגלים האחוריים רק כדי לראות היכן יגמר ה-Burn-Out.

העתיד החשמלי של פורד. יצרן, אתר יצרן
פורד קוגה החדש, יגיע גם בגרסה היברידית/אתר יצרן, יצרן

חלק מהטכנולוגיות שנועדו להצעיד את פורד ברגל בוטחת לעבר האור בקצה המנהרה עתידיות יותר וחלקן פחות. חלקן מאוד רלוונטיות אלינו, חלקן פחות וחלקן פחות בשלב זה ויותר בעתיד. אלה טכנולוגיות שפרוסות לרוחב המותג. עבור כמעט כל דגם קיים. "גילינו שיש רמת חשמול שמתאימה לכל אחד." אמר סטיבן ארמסטרונג (Armstrong) יו"ר פורד אירופה, "לכן נציג דגם חשמלי בכל סגמנט, מהפיאסטה ועד הטרנזיט, כדי שכל לקוח ימצא את מבוקשו."

בין אם תמצאו ובין אם לא, מה שבטוח שהמטרה הראשונית של להודיע לכולם שהיא חזרה לתמונה, הצליח. היא הצליחה להוכיח שהיא יכולה, שהיא מצאה את הדרך לעלות על הסוס, שהיא חישבה מסלול מחדש, כשהזמרת מאותגרת המשקל עדין לא התחילה לשיר, ועוד שלל קלישאות מעט שחוקות שנועדו כולם להראות שיש למה לצפות מפורד בשנים הקרובות. שנתחיל?

עוד באותו נושא

פורד אדג' מקבל תגבור בטיחות

לכתבה המלאה
העתיד החשמלי של פורד. יצרן, אתר יצרן
פורד פיאסטה ופוקוס, גם בגרסאות היברידיות/אתר יצרן, יצרן

היברידי קל

המנוע ההיברידי הקל בפורד נקרא BISG, ובעיקרו דומה למה שמציעים המתחרים. הוא מבוסס על מנוע חשמלי 48V וסוללות ליתיום-יון, שאוגרות את אנרגיית המנוע המתבזבזת בעת בלימה, ומשבית את פעולת המנוע בגלישה לקראת עצירה (מתחת ל-15 קמ"ש). כל זה מסייע בצמצום צריכת הדלק, מאפשר תוספת קטנה של כוח מהיחידה החשמלית, אבל לא מאפשר נסיעה על חשמל בלבד.

עד כאן הדומה למערכות של המתחרים, החידוש של פורד נמצא דווקא במנוע הבעירה הפנימית. שם בגלל תוספת הכוח החשמלית - 5 קג"מ מסל"ד אפסי ועד 2 קג"מ בשיא ההספק - פורד הגדילה את ממדי מגדש הטורבו. לטענתה, העזרה החשמלית גם סייעה לגשר על השהיית הטורבו שנבעה משימוש במגדש גדול יותר.

בפורד מספרים כי המערך ההיברידי הקל, ישולב גם עם מנועי בנזין וגם עם מנועי דיזל, ולדוגמא מציגים את נתוני מנוע הטורבו-בנזין. זה מנוע אקובוסט קיים בנפח 1.0 ליטר שבמקור הפיק 125 כ"ס ועם המערך ההיברידי הקל מייצר 155 כ"ס. התוצאה היא ביצועים משופרים וצריכת דלק ופליטת מזהמים מופחתות כל אחת בכ-4%. במקרה של מנוע הדיזל 2.0 ליטר אקו-בלו מושג חיסכון ממוצע של 3%, אבל בדגמים מסחריים שמרבית הזמן מתגלגלים בעיר, החיסכון יכול להגיע ל-8%.

באילו דגמים? עד סוף שנה זו ב-4 דגמים: פיאסטה, פוקוס, טורנאו קאסטום, טרנזיט קאסטום וטרנזיט. משנה הבאה גם בקוגה החדש.

מתי אצלנו? תוספות הכוח יחד עם חיסכון בדלק נשמעים מצוין, אבל בשלב זה מערך ההיברידי הקל לא יגיע אלינו כלל, כיוון שהוא משולב עם תיבות הילוכים ידניות בלבד. כשהמצב ישתנה, השיווק בישראל יבחן מחדש.

העתיד החשמלי של פורד. יצרן, אתר יצרן
מונדיאו סטיישן הייבריד, המיסוי הירוק ישאיר אותה בחו"ל/אתר יצרן, יצרן

היברידי

לפורד כבר יש גרסאות היברידיות, כמו מונדיאו סדאן למשל, ובאירוע כאן הם הציגו את הגרסה ההיברידית למונדיאו סטיישן. לזו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר עם מחזור אטקינסון שבעזרת מנוע חשמלי וסוללות ליתיום-יון 1.4 קילוואט/שעה, מפיק במשולב 187 כ"ס ומומנט של 17.6 קג"מ. הוא מוצע בשידוך לתיבה אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים ומניע את הגלגלים הקדמיים.
גם קוגה החדש צפוי לקבל יחידת כוח זו, אם כי פורד טרם חשפה פרטים נוספים כמו ביצועים או צריכת דלק בדגם.

באילו דגמים? מונדיאו סדאן היברידי כבר מתגלגל על כבישי אירופה וארה"ב והשנה תצטרף אליו תצורת הסטיישן. משנה הבאה יוצע גם בקוגה.

מתי אצלנו? מונדיאו היברידית (סדאן וסטיישן) לא יגיעו אלינו כי המיסוי הירוק הישראלי לא מזכה אותן בהטבות מס והופך את מחירן ליקר מידי. קוגה יושק באירופה בינואר 2020 ולישראל יגיע 4 חודשים מאוחר יותר בגלל מועד תחילת ייצור התיבה האוטומטית.

העתיד החשמלי של פורד. יצרן, אתר יצרן
המסחריות של פורד כמו הקונקט יגיעו גם הן בגרסאות היברידיות נטענות שקע/אתר יצרן, יצרן

היברידי פלאג-אין (PHEV) - מסחריות

פורד עושה הבחנה בין דגמי הנוסעים למסחריות כשכל קבוצה מקבלת פרשנות שונה ושילובים שונים. "אין פתרון אחד לחישמול נכון של העולם." אומר יורג בייר (Beyer), סמנכ"ל תפעול ופיתוח מוצר פורד אירופה. "האסטרטגיה שלנו היא להציע מגוון פתרונות חישמול כדי שכל לקוח יוכל למצוא את הפתרון הנכון מבחינתו."


טרנזיט קאסטום למשל יוצע בגרסה היברידית-נטענת בסגנון מנוע בעירה פנימי שמשמש כמאריך טווח. כלומר את הגלגלים מניע מנוע חשמלי, ומנוע טורבו-בנזין משמש כגנרטור ולא מחובר ישירות לגלגלים. היחידה החשמלית מבוססת על מצברי ליתיום-יון בקיבולת 13.6 קילוואט/שעה שניתנים לטעינה משקע רגיל (ב-5.5 שעות) או עמדה ייעודית (ב-3 שעות). ה"גנרטור" הוא מנוע טורבו-בנזין, 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, 125 כ"ס, שנמצא בין היתר גם בפיאסטה. פורד לא פרסמה את ההספק המשולב אבל ציינה שיש 4 מצבי נהיגה: אוטומטי, חשמלי, חשמלי עם סיוע קבוע של מנוע הבנזין, וחשמלי טעינה מלאה. המצב האחרון מיועד לקראת נסיעה עירונית חשמלית בלבד. במצב זה מנוע הבנזין מטעין את המצברים גם כאשר כביכול הוא לא היה אמור לפעול, כדי שהמסחרית תגיע לעיר בטעינת מצברים מלאה. "במציאות כיום, קניות רבות מבוצעות ברשת האינטרנט," אומרים בפורד, "יש למשל גידול של 50% בחבילות שעושות דרכן לעיר. לכן צריך לענות מצד אחד על ההגבלות העירוניות השונות מבחינת זיהום אוויר ורעש, ומצד שנים עם ליין מתאים של כלים מסחריים בגדלים שונים שישנעו את הסחורה עד דלת הלקוח." טווח הנסיעה בטרנזיט קאסטום עומד על 50 ק"מ כשהמצברים טעונים במלואם, ובעזרת מאריך הטווח ניתן להגיע עד 500 ק"מ גם כשהרכב עמוס בקיבולת מרבית של 1.0 טון.

באילו דגמים? עד סוף שנה זו יוצעו 2 דגמי פלאג-אין (PHEV) מסחריים: טרנזיט קאסטום, טורנאו קאסטום.

מתי אצלנו? בימים אלה מנהלת היבואנית בדיקת כדאיות והיתכנות עם ציי רכב גדולים. במידה ויחולט שכן, גרסאות PHEV יגיעו במהלך 2020.

העתיד החשמלי של פורד. יצרן, אתר יצרן
פורד אקספלורר החדש, גדול יותר, חזק יותר וחסכוני יותר/אתר יצרן, יצרן

היברידי פלאג-אין (PHEV) - מכוניות נוסעים

פורד חשפה את אקספלורר החדש, דור שישי, בתחילת שנה זו. כאן היא חשפה את הגרסה ההיברידית עם מנוע ביריון. בשונה מהכלים המסחריים, כאן מנוע הבעירה הפנימית מניע את הגלגלים. לאקספלורר PHEV מנוע V6 טורבו-בנזין (אקובוסט), 3.0 ליטר עם 350 כ"ס, תיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. הוא משולב עם אותו מנוע חשמלי שנמצא בטרנזיט קאסטום, כלומר: מצברי ליתיום-יון בקיבולת 13.6 קילוואט/שעה, 100 כ"ס ו-4 מצבי נהיגה. התוצאה היא הקרוסאובר החזק ביותר של פורד, עם הספק משולב של 450 כ"ס ומומנט של 85.6 קג"מ. לטענת פורד זהו גם הקרוסאובר החזק ביותר בסגמנט. טווח הנסיעה על חשמל בלבד עומד על 40 ק"מ, וצריכת דלק תיאורטית של 29.4 ק"מ לליטר בממוצע.

פורד ניצלה את האירוע לחשיפה רשמית של קוגה החדש שבארה"ב נקרא 'אסקייפ'. זהו דור שלישי לקוגה (ורביעי לאסקייפ), שנחשף במגוון רחב של גרסאות. גרסת ה-PHEV היא הבכירה וכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (במחזור אטקינסון) ומנוע חשמלי עם מצברי ליתיום-יון בקיבולת 14.4 קילוואט/שעה ו-4 מצבי נהיגה. ההספק המשולב עומד על 225 כ"ס, ועובר דרך תיבה אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים לכל הגלגלים. 4 שעות טעינה משקע ייעודי יספיקו למלא את הסוללה במלואה ולהציג טווח נסיעה של 50 ק"מ על חשמל בלבד. צריכת הדלק התיאורטית עומדת על 83.3 ק"מ לליטר בממוצע.

באילו דגמים? בשנה זו פלאג-אין (PHEV) לרכבי נוסעים יוצע רק באקספלורר, ומתחילת שנה הבאה גם בקוגה החדש.

מתי אצלנו? זו למעשה גם הפעם הראשונה בה אקספלורר עושה את דרכו לאירופה, שם הוא יוצע רק בגרסה זו וכאלטרנטיבה לרכבי פנאי בעלי 7 מושבים, כמו וולוו XC90 ואודי Q7. אלינו הוא יגיע בתחילת 2020 בגרסת V6 אקובוסט "הרגילה" וגם בגרסת ה-PHEV החדשה (כנראה שעם כיול מתלים שונה מזה שיוצע באירופה). קוגה על שלל גרסאותיו יושק באירופה בינואר 2020 ולישראל יגיע 4 חודשים מאוחר יותר בגלל תחילת ייצור התיבה האוטומטית.

העתיד החשמלי של פורד. יצרן, אתר יצרן
טרנזיט חשמלי, גם בגרסת הנוסעים/אתר יצרן, יצרן

חשמלי

כאן פורד משאירה את הקלפים קרוב לחזה וחושפת את המכונית החשמלית השנייה שהיא תייצר. את הדגם הראשון שיגיח לעולם ב-2020, היא חושפת רעיונית בלבד עם איור אחורי לא ברור והבטחה לגדולות ונצורות. הדגם החשמלי הראשון של פורד צפוי להיות קרוסאובר שיעוצב בהשראת המוסטאנג האייקונית. קברניטי החברה לא הסכימו לומר אף מילה על הדגם החדש פרט לעובדה כי הוא יציע טווח של 600 ק"מ בין טעינות וכי הוא יחשמל את הסביבה מכל בחינה.

הדגם החשמלי שכן הוצג היה טרנזיט שעדיין מוגדר כאב-טיפוס. גם לגביו לא נמסרו פרטים כלשהם כשתאריך היעד לשיווק הוא 2021. כדי לקרב אותנו למועד השיווק, פורד הזכירה כי היא משתפת פעולה עם חברת השילוח DHL, בפרויקט שנקרא StreetScooter Work XL, ובו טרנזיט חשמלי משמש כרכב חלוקה בסגנון LastMile (מקטע אחרון, עד דלת הלקוח) ברחובות עירוניים בגרמניה. על פי הניסיון שצברה, פורד מעריכה כי טרנזיט חשמלי יציע טווח של 150 ק"מ וטעינה מלאה כעבור 4 שעות.

העתיד החשמלי של פורד. יצרן, אתר יצרן
רמז כללי לקרוסאובר בהשראת המוסטאנג הוצג על ידי סטיבן ארמסטרונג/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully