וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצאת ממצרים בשיא הסטייל

21.4.2019 / 9:39

מעולם לא הייתה יציאת מצרים אירוע נחשק כמו היום, כאשר לרשותנו עומדים טנדרי התצוגה של Jeep; הג'יפ-טנדרים יוציאו אותנו ממצרים אבל אין מה לשבור את קופות החיסכון

הקונפסטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
כל החבר'ה מתארגנים לחציית המדבר/אתר יצרן, יצרן

כבכל שנה יושבים אנו לכרסם מצות וקניידלעך, בעוד המהנדסים של Jeep מציגים לנו רעיונות מדליקים. רכבי התצוגה של 2019 מתבססים על הלהיט המהפכני של השנה, ג'יפ-טנדר גלדיאטור המציע את הזיווג הקדוש של טנדר + רנגלר. גרסאות התצוגה של מואב יגיעו מהר מאוד אל השביל הציבורי, מכיוון שהיישום קל יחסית - הגלדיאטור הבסיסי כבר עשה את רוב עבודת הפיתוח.

בין אם מדובר ברכב מסעות ארוכי טווח עם אפשרות לינה, בטפסן סלעים מקצועי, מכונה לשינוע אופנועי שטח, המראה הנוסטלגי, גרסת קבינה יחידה ואפילו מחווה לרכב ה-1.25 טון הצבאי המיתולוגי - אבל עם טוויסט של רכב באחה קשוח. אנחנו היינו מעמידים את כולם בחנייה שלנו. רק חבל שהם יעלו יותר מחצי מיליון שקלים אם וכאשר יגיעו לייצור או לישראל.

הקונפסטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
סטייל צבאי ברוח הרפתקנית לתיור שטח ארוך טווח/אתר יצרן, יצרן

ג'יפ גלאדיאטור WayOut - חדר השינה

גלדיאטור 2019 משווע לשיפורים והתאמות אישיות, ואני בוחר בגרסת המסעות WayOut. זהו רכב מדליק המשלב את העבירות האגדית של רנגלר רוביקון, עם יכולות כביש משופרות והאפשרות לפרק את דלתות הצד; עכשיו יש גם מקום להניח את הדלתות, בארגז האחורי... טנדר התצוגה פותח בשיתוף פעולה עם מחלקת השיפורים Mopar, כדי להציג רכב בשל ומקסים.

אני מת על הצביעה המופנמת של גווני חום-בז', ועל מיכלי הדלק הטמונים בדפנות הארגז. הם קצת נסחפו עם הצביעה האדומה של הג'ריקנים, וגם הסולם המטפס לאוהל, קצת מטופש לטעמי. למטרת "אוברלנדינג" הייתי מעדיף מנוע דיזל תחת החרטום, אבל היי - האוסטרלים חוצים מדבריות עם רכבי בנזין, אז גם אני יכול. גלדיאטור המסעות קיבל הגבהת מרכב צנועה של 2-אינץ' וצמיגי שטח 37 אינץ' על חישוקי ברזל "17 מגניבים, בסגנון צבאי. יש פגוש ברזל עם זוג זרקורים, כננת וורן 12,000 ליברות, ושנורקל שיאפשר לבני ישראל לצלוח את ים סוף בחרבה.

עוד באותו נושא

מבחן ישראלי ראשון לג'יפ רנגלר החדש

לכתבה המלאה
הקונפסטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
הפרטים הקטנים הם המגניבים, כמו מיכלי המים השקועים בדופן האחורית/אתר יצרן, יצרן

דיגום המסעות כולל גג קשיח ומעליו אוהל מתקפל בסגנון "מג'ולינה", עם צילייה ענקית. אני כבר רואה את מיכל המים והמשאבה שאתקין מאחור, מגירות נשלפות עם ציוד מטבח, גלגל רזרבי נוסף והייליפט (בו לא אשתמש לעולם), כיסאות, פוייקה... כל הפנטזיות בטנדר קסום אחד. תא הנוסעים זכה לטיפול ייחודי עם ריפודי עור בצבע חום, עם צריבות לייזר במראה של קווי גובה של מפה טופוגרפית. מנוע פנטהסטאר 285 כ"ס, תיבת 8 הילוכים ומערכת העברת כוח הסטנדרטיים, לא עברו כל שינוי.

הקונפסטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
ויקח משה את ה-Graviti ויטפס אל הר סיני/אתר יצרן, יצרן

גרסת Gravity: לג'יפאים מיטיבי לכת

גרסת Gravity נוגדת את ההיגיון הג'יפאי הבסיסי, האומר שאנו רוצים לנסוע לכל מקום עם הג'יפ שלנו - ולא לצעוד או לטפס. המדבקות על דופן Gravity מראות מטפסי הרים הבוחרים לתור את מצוקי מואב בעזרת חבלי טיפוס ואצבעות ידיים שריריות. זה לא מפריע לג'יפאי-כורסה להתענג על הרכב המצוייד בדלתות "חצי" עשויות צינורות, אמצעי איחסון בארגז וקשתות העמסה לכל החבלים, קרסים ואמצעי טיפוס אחרים. ה"גרוויטי" עמוס באופציות בשווי של 8,000 דולר (בארה"ב, כאשר המכונית זולה, זה נחשב להרבה מאוד כסף) והוא מגיע ללא גג, השמיים פתוחים למטפסי ההרים!

הקונפסטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
הנעת 6X8 עם זוג אופנועי שטח מאחור והנעה כפולה לג'יפ/אתר יצרן, יצרן

Flatbill: עמוד האש

בני ישראל זכו לליווי צמוד של עמוד הענן ועמוד האש שהלכו לפני המחנה, וב-2019 נעשה את זה עם ג'יפטנדר המוביל אופנועי שטח קלי רגליים. האופנוענים ירוצו לפני בני ישראל, וה- Flatbillינסה לעמוד בקצב באמצעות הגבהת מרכב 4-אינץ', צמיגי שטח 40" על חישוקי 20 בצבע ברונזה-מזעזע. הצביעה קצת היסטרית בסגנון מוטוקרוס היפר מוחצן, אבל אומרים שזה הלך טוב בתקופת הפרעונים. על מכסה המנוע מותקן כונס אוויר אימתני ומתחת לגלגלים מבצבצים בולמי זעזועים רציניים, נראים כמו פוקסים שמנמנים.

הקונפסטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
ניחוח נוסטלגי עם הסקרמבלר/אתר יצרן, יצרן

סקראמבלר: לזכר הימים ההם

חובבי המותג יודעים שבזמנו נרמז כי משפחת ג'יפטנדר תיקרא "סקרמבלר", אבל בסוף נבחר השם גלדיאטור. לזכר ה'סקרמבלר' מציעה ג'יפ את הצביעה הנוסטלגית של 1982, עם הגבהה מתונה של 2" וצמיגי 37. המראה קלאסי בצביעה אלגנטית, וכלוב התהפכות בסיסי מאחור. הפנסים המותקנים באחורי הקבינה חסרי תועלת, אבל הם נראים מדליק.

הקונפסטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
האם זה הדבר הבא? גרסת קבינה יחידה וארגז ארוך לגלדיאטור/אתר יצרן, יצרן

גלדיאטור J6

ה-J6 הוא רכב תצוגה טהור, במובן שהוא מתבסס על רכב שאינו קיים. כל הגלדיאטורים מגיעים עם תא נוסעים כפול, וה-J6 הוא גרסת חד-קבינה ל- JL הסטנדרטי. העיצוב מתבסס על טנדר Honcho שהוצג ב-1978 ויש לשער שזהו בלון ניסוי של מהנדסי ג'יפ - המבקשים להעריך את רמת הביקוש לגלדיאטור חד-קבינה, כזה שיאפשר להעמיס זוג שוורים בארגז (אורכו של הארגז הסטנדרטי בגלדיאטור הוא 5-רגל, פחות מ-6-רגל המקובל יותר באמריקה). בינתיים נסתפק בצביעת כחול מגניבה, ומתקן אלגנטי לצמיג הרזרבי.

הקונפסטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
שרירן יוצא צבא/אתר יצרן, יצרן

: Five-Quarter למילואימניקים עשירים

הטנדר הכסוף הוא הומאז' מפואר לטנדר ה-1.25 טון הצבאי, M-715 משנת 1968. המרכב בנוי מחומרים מרוכבים, פיברגלאס ואלומיניום, אבל הסיפור האמיתי מתחבא מתחת למכסה המנוע: מנועHellcat 6.2 ליטר מוגדש המספק לא פחות מ-700 כוחות סוס... עם כל כך הרבה כוח, מספיקה תיבת 3-הילוכים אוטומטית. כדי לעמוד בעוצמת המנוע חוזקה שלדת הגלדיאטור, הסרנים הסטנדרטיים הוחלפו ב-דיינהטראק 60 ו-80, עם צמיגי 40 אינץ' אימתניים. רצפת הארגז קיבלה פסי מטען מעץ וג'ריקנים בצהוב לימון, תא הנוסעים קוצר לשתי דלתות, גג ברזנט ושפע עיטורי אלומיניום. אל תחפשו את המפלצת הזו ב-Ebay, הבונבוניירה לא למכירה.

הקונפסטים של ג'יפ. יצרן, אתר יצרן
תחזיקו חזק נוסעים לארץ ישראל/אתר יצרן, יצרן

כמה עולה?

עכשיו אנחנו מגיעים לחלק העצוב של יציאת מצרים 2019. חלק מדגמי התצוגה בכלל לא יגיעו לשוק, ואלה שכן - יעלו ים של כסף. עם קשת מחירים הנעה בין 35,500 דולר לגלדיאטור 'ספורט' עד 46,000 דולר לגלדיאטור 'רוביקון' סטנדרטי, הג'יפטנדר הבסיסי עולה בארה"ב כ-50% יותר מרנגלר JL מקביל... ההערכה היא שעד שגלדיאטור רוביקון ישלים את ערכת התוספות המתבקשת, מחירו בארה"ב עלול להגיע עד 60,000 דולר או אף יותר.

בתרגום לעברית זה אומר שגלדיאטורים עשויים להגיע לישראל (מתי?) עם תגי מחיר שבין 500-ל-600 אלף שקלים, תלוי בתחרותיות היבואן הרשמי סמל"ת, אל מול יזמי הייבוא האישי שכבר משפשפים ידיים. נראה שאני כבר לא אקנה טנדר כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully