וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מחירי הדלק: זה הולך לכאוב במיוחד

וואלה!רכב

30.4.2019 / 11:25

עליית מחירי הדלק בחצות היא רק קצה הקרחון לבשורה הרעה על התייקרות כוללת של אחזקת מכונית בישראל בשיעור של 5 אחוזים מתחילת השנה. אבל אלו לא כל הבשורות הרעות

פורד קוגה ארוך טווח: דיווח שני. קינן כהן, ניר בן טובים
אחזקת המכונית שלכם ממשיכה להתייקר גם החודש/ניר בן טובים, קינן כהן

פחות כסף בארנק - בחצות מחירי הדלק יעלו שוב, ובעקבות כך, עלות אחזקת הרכב סוגרת זינוק בשיעור של 5% מתחילת השנה. כך עולה מסקירה של חברת חשב רכב שהגיעה לידי וואלה!רכב על פיה, העלות השנתית לאחזקת רכב משפחתי בישראל מגיעה לכדי 30,216 שקלים בשנה במקום 28,873 שקלים אותם שילמנו בחודש ינואר 2019. מגמה העומדת בסתירה להפחתה בעלויות אחזקת המכונית בחמש השנים האחרונות. אולם כאשר רכיב הדלק הוא המשתנה העיקרי בשני המקרים האלו - הסיבה ברורה.

מהסקירה עולה כי בתחילת השנה, עמד מחירו של ליטר אוקטן 95 על 6.04 שקלים ואילו החל ממחר מחירו יזנק ל 6.72 שקלים{ שיורת מלא}. בחישוב שנתי של רכב בנסועה של 15,000 קילומטר בשנה, יוצא כי רכיב הדלק מגיע ל 9,196 שקלים - נתון שמגלם עליה בשיעור של 11%.

גם החזר ההון - הפחת והריבית שמשולם בגין אובדן ירידת הערך זינק במרוצת 5 החודשים האחרונים - מרמה של 8,922 שקלים לשנה ל 9,145 שקלים. כך יוצא כי סה"כ לחודש מסתכמת עלות האחזקה ב-2,518 שקלים במקום 2,406 ששולמו בתחילת השנה. השינוי חל בעקבות התייקרות מינורית שחלה בעלות רכישת הרכבים החדשים והשפעתה על מחירי המשומשות.

על פי נתוני משרד האנרגיה העלייה מיוחסת לזינוק של כ־9% במחיר הבנזין באגן הים התיכון. ירידה של כ־0.2% בשער הדולר מיתנה במעט את ההתייקרות.

לכאורה, את האצבע המאשימה אי אפשר לשלוח לעבר מקבלי ההחלטות בממשלה שכן השינוי חל בעקבות עליה מחירי הנפט בעולם, שהבנזין הוא תוצר זיקוק שלהם. מנגד, מסביר אבי הורוביץ - יועץ הליסינג הבכיר כי לו רצתה המדינה להקל על משתמשי הרכב, היא יכולה היתה להוריד את שיעור המס הישיר שמוטל על מחירי הבנזין, אולם היא נמנעת מלעשות זאת "קשה לגמול מדינה מהתמכרות כל כך עזה למיסוי על דלקים וכלי רכב, הפה שלה מחובר חזק מאוד לעטינים של האזרחים והיא חולבת בתפוקה מלאה. מה שהציבור יכול לעשות בשביל להתמודד עם רוע הגזירות הוא אחד מן השתיים: לבחור מכונית חסכונית יותר ולהתאים את מסלול הרכישה לנתוני הנסועה שלו. בחירה מדויקת של מסלול ליסינג יכולה לחסוך אלפי שקלים רבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבי הורוביץ: "קשה לגמול מדינה מהתמכרות כל כך עזה למיסוי על דלקים וכלי רכב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם הפעם איננו אנשי בשורות שכן ההשלכה של התייקרות הדלק עשויה במידה גבוהה של הסתברות להוביל לעליה במחירי התחבורה הציבורית, כתלות בשימוש בסולר. בנוסף, גם מחירי הטיסות צפויים לזנק כמו גם עלויות השינוע באמצעות משאיות - דבר שיביא ככל הנראה להתייקרות בעלויות מוצרי המזון. הסבירות שבעלי הרשתות יספגו את ההתייקרות שישיתו עליהן חברות התובלה - קטנה. הרי אנחנו בישראל. אף אחד לא אוהב לצאת פראייר, חוץ מלאזרחים להם אין ממש ברירה, אלא לאכול את הדייסה שלא הם בישלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully