וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר ואדוונצ'ר R בישראל

קינן כהן, ראובן סביו

9.5.2019 / 7:29

עם מנוע הטווין המקביל של הדיוק 790, עכשיו בגוף של אופנוע דו שימושי, מגיעים האדווצ'ר והאדוונצ'ר R של ק.ט.מ. המחיר: החל מ-80 אלף שקלים למזומן

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר. רונן טופלברג,
חרטום החרק, תאורת לד ומשקף קרבי/רונן טופלברג

קטגוריית האדוונצרים בנפח בינוני הולכת ומסתמנת כאחת הקבוצות הלוהטות של השנה, עם עוד ועוד כלים שמוצגים בה. אבל מעט מאוד כלי ממקדים את תשומת הלב ורף הציפיות שלנו ושל לא מעט לקוחות הסגמנט כמו הק.ט.מ 790 אדוונצ'ר.

האופנוע מגיע בשתי גרסאות, אדוונצ'ר ואדוונצ'ר R. כאשר האחרונה היא הקרבית שמיועדת לעבודת שטח רצינית יותר. לפני שנדבר על ההבדלים, נדבר על המשותף. שתי הגרסאות משתמשות בשלדת משולשי פלדה ועושות שימוש במכלולים הטכניים של הדיוק 790 שהגיע בשנה שעברה. זה אומר בעיקר מנוע טווין מקביל מעולה בנפח 799 סמ"ק, אלא שכאן הוא ממותן בהספק שלו מ-105 סוסים ל-95 כ"ס. המומנט לעומת זאת עלה ל-9 קג"מ לעומת 8.86, אבל בעיקר מגיע בסל"ד נמוך יותר - 6,600 במקום 8,000. תיבת שישה הילוכים עם תפעול קוויק שיפט בהעלאה והורדת הילוכים ומצמד מחליק מופעל כבל גם הם כאן. כאופנוע שיעביר קילומטרים בשטח, הוא מצויד בחישוקי שפיצים 21 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור. מיכל הדלק בנפח 20 ליטרים בשתי הגרסאות והמשקל הוא 189 ק"ג.

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר. רונן טופלברג,
האדוונצר והאדוונצ'ר R נבדלים בין השאר בבולמים, במערכות האלקטרוניות וכן בסכמת הצביעה/רונן טופלברג

באגף האלקטרוניקה, שלושה מצבי רכיבה (כביש, גשם, שטח) ומצב רביעי לגרסת ה-R שנקרא "ראלי". בחירה בכל אחד מהמצבים משפיעה על רמת ההתערבות של בקרות האחיזה, ה-ABS ותגובת המנוע. את תפעול הבקרות וכן שליטה על התצוגה בלוח המחוונים מסוג TFT צבעוני, מבצע הרוכב דרך כפתורים על גבי הכידון. בקרת שיוט מוצעת כאופציה.

עוד באותו נושא

קי.טי.אם דיוק 790: החוליגז!

לכתבה המלאה
ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר. רונן טופלברג,
צג TFT צבעוני נשלט מהכידון/רונן טופלברג

כאמור, האופנוע שמגיע בשתי גרסאות, מיועד להעניק מענה לשני סוגי רכיבה שונים. בעוד האדוונצ'ר הרגיל מיועד לגיחות שטח מזדמנות ברמת שבילים, גרסת האדוונצ'ר R כבר לוקחת את השטח ברצינות. ההבדלים המרכזיים נוגעים בין השאר למתלים ולבולמים, לשתי הגרסאות בולמי WP, אלא שלאדווצ'ר זוג קדמי בקוטר 43 אינץ' ומהלך של 200 מ"מ גם לבולם האחורי. ב-R הקוטר הוא 48 מ"מ והמהלך עומד על 240 מ"מ מלפנים ומאחור. הארכת המהלך גם גוזרת מרווחי גחון שונים - 233 מ"מ באדוונצ'ר ו-263 מ"מ באדוונצ'ר R. כמו גם גבהי מושבים שונים 800, 830 או 850 מ"מ באדוונצ'ר (בתלוי בסוג המושב) ו-880 באדוונצ'ר R.

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר. רונן טופלברג,
ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר/רונן טופלברג

מחירי ה-790 אדוונצ'ר מתחילים ב-86 אלף שקלים (או 80 אלף שקלים לעסקת מזומן) ואילו האדוונצ'ר R יעלה 96 אלף שקלים או 90 אלף שקלים לעסקת מזומן. למרות שהמתחרים הישירים שלו הב.מ.וו F850GS אדוונצ'ר החדש ובמידת מה גם הטנרה 700 החדש, הספק המנוע הגבוה שלו והמכלולים מציבים אותו "קליק" אחד גבוה יותר, בעיקר עבור לקוחות שבשימוש שלהם נכללת רכיבת שטח של ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully