וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר JD פאוור: מה דופק את המכוניות שלכם?

13.5.2019 / 6:30

שלוחת בריטניה של מכון הסקרים JD פאוור מפרסמת את ממצאי השנה בתחום שביעות הרצון של לקוחות וסיכום התקלות בכלי הרכב של כל יצרנית. בראש הדירוג: פיג'ו, סקודה ויונדאי. ב.מ.וו, פיאט ואודי בתחתית

סקר JD פאוור בריטניה. יצרן, אתר יצרן
עורך את הסקר עוד משנת 1968 ובחמש השנים האחרונות גם בבריטניה/אתר יצרן, יצרן

אז נכון, באופן כללי אפשר לומר שמכוניות כיום אמינות יותר מאשר היו לפני 40 ו-30 שנים, מרווחי הטיפולים שלהם גדלו, צריכת הדלק השתפרה, פליטת המזהמים שלהם קטנה ולצד כל אלו הביצועים טובים יותר מאשר אי פעם. אבל מצד שני, ותמיד יש אבל ותמיד יש צד שני - המירוץ אחר עוד ועוד טכנולוגיה בכלי הרכב שלנו גם פועל לרעתם. כך עולה בבירור מסקר של השלוחה הבריטית של מכון JD פאוור. המכון עורך מזה עשרות שנים סקרי אמינות ושביעות רצון בקרב עשרות אלפי מכוניות ומדרג אותן על פי שכיחות התקלות ל-100 כלי רכב.

177 תקלות שונות נסקרות במחקר ואלו מחולקות ל-8 קבוצות מרכזיות: מרכב חיצוני, חווית נהיגה, אבזור/פקדים/תצוגות, אודיו/תקשורת/בידור/ניווט, מושבים, חימום/מיזוג, תא נוסעים, מנוע/תיבת הילוכים.

סקר JD פאוור בריטניה. יצרן, אתר יצרן
מערכות המולטימדיה הרבות והמורכבות מדרדרות את רמת האמינות שלהן/אתר יצרן, יצרן

מבין הקבוצות הללו בולטות שתיים במיוחד בהשפעה שלהן על התוצאות, הראשונה היא של תחום האודיו/תקשורת/בידור וניווט והקבוצה השנייה היא של תקלות מנוע. בקבוצה הראשונה ככל שהיצרנים דוחסים טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת עולה גם רמת המורכבות של המערכות האלו ואיתה הסבירות לתקלות או לקשיים בתפעול השוטף שלהן. במכוניות יוקרה המצב חמור אפילו יותר בשל הכמות הרבה של מערכות שיש בהן ביחס למכוניות עממיות יחסית. נקודת האור היחידה היא שכמות התקלות המדווחת בתחום זה נמוכה ביחס לסקר של 2018.

הקבוצה השנייה של תקלות מנוע, אמנם לא בכמות שכיחה כמו זו של מערכות האודיו והתקשורת, אולם מניבה את הרמה הגבוהה ביותר של חוסר שביעות הרצון אצל הלקוחות. במיוחד אלו של מותגי הפרימיום, בהם 12 אחוזים מהבעלים הצהירו כי לא ירכשו שוב מכונית מאותו מותג בעקבות תקלות מנוע.

עוד באותו נושא

רוחות של שינוי? סקר האמינות של JD פאוור פורסם ויש בו כמה הפתעות

לכתבה המלאה
מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
תקלות מנוע עדיין מרחיקות הכי הרבה לקוחות ממותגים/ניר בן טובים, יח"צ

עוד עולה מהסקר כי למרות שמכוניות היברידיות מציגות רמת תקלות גבוהה מהמקובל, דווקא הבעלים שלהן הצהירו כי ישובו לרכוש או לחכור בחוזה ליסינג מכוניות מאותו מותג בעתיד. מערכות הבטיחות המתקדמות דוגמת זיהוי רכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית וזיהוי סטייה מנתיב מקבלות ניקוד שלילי ככל שהן נהיות מתוחכמות יותר, במכוניות יוקרה הפער אפילו גדול יותר.

שני נתונים אחרונים מהסקר נוגעים לכך שהנכונות של לקוחות לרכוש מכונית נוספת מאותו מותג עלתה השנה ל-49 אחוזים לעומת 43 אחוזים בסקר של 2015 (פער השנים משקף פרק זמן של תחלופת מכונית חדשה בממוצע בבריטניה). אצל בעלים שלא חוו תקלות משמעותיות הנתון עומד על 54 אחוזים שיקנו שנית מאותו מותג.

טבלת המותגים

מספרים כי במשרדו של קרלוס טבארה, נשיא PSA - הקונצרן שמאחד את פיג'ו וסיטרואן וכיום גם אופל תלוי מסך ענק המראה און-ליין בזמן אמת את מדד שביעות רצון הלקוחות מכל מדינה בה משווקות המכוניות. ירידה מתחת לרף היעד שנקבע "מזכה" את המפיץ הרלוונטי בטלפון בירור דחוף מהמטה. האם באמת כך מתנהלים הדברים? ייתכן מאוד שכן, כי בינתיים ולפחות על פי הסקר של JD פאוור בריטניה משהו בוודאות קרה שם.

אבל ראשית, הסבר קצר על הטבלה שמציגה את התוצאות. המדד המוצג בודק ומדרג את היצרניות על פי מפתח של תקלות ל-100 כלי רכב. ככל שהמספר נמוך יותר, משמע כי ישנן פחות תקלות לכל 100 מכוניות והציון של היצרנית משתפר. מעבר על הסקרים של שנת 2017 ו-2018 מלמד כי באופן כללי ישנו שיפור בתחום זה לאור העובדה שב-2017 הממוצע היה 131 תקלות ל-100 כלי רכב, הוא ירד ל-124 תקלות ל-100 כלי רכב ב-2018 והשנה עומד על 119.

סקר JD פאוור בריטניה. JD POWER,
נתוני הסקר ל-2019/JD POWER

פיג'ו שמתמקמת השנה בראשית הטבלה עם 77 תקלות לכל 100 כלי רכב זינקה לשם אחרי ששהתה במקום ה-8 ב-2017 ו-2018. מעניין לציין שהחברה האחות סיטרואן נמצאת במקום ה-18 אם כי היא יכולה להתנחם גם היא בשיפור לאחר שהייתה במקום ה-21 בשנתיים הקודמות. מצב דומה קורה עם סקודה שנמצאת השנה במקום השני (מקום רביעי בשנה שעברה) עם 88 תקלות ל-100 כלי רכב בעוד החברה האם פולקסווגן במקום ה-12 וסיאט במקום ה-14. יונדאי שבשנה שעברה הייתה במקום הראשון מגיעה הפעם למקום השלישי. ניסאן שיפרה את מיקומה במעבר מהמקום החמישי לרביעי. אחריה סוזוקי שב-2018 הייתה במקום השני. המקום השישי מעניין עם ווקסהול (אופל בבריטניה) שטיפסה לשם מהמקום העשירי. נסיים רק בציון העובדה שוולוו היא יצרנית הפרימיום היחידה שהצליחה להתברג לעשירייה הראשונה ולמעשה היחידה גם מעל הממוצע של התעשייה. לא שיש להם סיבות לשמוח, בשנת 2017 היא הייתה במקום השני...

בעוד בראשות הטבלה ניכרים מאבקים, בחלק התחתון שלה, בקרב היצרניות שנמצאות בתחתית הדירוג - אין ממש שינויים גדולים. גם השנה, כמו ב-2018 וב-2017 ב.מ.וו בתחתית הרשימה, פיאט במקום הלפני אחרון, אודי שלישית מהסוף וגם לנד רובר ויגואר שם. המפתיעה היא טויוטה שירדה מהמקום השישי ב-2017 למקום התשיעי ב-2018 והשנה נמצאת במקום ה-19 בלבד.

סקר JD פאוור בריטניה. JD POWER,
תוצאות השנים הקודמות ותנועת המותגים ב-2017 ו-2018/JD POWER

הדגמים המצטיינים

מעבר לתובנות ולדירוג היצרנים פרסמו ב-JD פאוור גם ניקוד לדגמים מכל קטגוריית מכוניות מרכזית בבריטניה. חשוב לזכור כמה נתונים חשובים בנוגע לתוצאות הללו. ראשית מעבר לשוני בהעדפות המוטוריות של תושבי האי הבריטי (לכו תסמכו על אנשים ששותים תה עם חלב ויש להם מלכה...), הרגלים מקומיים שהם לא רק מנת חלקו של השוק הישראלי, הרבה מאוד מהמפרטים הטכניים, המנועים, תיבות ההילוכים והאבזור שונים בתכלית מאלו שבישראל כמו גם התמחור של חלקם הגדול. הקטגוריות והדגמים לפניכם:

קטנות: מקום 1 - פולקסווגן אפ!, מקום 2 - יונדאי i10, מקום 3 - פיג'ו 108

סקר JD פאוור בריטניה. יצרן, אתר יצרן
סקר JD פאוור בריטניה/אתר יצרן, יצרן

סופר מיני: מקום 1- פיג'ו 208, מקום 2- יונדאי i20, מקום 3- פורד פיאסטה

סקר JD פאוור בריטניה. יצרן, אתר יצרן
סקר JD פאוור בריטניה/אתר יצרן, יצרן

קומפקטיות: מקום 1- סקודה אוקטביה, מקום 2- סיאט לאון, מקום 3- פורד פוקוס

סקר JD פאוור בריטניה. יצרן, אתר יצרן
סקר JD פאוור בריטניה/אתר יצרן, יצרן

SUV קטנים: מקום 1- ווקסהול מוקה X, מקום 2- פיג'ו 2008, מקום 3- ניסאן ג'וק

סקר JD פאוור בריטניה. יצרן, אתר יצרן
סקר JD פאוור בריטניה/אתר יצרן, יצרן

SUV בינוניים: מקום 1- פולקסווגן טיגואן, מקום 2- פיג'ו 3008, מקום 3- הונדה CRV

סקר JD פאוור בריטניה. יצרן, אתר יצרן
סקר JD פאוור בריטניה/אתר יצרן, יצרן

מיניוואנים: מקום 1- פורד גרנד C MAX, מקום 2- ווקסהול זאפירה, מקום 3- סיטרואן גראנטורר

סקר JD פאוור בריטניה. יצרן, אתר יצרן
סקר JD פאוור בריטניה/אתר יצרן, יצרן

משפחתיות גדולות: מקום 1- ווקסהול אינסיגניה, מקום 2- מרצדס C קלאס, מקום 3- פולקסוואגן פאסאט

סקר JD פאוור בריטניה. יצרן, אתר יצרן
סקר JD פאוור בריטניה/אתר יצרן, יצרן

יוקרה גדולות: מרצדס E קלאס

סקר JD פאוור בריטניה. יצרן, אתר יצרן
סקר JD פאוור בריטניה/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully