וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם 2.5 מיליון שקלים? גם אז לא תוכלו לקנות את הפרארי 488 פיסטה

19.5.2019 / 6:00

פרארי שיפרה כמעט כל רכיב אפשרי ליצירת גרסת הפיסטה של ה-488. מהמנוע ועד האווירודימיקה, תא הנוסעים ובקרות הנהיגה קהל היעד לקוחות אמידים מאוד שבבעלותם לפחות עוד שתי מכוניות מתוצרת החברה

פרארי 488 פיסטה בישראל. יצרן, אתר יצרן
מיועדת ללקוחות שמסוגלים ורוצים לקחת את ה-488 לקצה/אתר יצרן, יצרן

דור אחרי דור, מייצרת פרארי לכל אחת ממכוניות ה-V8 שלה את הגרסה המוחלטת. זו שמזקקת את תפיסת העולם של היצרנית הזו של אקסלוסיביות ומכוניות ספורט נטולות פשרות ולוקחת אותה לקצה. כאשר השם של פרארי מוטל על הכף וכסף הוא כנראה הבעיה הקטנה יותר של קומץ הלקוחות הפוטנציאליים שלה - השורה התחתונה היא תמיד מכונית שהופכת לאמת המידה. כך היה עם ה-360 צ'אלנג' סטרדאלה, ה-430 סקודריה וה-458 ספצ'יאלה. כך גם כנראה יהיה עם ה-488 פיסטה ("מסלול" באיטלקית) שמגיעה למעשה בזמן שה-488GTB עליה היא מבוססת כבר למעשה הוחלפה על ידי ה-F8 טריבוטו.

כמו קודמותיה, התפיסה מאחורי הפיסטה היא ליישם את מיטב הטכנולוגיה והידע שנצבר ממכוניות המירוץ של ה-488, ה-GTE שמשתתפת באליפות העולם במירוצי סיבולת וה-488 צ'אלנג' שמתחרה בסבב המיועד למכוניות פרארי בלבד. את השיפורים ביחס למכונית הרגילה ניתן לחלק לשלושה סעיפים מרכזיים: מנוע, אווירודינמיקה ודינאמיות.

פרארי 488 פיסטה בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
711 כ"ס ממנוע ה-V8. התאוצה ל-200 קמ"ש היא 7.6 שניות/ניר בן טובים, קינן כהן

המנוע, שמבוסס על ה-V8 מה-488 הוא גם שינוי מהותי בשושלת הגרסאות המיוחדות של פרארי שכן לראשונה היא עושה שימוש במנוע שאינו אטמוספרי אלא מוגדש ועוד עם שני מגדשי טורבו. השיפור בהיבט הזה כולל טיפול בכמעט כל רכיב של המנוע מהאופן בו סעפות היניקה שואבות אליו אוויר, דרך גל ארכובה קל יותר, טלטלים מטיטניום כמו במכונית הפורמולה 1, סעפות פליטה מאינקונל ועוד רשימה ארוכה שגם הופכת אותו לקל יותר ב-18 ק"ג ביחס למנוע הרגיל, אבל גם מקפיצה את ההספק ל-711 כ"ס לעומת 661 ב-488 הרגילה. ביחס לגרסת הספצ'יאלה של ה-458 שסיפקה 605 כ"ס מדובר כבר בהרבה יותר מזה, גם בתחום הביצועים. תאוצה מ-0 ל-100 זה בסדר בשביל המשפחתית שלכם, מכוניות כאלו מודדים בהאצה ל-200 קמ"ש, שאגב, גם אותה היא עושה מהר יותר מאשר המשפחתית שלכם מגיעה ל-100 קמ"ש. ה-458 עשתה את זה ב-9.1 שניות וה-488 פיסטה ב-7.6 שניות בלבד. המהירות המירבית עולה מ-325 קמ"ש ל-340 קמ"ש.

עוד באותו נושא

נוהגים בחלומות: פרארי 488, פורשה 911GT3 RS ורנו אלפין על המסלול

לכתבה המלאה
פרארי 488 פיסטה בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
מפצל האוויר החדש ה-S-Duct מזרים אוויר מעל מכסה המנוע לשיפור ההצמדה/ניר בן טובים, קינן כהן

בהיבט של אווירודינמיקה, מקבלת ה-488 פיסטה טיפול יסודי מחזית ועד זנב. מאחורי החרטום החדש, בו נמצא הרדיאטור הקדמי בזווית חדה מבעבר, יש מפצל אוויר חדש בשם S-Duct המופיע לראשונה במכונית סדרתית של פרארי ומעבר ליניקת האוויר העדיפה משפר את כוח ההצמדה של החרטום. רצפת המכונית חלקה יותר מבעבר, עם מסיטי אוויר שמסייעים לזרימת אוויר חלקה ומהירה יותר. פתחי יניקת האוויר למנוע עברו לחלק האחורי מה שמאפשר הפחתה של 15 מעלות צלזיוס בטמפרטורת האוויר שנכנס למנוע. הספוילר האחורי המובנה גם הוא גדול, רחב וגבוה מאשר בעבר.

פרארי 488 פיסטה בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
כנף אחורית גדולה וגבוהה יותר, יחד עם שיפורים אלקטרונים אחראיים לכך שמקסימום כוח יגיע לקרקע/ניר בן טובים, קינן כהן

על הדינאמיקה מופקדת סוללה ענקית של מערכות אלקטרוניות ומכאניות שתפקידן לתרגם את היכולות האלו לאחיזה, התנהגות ותקשורת עם הנהג בפועל. למרות שהפיסטה מיועדת מראש ללקוחות התובעניים יותר מבין בעלי הפרארי, אלו שהמכונית היא הרבה יותר מקישוט בחניה (יש גם הרבה כאלו, כך מספר לי עמית איילון המנכ"ל החדש של אוטו איטליה). אז אחרי שהעלו את ההספק, שיפרו את האווירודינמיקה והפחיתו את המשקל, פרארי ציידה את הפיסטה עם הדור החדש והעדכני של מערכת ה-Side Slip Control 6.0. דיפרנציאל אלקטרוני, בקרת המשיכה, המתלים המגנטיים והפיתוח האחרון של המערכת ה-Ferrari Dynamic Enhancer שמשלבת שליטה אלקטרונית וניהול של המנוע, המתלים, הבלמים ומיועדת לנהיגה על המגבלות. כל מכוניות הפיסטה מגיעות עם צמיגי מישלן ספורט קאפ 2 החדשים שפותחו במיוחד יחד עם פרארי לשימוש בפיסטה.

פרארי 488 פיסטה בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
מושבים מסיבי פחמן בהתאמה אישית, חיפוי רצפה מאלומיניום, ועדיין לא דיברנו על תוספות מיוחדות באמת/ניר בן טובים, קינן כהן

כמו כל פרארי, במיוחד כזו שמיועדת ללקוחות ספציפיים, תחום התוספות והשינויים הוא עצום. משילוב חומרים מתקדמים, צביעה ייחודית, תוספות, התאמה אישית ועוד. דוגמה? מה אתם אומרים על חישוקים מסיבי פחמן בעלות של 175 אלף שקלים.

פרארי לא מייעדים את הפיסטה רק למי שיש לו את הסכום ההתחלתי למכונית הזו - 2,510,000 שקלים. אלא ימכרו את המכונית אך ורק ללקוחות שהם אספנים של מכוניות פרארי, בישראל זה אומר בעלות על שתי מכוניות פרארי לפחות וכמובן אישור של פרופיל הלקוח על ידי מחלקת השיווק של פרארי מתוך כוונה שמכוניות הפיסטה אכן יגיעו לידיים הנכונות שידעו לנצל את היכולות שלהן. בישראל תתפלאו לשמוע יש כבר שלושה כאלו.

פרארי 488 פיסטה בישראל. יצרן, אתר יצרן
באיזו רמת עישון אדוני אוהב את הפרארי שלו?/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully