וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנד רובר דיפנדר החדש מציל אריות באפריקה

6.6.2019 / 9:05

השקת הדיפנדר החדש רחוקה מאיתנו חודשים ספורים ומחלקות יחסי הציבור משחררות תמונות נוספות שלו, עוקב אחרי אריות בקניה. האם יוכל להחליף את קודמו המיתולוגי?

לנד רובר דיפנדר החדש באפריקה. רמי גלבוע, ניר בן טובים
אב הטיפוס באפריקה, הפעם עם שנורקל לחציית מעברי מים/ניר בן טובים, רמי גלבוע

הדיפנדר האחרון ירד מפס הייצור לפני כשנתיים וחצי, והחדש כבר נראה באופק. הוא צולם לאחרונה במואב, מתמודד עם מסלולי הסלע המיתולוגיים של אמריקה, ועכשיו הוא מבקר באפריקה. לדיפנדרים יש היסטוריה אפריקנית מפוארת עם משלחות חוקרים, מדריכי ספארי, ילידים המגיעים עם הכרכרה הבריטית לכל נקודה ביבשת ולמרבה הצער גם לשימוש ציידים.

לנד רובר שלחו אחד מאבי הטיפוס החדשים לסייע לקרן הצדקה הבריטיתTUSK , המסייעת בשיקום וניטור אוכלוסיית האריות בשמורת Borana שבקניה. פחות מ-20,000 אריות נותרו בעולם כולו, והקרן שותפה במאמץ גלובאלי לשמר את הניצולים; רק לפני עשר שנים הוערכה האוכלוסייה העולמית בכ-200,000 אריות! אנשי הקרן עובדים עם דיפנדרים מזה 15 שנה, ולכן קיבלו לידיהם את האבטיפוס המוקדם - מוסווה בגרפיקה מוזרה למדי, בעלת אופי לא אפריקני.

לנד רובר דיפנדר החדש באפריקה. רמי גלבוע, ניר בן טובים
לנד רובר עם היסטוריה אפריקנית. שימו לב לגג הכפול, ולקפיצי העלים מאחור/ניר בן טובים, רמי גלבוע

הדיפנדר האפריקני קיבל שנורקל מיוחד, והועמס בציוד אלקטרוני לניטור אוכלוסיית האריות המידלדלת. המעקב אחרי האריות חייב נסיעה בתוואי שטח קשים, צליחת נהרות, וגרירת עגלות עמוסות במשקל רב. לנד רובר, כמה לא מפתיע מודיעים שהרכב עמד במשימותיו בהצלחה יתרה.

אין פרטים רשמיים על הדיפנדר החדש, אבל נראה שהוא יהיה שידרוג קשוח על הפלטפורמה של דיסקברי 4, שיצא מייצור. הדיפנדר החדש ייוצר בגרסה קצרה וגם ארוכה (תואמות 90 ו-110), יהיה כנראה גם טנדר חד-קבינה. הלקוחות יוכלו לבחור בדגמי שטח בסיסיים (אך לא נטולי אלקטרוניקה), יהיו גם גרסאות מפוארות שלא יורידו צמיג מהאספלט. עד היום לא הודלפה גרסת XXL שתוכל להחליף את ה-130. אין גם מידע על גרסת ברזנט פתוחה, ובוודאי לא על חלון קדמי אותו ניתן לקפל.

עוד באותו נושא

"תמונות ריגול" ללנד רובר דיפנדר החדש

לכתבה המלאה
לנד רובר דיפנדר החדש באפריקה. רמי גלבוע, ניר בן טובים
פקק תנועה באפריקה, כולם מחפשים אריות/ניר בן טובים, רמי גלבוע

מהתמונות המצורפות ניתן לראות כי זוויות הגישה והנטישה מצויינות אבל זווית הבטן פחות טובה מבעבר, למרות שהאבטיפוס המצולם היה מצוייד במתלים פניאומטיים. הגלגל הרזרבי מותקן גבוה לטעמנו, יגביל את התצפית לאחור. בתצלום האחורי מדגים הדיפנדר מהלך מתלה מרשים למדי, כאשר הגלגל נשאר אנכי; זהו אחד היתרונות של מתלים עצמאיים. באותו צילום נראה כי חלונות הצד מלוכסנים למדי, וחלקו העליון של תא הנוסעים צר ביחס למותניים; זה מרמז על מרחב פנים המזכיר SUV מודרני, פחות מרשים מהנפח המפלצתי של דיפנדר 110 היוצא.

לנד רובר דיפנדר החדש באפריקה. יצרן, אתר יצרן
מהלך המתלה האחורי טוב למדי. האם הוא לא מזכיר קצת ויטרה דור ראשון?/אתר יצרן, יצרן

אין לנו ספק כי הדיפנדר החדש יהיה רכב טיולים מצוין, המתאים להסעת 5-7 נוסעים, על ציוד המחנאות שלהם. אבל האם יוכל לבצע את המשימות הקשות של הוצאת 13 נוסעים לטיול ספארי? להיות רכב בעל מעמס גבוה באמת, ולגרור כלים תקועים? לעתיד פתרונים ובינתיים, לא נותר לנו אלא לקוות שהיורש ימלא את הציפיות הגדולות התלויות בו.

לנד רובר דיפנדר החדש באפריקה. יצרן, אתר יצרן
הציור השבועי לילד: איפה האריות?/אתר יצרן, יצרן
לנד רובר דיפנדר החדש באפריקה. רמי גלבוע, ניר בן טובים
דיפנדר 130 הקודם היה רכב קשוח, בעל שלדת סולם מסיבית וסרנים חיים. האם יצליח החדש להחליף אותו, ביישומים תובעניים כאלה?/ניר בן טובים, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully