וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגש ראשון: נבחרת החשמליים של MERIDA ל-2019

7.6.2019 / 7:30

חברת MERIDA היא תוצאה של אבא גרמני, שמתכנן היטב כל פרט ופרט ואימא מטיוואן בעלת יעילות ייצור, שאין כדוגמתה בעולם המערבי. מה התוצאה?

מבחן לאופני השטח החשמליים של MERIDA. ראובן סביו, ניר בן טובים
MERIDA E-ONE SIXTY 900 דגם שמיועד לרכיבה אגרסיבית יותר/ניר בן טובים, ראובן סביו

חברת MERIDA זיהתה את הטרנד הלוהט של האופניים החשמליים בעולם, חברה לחברת SHIMANO במטרה להיות אחת מהשחקניות הראשיות בתחום זה. למה דווקא מנוע SHIMANO? לפי טענתם של אנשי מרידה, לשימאנו יש את הניסיון הרב ביותר בייצור חלקי אופניים בכל רמות המחיר ובשנים האחרונות הושקעו מאמצים וסכומים אדירים על ידי שימאנו בכל הקשור למערכות הנעה חשמליות לאופניים מכל הסוגים. השקעה זו הביאה להישגים גדולים בתחום ובזכות כך גם יצרני אופניים רבים אחרים בחרו בשימאנו.

מערכות ההנעה מתאפיינות במנוע קל משקל של 2.8 ק"ג, שרות בכל העולם דרך הנציגים המקומיים וכך גם בארץ וממשק קל להבנה ותפעול. שימאנו דוגלת בסוללה חיצונית, בניגוד ליצרנים מובילים אחרים וטוענת שבזכות כך פיזור החום טוב יותר ותכנון השלדה פשוט ויעיל הרבה יותר.

מבחן לאופני השטח החשמליים של MERIDA. ראובן סביו, ניר בן טובים
One twenty כרטיס הכניסה לעולם החשמליים של MERIDA/ניר בן טובים, ראובן סביו

הוזמנתי ליום רכיבה על דגמי מרידה החשמליים ומתוך הליין העצום בחרתי להתמקד בשני דגמים. הראשון הוא ה-One twenty, שלפי שמו הוא בעל מהלך מתלה אחורי של 120 מ''מ והוא לפי דעתי מהווה את אחת מהעסקאות החשמליות הטובות ביותר כיום בשוק. במחיר של: 19,675 שקלים, או 17,314 שקלים לחברי מועדון וכרגע במבצע ב-15,000 שקלים מקבלים: שלדת שיכוך מלא מאלומיניום עם 120/130 מ"מ מהלך מלפנים ומאחור בהתאמה, מנועSHIMANO 7000, מערכת הילוכים DEORE 1X10 ובלמי דיסק הידראוליים של SHIMANO וגלגלי 27.5 עם צמיגי טיובלס ברוחב 2.35.

הרכיבה על האופניים הפתיעה אותי מאוד בכך שלמרות שלא מדובר במכלולים יוקרתיים התחושה על האופניים הייתה מעולה וזה ללא ספק הרבה בזכות מערכת ההנעה של שימאנו. הרושם שלי הוא שבאופניים החשמליים איכות יחידת ההנעה חשובה הרבה יותר מאשר איכותם של מערכות ההילוכים, הגלגלים והמשקל של האופניים כפי שאנחנו רגילים מאופניים רגילים. סוללת בקיבול של 504 וואט לשעה מבטיחה טווח נסיעה של כ-100 ק"מ במצב חיסכון וכל זה בתפעול פשוט מאוד שלא מצריך יותר מכמה דקות הסתגלות.

עוד באותו נושא

אופני ה-KTM MACINA KAPOHO LT 272: דו"ח שני

לכתבה המלאה
מבחן לאופני השטח החשמליים של MERIDA. ראובן סביו, ניר בן טובים
פשוטות מאוד לתפעול, תוך דקות מרגישים בבית/ניר בן טובים, ראובן סביו

הפתעה נוספת הגיעה מהבולם הקדמי מתוצרת SUNTOUR עם צינורות בקוטר 34 שהפתיע אותי ביכולת הספיגה שלו, למרות מהלכו הקצר. היבואן, רוזן ומינץ, מעניק אחריות של שנתיים למערכת החשמל, לשלדה אחריות לכל החיים לרוכש האופניים המקורי. אין לי ספק שאופניים שכאלו יכולים לעזור מאוד להכניס רוכבים חדשים לשטח ובזכותם הם יצליחו לרכוב למרחקים גדולים ולהתגבר על עליות שבלעדיהם לא היו יכולים. אני בטוח שרוכבים רבים שעד היום נמנעו מלרכוב עם רוכבים בכושר טוב מהם, או חששו ממסלולים קשים וארוכים יוכלו למצוא באופניים שכאלו את התשובה.

מבחן לאופני השטח החשמליים של MERIDA. ראובן סביו, ניר בן טובים
ה-E-ONE SIXTY 900 מיועדים לרוכבים מקצועיים יותר בעלי דרישות גבוהות מהאופניים/ניר בן טובים, ראובן סביו

הדגם השני שבחרתי להציג הוא ה-MERIDA E-ONE SIXTY 900. דגם זה הוא עם מכלולים יותר איכותיים ויקרים מהקודם ופונה לקהל מנוסה והרפתקן הרבה יותר. מכלולים כמו בולם קדמיROCKSHOX LYRIC RC, מערכת הילוכים XT 1X11, בלמי דיסק הידראוליים ברמת ה-XT עם רוטורים 203 מ''מ מעידים על השימוש האגרסיבי שמרידה מייעדת את האופניים האלו עבורם. תנוחת הרכיבה ממקמת את הרוכב מעט אחורה ונמוך יותר מהמקובל באופני שבילים ויחד עם הכידון הרחב והסטם הקצר מתקבלת תחושת בטחון בירידות ובקטעים טכניים.

מבחן לאופני השטח החשמליים של MERIDA. ראובן סביו, ניר בן טובים
לטענת היצרנית החבירה לשימאנו נובעת מהניסיון הרב של החברה בבניית מכלולים לאופני שטח/ניר בן טובים, ראובן סביו

לכך יש להוסיף את מהלך המתלים הנדיב 160 מלפנים ומאחור וכמובן את האחיזה והספיגה של צמיגי ה-27.5 + ומיד מבינים שמרידה תכננו את האופניים הללו בכדי ליהנות בירידות. המשקל הנוסף של המנוע והסוללה כמעט ולא מורגש בירידות, פרט לצורך במאמץ גדול יותר בכדי להרים את החלק הקדמי בקפיצות, או לשנות את הזווית שלהם באוויר. היתרון המשמעותי ביותר של האופניים הללו באה לידי ביטוי ביכולת של מערכת ההנעה החשמלית להחזיר אותך לתחילת הירידה במאמץ קטן וכך לאפשר לך לבצע מספר הרבה יותר גדול של ראנים ברכיבה אחת. נכון שהמאמץ הקטן יותר בעליה לעומת אופניים רגילים גורם לרוכב להתאמן פחות, אבל עדיין חייבים לדווש וגם ניתן לבחור במסלול יותר מאתגר ותלול על מנת לעלות חזרה וכך להרוויח גם הנאה וריגוש בעליה.

מבחן לאופני השטח החשמליים של MERIDA. ראובן סביו, ניר בן טובים
עליה? איפה יש פה עליה בכלל?/ניר בן טובים, ראובן סביו

מחיר האופניים הוא 27,500 ש''ח, לחבר מועדון 24,200 ש''ח וזה ממקם אותם יחד עם הדגמים החשמליים היקרים בשוק. היבואן מעניק אחריות של שנתיים למערכת החשמל, לשלדה יש אחריות לכל החיים לרוכש האופניים המקורי.

מרידה עשו צעד גדול בתחום האופניים החשמליים בזכות ליין גדול ומגוון מאוד. אני בטוח שהדגמים החדשים יצליחו למשוך עוד הרבה רוכבים לתחום האופניים החשמליים, וגם יגרמו לרוכבים חדשים להתאהב ברכיבת השטח.

מבחן לאופני השטח החשמליים של MERIDA. ראובן סביו, ניר בן טובים
מבחן לאופני השטח החשמליים של MERIDA/ניר בן טובים, ראובן סביו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully