וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנוע חדש לבליץ עם מנגנון החלפת סוללות

10.6.2019 / 5:34

מותג הקטנועים החשמלי בליץ חשף את '3000X' - קטנוע חדש עם אפשרות להחלפת סוללות, ומטען מתוחכם שיכול להטעין כמה סוללות במקביל. המחיר: 28 אלף שקלים

קטנועי בליץ עם מנגנון החלפת סוללות. יח"צ, ניר בן טובים
בליץ 3000X טווח מקסימלי מוצהר של 120 ק"מ/ניר בן טובים, יח"צ

רעיון החלפת הסוללות של שי אגסי ופרויקט 'בטר פלייס' אולי נכשל, אבל יש מי שחושב שניתן ליישם את הגישה הזו במוצר אחר ובאופן מוזל משמעותית לייצור וגם לצרכן. זהו רפאל מוזינסקי, מנכ"ל חברת 'בליץ' הישראלית שמפתחת ומייצרת קטנועים חשמליים.

רגע לפני החשיפה הרשמית בתערוכת אקומושן, שתערך בישראל בפעם השביעית, הציג מוזינסקי את '3000X' קטנוע חשמלי חדש עם סוללות מתחלפות. להבדיל מרעיון החלפת הסוללות היומרני של אגסי, הרעיון הפעם נשמע פשוט וישים הרבה יותר. תא המטען של 3000X יכול לאכלס עד 3 מארזי סוללות כשכל מארז מספק טווח של עד 40 ק"מ, וביחד עד 120 ק"מ. לא חייבים את כל המארזים כדי להתגלגל, וגם ממארז בודד יתקבלו אותם ביצועים כמו מ-3 מארזים מחוברים.

קטנועי בליץ עם מנגנון החלפת סוללות. יח"צ, ניר בן טובים
שלוש סוללות, ניתן לנוע גם רק עם אחת או שתיים כאשר הביצועים נותרים זהים ורק הטווח משתנה/ניר בן טובים, יח"צ

כל מארז שוקל כ-7 ק"ג, ומורכב מתאי לתיום יון מסוג NCA שמספקים 180 וואט/שעה לעומת סוללות לתיום יון LEP בקטנועי העבר שהפיקו 60 וואט/שעה. לטענת אנשי בליץ, התאים יודעים לעמוד בלמעלה מ-1,000 מחזורי פריקה טעינה, והם מפוקחים ע"י כרטיס שנמצא בכל מארז שיודע למדוד את בריאות המארז, לנהל את הטעינה, וגם את צריכת האנרגיה (למשל במקרה שבו מורכבים 2 מארזי סוללות במצב טעינה שונה).

טעינת המארזים אורכת כשעתיים ומבוצעת ע"י מטען חיצוני שיכול לאכלס עד 2 סוללות בו-זמנית בשלבי פריקה שונים. המטען ניזון משקע חשמל ביתי רגיל, ולמטען הראשון ניתן לשרשר עוד 2 מטעינים כך שסה"כ ניתן להטעין בו זמנית עד 6 מארזים משקע בודד.

ביצועי הקטנוע מקבילים באופן כללי לאלו של כלי בעלי מנוע בנזין בנפח 125 סמ"ק. אם כי יש לזכור כי מאפייני התאוצה וההתנהגות של כלים חשמליים שונים למדי מאלו של קטנועים רגילים. בעיקר בזינוק הראשוני בשל המשקל שלהם וכן במיתון התאוצה בקרבת המהירות המירבית.

עוד באותו נושא

IONEX: העתיד החשמלי, על פי קימקו

לכתבה המלאה
קטנועי בליץ עם מנגנון החלפת סוללות. יח"צ, ניר בן טובים
עמדת הטעינה, מקום לשתי סוללות עם אפשרות לחבר עד שלוש עמדות זו לזו/ניר בן טובים, יח"צ

המחשבה על החלפת הסוללות, ואפשרות טעינת הסוללות רק מדגישים את שינוי האסטרטגיה של בליץ שעד לפני שנתיים פנתה ללקוח הפרטי, ומאז פונה יותר לשוק העסקי. שינוי האסטרטגיה הוביל לביצוע פיילוט של כמעט שנה עם 'דומינוס פיצה', בעקבותיו החליטה רשת הפיצריות, לחשמל מחצית הצי שלה. מדובר על סה"כ 450 קטנועים, כשכרגע סופקו יותר מ-200 קטנועים, והשאר יוחלפו עד הקיץ.

לדברי יוסי אלבז, מנכ"ל דומינוס פיצה, חלק מהכלים שרכשו כבר צברו למעלה מ-60,000 ק"מ ללא תקלות. הוא מסכים שעלות הרכישה גבוהה משמעותית, וגם הכלים החשמליים הקודמים אילצו אותם להתקין עמדות טעינה בחלק מהסניפים, אבל התחזוקה זולה יותר. אלבז מספר כי עלות הטענת קטנוע לחודש משלוחים עומדת על 45 שקלים לעומת תדלוק של 600 שקלים בקטנוע בנזין מקביל. גם עלויות הביטוח נמוכות יותר, כשבנוסף סטטיסטיקת התאונות שלהם ירדה ב-30%, כנראה כי הקטנוע החשמלי מכויל להאצה מתונה יותר.

קטנועי בליץ עם מנגנון החלפת סוללות. יח"צ, ניר בן טובים
עמדת הטעינה לצד הקטנוע, לא צריך לגלגל כבל ברחוב, אפשר להעלות הביתה או למשרד לטעינה/ניר בן טובים, יח"צ

קטנועי בליץ משלבים רכיבים שפותחו בארה"ב, קוריאה וסין, ובדור הנוכחי גם בישראל, ומאוגדים יחדיו למוצר סופי שמיוצר בסין ומשם משווק לכל העולם. עלות הדגם החדש, 3000X, עומדת על 24,000 שקלים לפני מע"מ (כ-28,000 שקלים אחרי) ומגיעה עם 2 מארזי סוללות ועמדת טעינה ל-2 מארזים. עלות מארז נוסף עומדת על 4,700 שקלים (5,500 שקלים כולל מע"מ).

כרגע קטנועי בליץ משווקים בישראל, דרום קוריאה, ארגנטינה ולחלק ממדינות אירופה, כששאיפות מוזינסקי מדברות על הגדלת דריסת הרגל באותם יעדים וכניסה לשווקים גדולים חדשים כמו הודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully