וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה קאיימן GT4: הנאה מזוקקת

20.6.2019 / 7:03

שני מושבים, מנוע בוקסר מרכזי אטמוספרי וחזק, תיבת הילוכים ידנית ואם כל זה לא שכנע אתכם שהקאיימן GT4 היא שיר אהבה למכונית ספורט, אנחנו לא יודעים מה כן

פורשה קאיימן GT4. יצרן, אתר יצרן
מנוע אטמוספרי, בוקסר, שישה צילינדרים עם קו אדום ב-8,000 סל"ד, לא צריך יותר כלום/אתר יצרן, יצרן

הרבה גבות הונפו כאשר פורשה הציגה את הצמד 718, קאיימן ובוקסטר עם מנוע 4 צילינדרים מוגדש טורבו. עבור מעריצי פורשה ארבעה צילינדרים לא בדיוק מתחברים למורשת של החברה הזו, בעבר, מכוניות עם תצורת המנוע הזו לא בדיוק היו המועמדות לתצוגה במוזיאון פורשה.

אבל עם הצגת גרסת ה-GT4 של הקאיימן והבוקסטר (שמשנה את השם שלה לספיידר במקרה הזה) נראה שאפשר גם להוריד את הגבות ובאותה הזדמנות לשמוט את הלסת. כי פורשה לוקחת את הגרסה הספורטיבית יותר של הקאיימן למחוזות אחרים לגמרי מהקאיימן הרגילה אל כאלו שעושים צמרמורת רק מלכתוב עליהם.

פורשה קאיימן GT4. יצרן, אתר יצרן
הציר הקדמי מה-911GT3, באחורי יש דיפרנציאל מוגבל החלקה/אתר יצרן, יצרן

אז על מה כל המהומה? בואו נתחיל עם מה שנשאר, זו מכונית ספורט קטנה, דו מושבית עם מנוע מרכזי, זהו פחות או יותר. מכאן ואילך זו שירה צרופה, בלב המכונית פשוטו כמשמעו נמצא מנוע בוקסר שישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטרים, כזה עם קו אדום ב-8,000 סל"ד, 420 כ"ס ו-42.8 קג"מ. המנוע עצמו מבוסס על זה של ה-911 החדשה, אבל בנפח גדול יותר וכאמור אטמוספרי. שתי התצורות, קאיימן וספיידר מזנקות ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות שהן לא מהירות יותר מהדור היוצא, אבל עם יותר מומנט, השיפור האמיתי הוא בזמינות של הכוח. המהירות המירבית לספיידר הפתוחה היא 301 קמ"ש ולקאיימן הסגורה 304 קמ"ש. המנוע מצויד גם במערכת ניתוק צילינדרים בזמן שיוט, שמשביתים שלוש מתוך שש הבוכנות.

עוד באותו נושא

פורשה קאיימן ובוקסטר T: זיקוק ההנאה

לכתבה המלאה
פורשה קאיימן GT4. יצרן, אתר יצרן
4.4 שניות ל-100 קמ"ש עד 304 קמ"ש מירביים/אתר יצרן, יצרן

עוד שיפורים שנכנסו ל-GT4 נוגעים לאווירודינמיות של המכונית. תכנון חדש למערכת הפליטה פינה מקום לדיפיוזר אחורי חדש ויעיל הרבה יותר, שיחד עם הכנף האחורית משפרים את כוח ההצמדה של המכונית בכ-50 אחוזים. במספרים זה שווה ערך לעוד 12 ק"ג על הזנב שלה במהירות של 200 קמ"ש. בתחום המתלים המכונית מקבלת בולמים אדפטיביים כסטנדרט, עם אפשרות שליטה על גובה המכונית, זווית השפיעה והכיוון של הגלגלים (ה-camber וה-toe).

הרשימה ממשיכה עם בלמים קראמיים, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, חלוקת מומנט בין הגלגלים לשיפור הכניסה לפניות, צמיגי 245 מלפנים ו-295 ענקיים מאחור אחראים על האחיזה, ואם תרצו להתגבר על זה, תמיד תוכלו לנתק לחלוטין את בקרות המשיכה והיציבות. ללקוחות שמתכוונים לעלות איתה על המסלול באמת, מציעה פורשה את חבילת ה"קלאב ספורט" עם כלוב התהפכות, חגורות שש נקודות למושב הנהג ומטף כיבוי ידני לא עלינו.

פורשה קאיימן GT4. יצרן, אתר יצרן
אדוני ירצה לשדרג? חבילת הקלאב ספורט הכוללת כלוב התהפכות, חגורות מירוצים ומטף כיבוי אש/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully