וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה: יונדאי סונטה הייבריד החדשה

24.7.2019 / 7:30

יונדאי הציגה את הסונטה ההיברידית החדשה. גולת הכותרת של המכונית, גג בעל פאנלים סולריים לטעינת המכונית בזמן עמידה בשמש וניהול תיבת הילוכים חדשני ומתקדם. תגיע אלינו? תלוי במיסים

יונדאי סונטה היברייד חדשה. יצרן, אתר יצרן
עיצוב חד ודינאמי, מי אמר אודי?/אתר יצרן, יצרן

הדור השמיני של המשפחתית הגדולה של יונדאי, הסונטה, מקבל עכשיו גם את הגרסה ההיברידית של המכונית. זו שבחסות המיסוי הירוק זכתה למחיר אטרקטיבי מאוד ובעקבותיו להצלחה לא מבוטלת בשוק המקומי. זה שגם לאחר עדכונו נגרעה המכונית מההיצע.

העיצוב החיצוני זהה לגרסת הבנזין למעט מספר שינויים קלים כמו חישוקי סגסוגת בעיצוב שמיועד לצמצם את התנגדות האוויר בנסיעה מהירה. מבחינת מימדים חיצוניים, סונטה החדשה ארוכה, רחבה ובעלת בסיס גלגלים גדול יותר ב-3.5 ס"מ מהדור היוצא והוא עומד כעת על 284 ס"מ. המכונית גם נמוכה יותר על מנת לשפר את מקדם הגרר ולשוות לעיצוב שלה מראה דמוי קופה 4 דלתות.

יונדאי סונטה היברייד חדשה. יצרן, אתר יצרן
פאנלים סולריים על הגג יטענו את המכונית בעמידה בשמש/אתר יצרן, יצרן

מתחת לעיצוב, המכונית ממשיכה לעשות שימוש ביחידת ההנעה ההיברידת של הסונטה היוצאת. זה אומר מנוע 2.0 ליטרים בהספק 152 כ"ס החובר למנוע חשמלי עם 51 כ"ס וההספק המשולב של השניים עומד על 195 כ"ס. ההנעה היא קדמית ותיבת ההילוכים בת שישה יחסי ההעברה גם בדור הזה.

דווקא האחרונה מציגה חידוש עולמי פרי פיתוח של יונדאי (בין הבודדות המתכננות ומייצרות את תיבות ההילוכים שלהן בעצמן) העונה לשם "אקטיב שיפט קונטרול" או בקיצור ASC. המערכת מנטרת את מהירות הסיבוב של המנוע ואת מהירות הסיבוב של תיבת ההילוכים כדי לייצר סנכרון מושלם בין השניים בהחלפת ההילוכים. מה שמביא לטענת החברה להחלפות הילוכים מהירות יותר ולכן לחיסכון בדלק וגם שיפור חווית הנהיגה. המטרה הייתה לעקוף את הפשרה שמייצר הוויתור על ממיר מומנט בתיבת ההילוכים של מכונית היברידית. וויתור שמשפר את צריכת הדלק, אבל פוגע בחלקות פעולת תיבת ההילוכים. התיבה החדשה נמצאת בהופעת בכורה בסונטה ההיברידית, אבל ביונדאי מצהירים שהיא תגיע גם לדגמים החדשים הבאים של יונדאי וקיה.

עוד בוואלה!

כמו באמריקה: טויוטה קאמרי החדשה נגד יונדאי סונטה

לכתבה המלאה
יונדאי סונטה היברייד חדשה. יצרן, אתר יצרן
מתחדדת גם מאחור, עם פס תאורה לרוחב הזנב וחישוקי סגסוגת מיוחדים/אתר יצרן, יצרן

החידוש הנוסף שמציגה הסונטה ההיברידית החדשה הוא גג המכוסה בפאנלים סולאריים. אלו מאפשרים טעינה של סוללת המכונית בזמן החנייה של המכונית. מה שמאפשר תחילת נסיעה בכוח החשמל בלבד, בלי קשר למצב הסוללה בעת עצירת המכונית. על פי יונדאי טעינה מלאה של הסוללה אורכת שש שעות. כמה מהאנרגיה הזו תנוצל לנסיעה וכמה להפעלת המיזוג כדי להתגבר על המכונית הלוהטת מעמידה בשמש, וכמה משקל מוסיף העסק למכונית ואיך הוא מתבטא בצריכת הדלק? אם גם אתם שואלים את השאלות האלו - אתם חושבים נכון.

יונדאי סונטה היברייד חדשה. יצרן, אתר יצרן
מראה יוקרתי בתא הנוסעים של סונטה החדשה/אתר יצרן, יצרן

מעבר לצי מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטומטית, שמירה על נתיב במהירות של עד 145 קמ"ש ועוד. יש עוד פיצ'ר מאוד מיוחד במכונית הזו, יונדאי היא החברה הראשונה לעשות שימוש במפתח דיגיטלי. מה זה? האפשרות לפתוח את המכונית ולהניע אותה באמצעות חיישני קרבה העושים שימוש בטכנולוגיית Near Field Communication או בקיצור NFC המוטמעת בסמארטפונים החדשים. הנחה של הטלפון מול הקורא במרחק ס"מ ספורים יביא לפתיחה של הדלתות.

הבהרה:
בימים האחרונים הועלו תגובות בעלות אופי בלתי הולם, על ידי גולש שנחוש לזהם את השיח בתגובות. מכיוון שאני רואה את עיקר העיסוק שלנו כיצירת תוכן ולא מרדף שווא אחרי מופרעי האינטרנט, או תיקון העוול של הוריו, אפשרויות התגובות נעצרו לעת עתה. נשמח להמשיך לשמוע מכם ולקבל תגובות בדף הפייסבוק שלנו.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully