וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן ליף החדשה בישראל: 270 ק"מ חשמליים

28.7.2019 / 13:57

יבואנית ניסאן לישראל מודיעה על תחילת שיווק הדור החדש של הליף. בהספק של 150 כ"ס, עם טווח מוצהר של 270 ק"מ. מחיר החיסכון? 165 אלף שקלים

ניסאן ליף: נהיגה ראשונה. יצרן/אסף בר שי, ניר בן טובים
ניסאן ליף החדשה? נראה ממנה יותר?/ניר בן טובים, יצרן/אסף בר שי

למרות היותה אחת המכוניות החשמליות הנמכרות ביותר בעולם, עם יותר מ-300 אלף יחידות, אצלנו בישראל לא זכתה הליף להצלחה יוצאת דופן. כמה עשרות יחידות מהדור היוצא נמכרו פה בישראל, אולם בסיבוב השני שלה מגיעה הליף למקום שונה, לא בהרבה אבל שונה. כיום פועלות כבר כמה עשרות עמדות טעינה בהן גם כאלו מהירות ובנוסף יותר ויותר חברות מציעות התקנת עמדת טעינה ביתית, אלו אמורים להפוך את השימוש במכונית חשמלית ליותר שימושית ביום יום. הדור הנוכחי של ניסאן ליף כבר לא ממש חדש, הוא הוצג כבר לפני כשנתיים והיה אמור להגיע לישראל עוד בשנה שעברה.

עם אורך כללי של 449 ס"מ, רוחב של 179 ס"מ וגובה של 154 ס"מ הליף מתמקמת בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות, גם בהיבט של בסיס הגלגלים העומד על 270 ס"מ היא פחות או יותר ב"תקן" של הקבוצה, אלו מימדים הדומים גם לקיה נירו לצורך ההשוואה. בזכות התכנון ומיקום הסוללות בתחתית המכונית, תא המטען לא נפגע ומציג נפח של 400 ליטרים.

ניסאן ליף: נהיגה ראשונה. יצרן/אסף בר שי, ניר בן טובים
עיצוב קונבנציונלי יותר מאשר בדור הראשון/ניר בן טובים, יצרן/אסף בר שי

על הנעת הליף אחראי כמובן מנוע חשמלי בהספק המקביל ל-150 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ. סוללת הליתיום יון שלה בקיבולת של 40 קילוואט שעה (אחריות ל-8 שנים) מספקת לה טווח מוצהר של 270 ק"מ. הביצועים הם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות ומהירות מירבית של 144 קמ"ש.

בסוף כל זה כאשר תבואו לטעון אותה, תוכלו לעשות את זה ב-7.5 שעות משקע טעינה ביתי וב-40 דקות לטעינה של 80 אחוזים במטען מהיר.

אחד החידושים המעניינים שניסאן הטמיעה בליף הנוכחית הוא ה-E-Pedal. במצב נהיגה זה, ניתן להפעיל את המכונית באמצעות שימוש בדוושת המצערת בלבד, כאשר הרפייה ממנה מביאה להאטה של הכמונית ועזיבה שלה בולמת את המכונית. השימוש בה גם מנצל את ההאטה של המכונית על מנת לטעון את הסוללות ולשפר את ניהול האנרגיה שלה. האם זה עובד? מההתרשמות שלנו בנהיגת הבכורה בה, מסתבר שכן.

עוד בוואלה!

ניסאן ליף החדשה: נהיגה ראשונה

לכתבה המלאה
ניסאן ליף: נהיגה ראשונה. יצרן/אסף בר שי, ניר בן טובים
מסך מגע 8 אינץ', ומערכות בטיחות מתקדמות/ניר בן טובים, יצרן/אסף בר שי

ניסאן ליף מגיעה ברמת הגימור ACENTA TECH, הכוללת בין השאר מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', קישוריות למכשירי אפל ואנדרואיד, מפתח חכם, בקרת אקלים, תאורת לד, חישוקי 17 אינץ' ועוד. מערך הבטיחות כולל התרעת אי שמירת מרחק, מצלמות 360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית, התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור ותיקון סטייה מנתיב.

מחיר הליף אינו נמוך גם בדור הזה, וב-165 אלף שקלים היא תפנה בעיקר לאלו שישמחו לאמץ טכנולוגיה חדשנית ושברשותם תשתיות מתאימות לטעינה. המתחרה העיקרית והישירה לניסאן ליף כיום בישראל היא יונדאי איוניק החשמלית, היא זולה יותר ב-5,000 שקלים וחלשה יותר עם 120 כ"ס, אך טווח הנסיעה המוצהר דומה עם 280 ק"מ.

ניסאן ליף: נהיגה ראשונה. יצרן/אסף בר שי, ניר בן טובים
ניסאן ליף: נהיגה ראשונה/ניר בן טובים, יצרן/אסף בר שי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully