וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שילמד אתכם לאהוב את המכונית מבפנים

2.8.2019 / 13:00

מה גורם לגיתאי נווה לעשות את הסוויץ' בראש מסביבת העבודה הסטרילית של ההייטק לאצבעות מגורזות וחלקי מנוע? ולמה ואיך הוא רוצה ללמד אתכם להפסיק לפחד ממה שיש מתחת למכסה המנוע

סוויץ' בראש כיתת לימוד. קינן כהן, ניר בן טובים
תכירו: הסופה ששינתה הכל ומיצי, מכונית ההדגמות/ניר בן טובים, קינן כהן

במשך שנים התנהלו החיים של גיתאי נווה במסלול הבורגני של החלום הישראלי המוחלט. עם משרה מכניסה בחברת הייטק ותואר במשפטים העולם שלו לא יכול היה להיות מסודר וברור יותר. אבל אז הגיעה הסופה שטלטלה את כל עולמו, ואני לא מתכוון לסופה בקטע של התופעה האקלימית, אלא סופה בקטע של רכב השטח הקשוח מתוצרת ישראל.

אחרי שהשד האדום שניצב בגאון בחניית הבית שלו נכנס לחייו בסערה, מגלה גיתאי באופן הברור ביותר שבעלות על רכב שטח מזדקן, מבעד לערפילי התדמית המסוקסת ורגעי האושר בטיולים יכולה להיות גם עסק די מתסכל. חוויות הביקור במוסכים, עלויות האחזקה ואיך אפשר גם בלי תקיעה אחת מיתולוגית - מביאים אותו להחליט לקחת את הראצ'ט לידיים ולטפל בסופה בעצמו.

"ויום אחד מישהו אומר לי: אין שום סיבה בעולם שלא תוכל לטפל ברכב הזה בעצמך" גיתאי מספר כשאנחנו יושבים בכיתת הלימוד של "סוויץ' בראש" בביתו, מוקפים בשלל חלקי תיבות הילוכים ומנועים "ומשם כל זה התגלגל קדימה". עם הזמן והניסיון למוביל של חבורת המטיילים ה"פלינטסורמס" חבורת ג'יפאים על טהרת הסופות שיזכו אינשאללה לכתבה נפרדת בעתיד, וגם מלווה טיולי ג'יפים של "אתר השטח הישראלי" על תקן מכונאי-שדה (והידיים מלאות עבודה). אבל במסע הזה לנבכי המנוע, משעולי המתלים ונפתולי מערכות ההיגוי וההנעה, בין ריתוכי שטח בעזרת שני מצברים מחוברים זה לזה ופשפוש בקרבי מנועי השישה צילינדרים של הג'יפים - נווה מחליט שאת האהבה הזו שהוא גילה, הוא רוצה ויכול להנחיל גם לאחרים.

סוויץ' בראש כיתת לימוד. קינן כהן, ניר בן טובים
בכיתת הלימוד שילוב של מדיה חזותית וארגזי חלפים להדגמות מעשיות/ניר בן טובים, קינן כהן

לגו של גדולים

"כשאנחנו ילדים, אנחנו לא פוחדים לנסות ולהיכשל, ליפול ולנסות שוב ושוב. אבל ככל שאנחנו גדלים אנחנו מאבדים את האומץ הזה. ככל שאנחנו גדלים אומרים לנו - בזה אל תיגע, זה לא בשבילך, את זה תשאיר לטכנאי/מכונאי/בעל מקצוע. בטח כאשר מדובר ברכב שהוא מוצר יקר ואחת המכונות המסובכות ביותר שהמציא האדם, אז אנשים פשוט מפסיקים לעשות את זה ומדמיינים ש'יש להם שתי ידיים שמאליות', מפסיקים להתעניין בזה גם אם הם אוהבים את המכונית שלהם - אבל אין סיבה שהם לא יעשו את זה".

האמת שדווקא יש סיבה, עבור רוב האנשים, מה שקורה שם מתחת למכסה המנוע, בין הציריות, מאחורי כיסויי הפלסטיק, חוטי החשמל והמערכות השונות הוא עולם שבגדר תורת הנסתר. אפילו אם הם בעלי ידע טכני, הוא רובו תיאורטי לחלוטין. בשוק שחונך לקבל את הג'יבריש שמרעיף עלינו המוסכניק, לאדם הפשוט, אין הרבה כלים בארגז חוץ מאשר להתכווץ ולהגיש את כרטיס האשראי כמו כתב כניעה בפני כוחות מכאניים חזקים ממנו.

עוד בוואלה!

משלמים על חלקי חילוף או שוכרים רכב באתרים בחו"ל? כך תחסכו את העמלות המיותרות

לכתבה המלאה
סוויץ' בראש. קינן כהן, ניר בן טובים
זה לגו, זה לגו של גדולים - זה הכל/ניר בן טובים, קינן כהן

מלכלכים ידיים, מנקים את הנפש

כאן הייתי אמור לכתוב שביום אחד גיתאי מחליט לעזוב הכל ולפתוח במיזם שהמטרה שלו היא להביא אנשים לא רק להבין, אלא גם לאהוב את ההתעסקות הזו. אבל זה לא יהיה נכון, או ליתר דיוק, זה לא יהיה נכון לגמרי. החלק הזה של ללמד להכיר ולאהוב הוא לגמרי נכון, אבל זה לא קרה יום אחד. "החברים שלי חשבו שהשתגעתי, לא היה אחד שלא עבר איתי על כל הסיבות בעולם למה אסור לי בשום אופן לעזוב הכל ולפתוח סדנאות מכונאות לחובבים, זה ממש לא הדבר הנכון לעשות. כל סיבה שאתה יכול לחשוב עליה כבר עלתה". אבל אם יש שני דברים שברורים מאוד מהפגישה עם גיתאי הם שקודם כל הוא נחוש יותר מבורג ראש מנוע חלוד ושברגע שהוא מחליט לעשות משהו - הוא עושה אותו עד הסוף ובשיא המקצועיות.

כך, בשקט בשקט, כבר יותר משלוש שנים הוא הולך ובונה את תכניות הלימוד השונות בקורסים שלו להכרת המכונית. מלטש, משפר, מעמיק ומרחיב, בונה עוד ועוד עזרי לימוד שלא היו מביישים סדנאות מכונאות מובילות בתהליך בלתי פוסק. 15 מחזורים ויותר ממאה בוגרים עושים את שלהם והשמועה על האיש שמלמד לאהוב את המכונה עושה לה כנפיים.

תכנית הליבה של קונספט "סוויץ' בראש" נקראת "מאפס למאה", ולה שתי מטרות - הראשונה היא להכיר בתוך שישה מפגשים בני חמש שעות את המכונה-שבמכונית ברמה הכי גבוהה והכי עמוקה. המטרה השנייה היא להסיר את חסמי הפחד של להרים את מכסה המנוע בעצמך.

סוויץ' בראש. קינן כהן, ניר בן טובים
כל שיעור מסתיים בתרגול ופתרון תקלות על גבי מכונית אמיתית/ניר בן טובים, קינן כהן

הקורס בנוי מכמה מרכיבים עיקריים. הראשון הוא תאוריה עם מדיה המספקת את כל הצד העיוני של היכרות עם מערכות המכונית השונות ואני מתכוון לכל מערכות המכונית, מתיבות הילוכים ועד מסנן האוויר, מתיבת הפיוזים ועד קצה האגזוז. טוב, למעשה מדובר בכמעט כל המערכות "את המזגן השארתי מחוץ לחומר הלימוד" מודה גיתאי. החלק השני מסתתר בשורת ארגזי העץ בכיתה המסתירים קאדר גדול של מכלולים להדגמות ופירוקים 'על השולחן', ובמכונית שעומדת מחוץ לסדנה, סביבה מסתיים כל שיעור בחיבור ומיפוי של החומר הנלמד 'אל הברזלים' וביצוע הפעלות חשמליות מרתקות על גבי המכונית. כל שיעור מלווה במשימות ביתיות, סיכום השיעור ולימוד יומי אונליין באתר, הכוללים מעבר לחומר גם את מילון המונחים המלא, כל זה מלווה גם בפעילות בקבוצות הווטסאפ הייעודיות של הקורס.

סוויץ' בראש. קינן כהן, ניר בן טובים
אחד מכלי ההדגמה של השיעורים, מכונית מנוסרת וחשופת מכלולים/ניר בן טובים, קינן כהן

אתכם כבר לא יגרזו במוסך

חשוב מאוד שלא לטעות, הסדנה הזו ממש לא הופכת את המשתתפים בה למכונאים מוסמכים, אבל היא כן מאפשרת לאנשים להכיר את המכונית שלהם ואת מה שיש בה באופן אותו קשה לראות אותם עושים בעצמם. זו בהחלט סדנה שתאפשר לכם להגיע למוסך הרבה יותר חזקים בזכות הכוח שהידע הזה מקנה לכם. כאשר אתם יודעים איך נראית רפידת בלם ולמה החלפת רכיב מסוים נחוצה או מיותרת - אתם גם לקוחות שקשה מאוד "לסובב" עם מילים ומונחים מפוצצים כמו פלאנג' מים, בנדיקס, חיישן קראנק או EGR. עלות הקורס היא 2,900 שקלים ולמעוניינים להרחיב מוצעת גם גרסה נוספת שלו הכוללת גם תכנים למכוניות הנעה אחורית ורכבי 4X4 הכוללת שבעה מפגשים של 5 שעות כל אחד ומחירה 3,400 שקלים.

מעבר לקורס הזה, ב"סוויץ' בראש" אפשר גם להתנסות בסדרת סדנאות מעשיות קצרות שנקראת "ללכלך את הידיים", כמו "הארי המזוהם" שמאפשרת התנסות בביצוע הטיפולים השוטפים במכונית. משך הסדנה 4 שעות ומחירה 490 שקלים. סדנת "למי צלצלו הפעמונים" עם צלילה בת שלוש שעות לעולם הציריות, במחיר של 450 שקלים. ואת "טיפול שיניים" הכוללת את כל מה שקשור לטיפול טיימינג (חגורת תזמון) בת 5 שעות ובמחיר של 720 שקלים. גם כאן, הסדנה מתרגלת עבודה מעשית על גבי מכונית הדגמה 'נוסעת'.

מתחת הסככה של גיתאי ובקורסים השונים כבר עברו אנשי צבא, נשות קריירה, מהנדסים, צעירים, מבוגרים ולמעשה כל אחד שאתם יכולים לחשוב עליו, שפשוט החליטו שהם רוצים להתחיל לאהוב את המכונה הזו לא רק מבחוץ או ממושב הנהג אלא גם מבפנים.

הבהרה:
בימים האחרונים הועלו תגובות בעלות אופי בלתי הולם, על ידי גולש שנחוש לזהם את השיח בתגובות. מכיוון שאני רואה את עיקר העיסוק שלנו כיצירת תוכן ולא מרדף שווא אחרי מופרעי האינטרנט, אפשרויות התגובות נעצרו לעת עתה. נשמח להמשיך לשמוע מכם ולקבל תגובות בדף הפייסבוק שלנו.

מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם, אם רק תרצו/ניר בן טובים, יח"צ
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully