וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעיפו את זה כבר: אביזרי הרכב שמסכנים אתכם

8.8.2019 / 8:20

גם אתם מפנקים את המכונית בשלל גאדג'טים? חושבים שמראה פנורמית בטוחה יותר? שמגן חזירים שומר עליכם ושמסכי וידאו למושב האחורי זה רעיון טוב? כמה מהם לא רק מיותרים אלא אפילו ממש מסוכנים

האביזרים שחייבים להעיף מהמכונית. יצרן,
את כל אלו והרבה אחרים אתם מוזמנים להעיף מהמכונית/יצרן

אנחנו מעבירים שעות על גבי שעות בתוך המכונית שלנו, בפקקים, בטיולים המשפחתיים או בשאר השימושים שאנחנו עושים בכלי הרכב. פרקי הזמן הארוכים האלו מביאים נהגים רבים לאבזר את המכוניות שלהם בשלל פריטים, חלקם מיועדים לשפר את חווית השימוש במכונית, חלקם לנוי וחלקם לשיפור הבטיחות שלה, או לפחות כך הם חושבים. האמת היא, שחלק גדול מאוד מהתוספות האלו לא רק שאינן משפרות את המכונית, אלא גם מהוות סכנה בטיחותית אמיתית לכם, ליושבי המכונית ולאלו שסביבכם. אלו 11 הפריטים שאתם חייבים להעיף עכשיו מהמכונית שלכם. אלו לא כל הדברים המטופשים שראינו במכונית, כמו שולחן למחשב נייד שמתלבש על ההגה, כיסוי חלונות הצד בעיתון, מגשי אוכל שמתלבשים על מחזיקי הכוסות, אבל בהחלט הנפוצים והמסוכנים שבהם.

האביזרים שחייבים להעיף מהמכונית. יצרן,
כמה תמים, ככה הרסני. המשקולת שיש לכם על הסוויץ'/יצרן

1. צרור של צרות

אם גם אתם מהאנשים שצרור המפתחות של המכונית נראה כמו זה של אב בית בבית ספר יסודי - אתם עלולים לשלם על זה ביוקר, ממש ביוקר. עם יותר ויותר מכוניות המצוידות בהנעה בלחיצת כפתור זה הופך לפחות רלוונטי, אבל אם המכונית שלכם מצוידת בהנעה באמצעות מפתח ועל הצרור הזה מועמסים גם המפתחות של המשרד, שלט הרכב, של החניה, תיבת הדואר, הבית, הגינה, המחסן ושאר מפתחות שאנחנו נושאים עלינו - אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה. הצרור הזה הוא למעשה משקולת, שבזמן נסיעה מתנדנד מתחת למנגנון הצילינדר של הסוויץ' ולאורך זמן, הטלטולים והקפיצות בדרך עלולים לגרום לשחיקה של המגעים והמנגנון. יום אחד אתם מגיעים למכונית, מסובבים את המפתח הוא תקוע, או שסתם לא קורה כלום. במקרה כזה, אתם עלולים למצוא את עצמכם מוציאים כ-250 שקלים למנעולן אם זו תקלה פשוטה, או סכומים גבוהים משמעותית של 1,500, 2,000 ואף למעלה מזה להחלפה יקרה מאוד של המנגנון כולו.

העצה שלנו:
הפרידו בין מפתחות ושלט הרכב לבין שאר הצרור ותמנעו מעצמכם צרות.

עוד בוואלה!

האיש שילמד אתכם לאהוב את המכונית מבפנים

לכתבה המלאה
האביזרים שחייבים להעיף מהמכונית. שאטרסטוק, ShutterStock
יום אחד תסובבו את ההגה ורק הכיסוי יזוז/ShutterStock, שאטרסטוק

2. כיסויי הגה

תנאי השמש הקשוחים של ישראל עושים שמות בתאי הנוסעים של המכוניות ואחד הפריטים שסובלים הכי הרבה מזה הוא גלגל ההגה. בנוסף לכך הוא גם צריך להתמודד עם שימוש אינטנסיבי ומגע מתמיד עם הידיים הלא תמיד נקיות שלנו. הוסיפו לכך את העובדה שלא ניתן לייצר אותו מפלסטיק קשיח מדי וקיבלתם מוצר מתכלה מאוד. לא מעט אנשים מתגברים על המראה המצולק או המקולף של ההגה על ידי הלבשת כיסוי על גבי ההגה. הבעיה פה היא כפולה. ראשית כל, הציפויים האלו עשויים מפלסטיק (דמוי עור לעיתים או בד) שהאחיזה בהם לא טובה כמו בהגה המקורי, מה שעשוי להוביל להחלקה של היד על גבי הכיסוי במקום הפנייה של ההגה. הבעיה השנייה שלי יצא אישית להיתקל בה בהדרכת נהיגה שהעברתי לפני שנים, היא התרופפות של הכיסוי. במקרה של תמרון חירום, הכיסוי מסתובב "על ריק" וההגה נשאר פחות או יותר במקום ויחד איתו כיוון הנסיעה של המכונית...

העצה שלנו:
כיסוי ההגה ובכלל הצללת תא הנוסעים כאשר המכונית חונה בשמש תשמור עליו לאורך זמן. במידה וההגה כבר בשלבי התפוררות, חפשו אחד מפירוק או הזמינו מחו"ל. אם בא לכם להתפנק ממש, גשו לרפד רכב איכותי ותתחדשו בציפוי עור מהודק היטב.

האביזרים שחייבים להעיף מהמכונית. שאטרסטוק, ShutterStock
כיסוי מושב: מפריע לכריות האוויר, מתלקח ולא אוחז את הגוף/ShutterStock, שאטרסטוק

3. כיסויי מושבים

אחת השיטות הנפוצות לשמור על ריפודי הרכב נקיים, או לחלופין לכסות על ריפודים שמוכתמים באופן בלתי הפיך הוא הלבשת "גופיות" או כיסויי מושב שונים על גבי הכיסאות. הכיסויים האלו מסוכנים משלוש סיבות כלליות ואחת מרכזית מאוד.

הסיבה הראשונה היא שבד המושבים במכוניות שלנו הוא לא רק ליופי, זהו בד שאחד התפקידים שלו הוא לייצר חיכוך בין המושב לבין בד הבגדים שלנו ומסייע לנו להישאר במקום בבלימת חירום למשל. הכיסוי הסינטטי לא מייצר את החיכוך הזה ובמקרים קיצוניים עלול לגרום ליושב עליו "להחליק" קדימה.

הסיבה השנייה היא שמושבי הרכב שלנו עשויים מחומר בעל התנגדות לבעירה. במקרה של שריפה ברכב, לבד המושב המקורי לוקח זמן לעלות באש. כיסוי הפלסטיק לא רק מתלקח בקלות, הוא גם נדבק לעור ועלול לגרום לכוויות. העדות הכי טובה לכך הם אותם חורים זעירים כתוצאה מאפר סיגריה שהגיע למושב.

הסיבה השלישית היא החומרים הכימיים שנפלטים מהכיסוי הסינטטי כאשר הטמפרטורות בתוך המכונית מזנקות ל-70 מעלות ואף יותר, כימיקלים ורעלנים משתחררים לחלל תא הנוסעים של המכונית.

אבל הסיבה הקריטית ביותר בגללה אסור לכם לשים את הכיסויים האלו היא כריות האוויר המותקנות בצידי המושב שלכם. הכיסויים האלו, גם אם יש בהם פתחים, מונעים פעולה יעילה של כריות האוויר במקרה של תאונה.

עצה שלנו:
פשוט תנקו את הריפוד, יש מספיק תכשירים ואנשי מקצוע שיעשו את זה מצוין. את הכיסויים האלו תזרקו לפח (מחזור).

האביזרים שחייבים להעיף מהמכונית. יצרן,
הבנו, אתה ממש בעד ישראל, עכשיו תעיף את זה/יצרן

4. כיסויי מראות

לקראת כל יום עצמאות צצים מחדש הגרביים שמולבשים על מראות הצד של המכוניות. מעבר לטינופת שמצטברת בצידי הדרכים כאשר אלו ניתקים ממקומם עם התרופפות הגומי. הם בעיקר מצמצמים את השטח של המראה, ודווקא באיזורים הקריטיים של פינות המראה שמציגות את מה שקורה בחלק החיצוני שלה.

עצה שלנו:
הסתפקו בדגל על המרפסת, אנחנו נאמין לכם שאתם בעד ישראל.

האביזרים שחייבים להעיף מהמכונית. שאטרסטוק, ShutterStock
זה האבזור היחיד שצריך להיות לכם על סך השמש/ShutterStock, שאטרסטוק

5. ארגונית לסך השמש

עם צמצום השימוש בדיסקים, נראה שהאביזר הזה הולך ונעלם, אבל עדיין אפשר לראות לא מעט אנשים המלבישים את הקשקוש הזה על סך השמש שלהם. ההתקן, בו יש מקום לשלל דיסקים, ניירת, תאים שונים וכו' בעייתי משתי סיבות. הסיבה הראשונה היא שלאורך זמן הוא שוחק את מפרק הפלסטיק ששומר על סך השמש במקומו. הסיבה השנייה היא שבמקרה חירום או אפילו סתם בפתיחה לא זהירה של סך השמש, חפצים ממנו משתחררים בדיוק על הנהג. מכאן, הדרך להיסח דעת, או התעסקות בהרמה של כל השטויות שלכם ואז לסטייה לנתיב הנגדי - קצרה מאוד.

העצה שלנו:
תא הכפפות במכונית שלכם לא באמת מיועד רק לכפפות, זה בסדר לאפסן בו גם את כל הקשקושים האלו.

האביזרים שחייבים להעיף מהמכונית. יצרן,
שלווה בנסיעה, סיוט בתאונה/יצרן

6. מסכי וידאו בגב המושבים

מלאכת העסקת הילדים בנסיעות ארוכות היא לא פשוטה, הימים בהם אבא היה מאיים ב"אם לא יהיה שם שקט, אני עוצר ומשאיר אתכם פה" חלפו. לכן היפנוזה של הקטנים למסך הופך לפתרון נפוץ. אני משאיר את השאלה האם מבחינה חינוכית נכון להוסיף להם עוד מסך בצד, ומתרכז בהיבט הבטיחות פה. במידה והמסכים הללו מותקנים על זרוע חיצונית למושב, חשוב מאוד לוודא שהיא מקובעת היטב כדי שבזמן תאונה הדבר הזה לא ייתלש ממקומו ויפגוש איזו גולגולת או פרצוף של ילד לרסק. במידה והמסכים מותקנים בגב משענת הראש המצב טוב יותר, רק צריך לוודא שאין בהתקנה הזו בעיה של פגיעה במנגנון הכיוון של משענת הראש. בחלק מהמכוניות המנגנון נמצא במשענת הראש עצמה.

העצה שלנו:
חבר ווטרינר שיסדר אתכם עם חומר מאלחש בנסיעות ארוכות.

האביזרים שחייבים להעיף מהמכונית. יצרן,
מראה פנורמית לא תאפשר לכם להפעיל את המתג נגד הסנוור/יצרן

7. מראות פנורמיות

מראה פנורמית שמתנפצת מרססת את תא הנוסעים בחתיכות זכוכית

אחת הרעות החולות הגדולות ביותר של אביזרי הרכב הן מראות פנורמיות. מכיוון שלא רק שאין בהן תועלת, הן גם אביזר מסוכן מאוד בפני עצמו. נתחיל בחוסר התועלת: כל רכיב שנמצא אצלנו במכונית נבחר ותוכנן כדי למלא את התפקיד שלו באופן מיטבי. כאשר יצרן הרכב מתקין אצלנו מראה אחורית מסוג מסוים, הוא עושה את זה כי זה הגודל המתאים למכונית שלנו.

תפיסת "הכיסוי הרחב" של המראה הפנורמית היא מוטעה מכיוון שכאשר מכוונים נכון את המראה האחורית המקורית ומראות הצד, למראה כזו אין שום תועלת.

מבחינת הבעיות, הראשונה היא העיוות בהשתקפות שפוגע ביכולת לאמוד מרחקים נכון והשניה היא נטרול האפשרות לשימוש במנגנון נגד סנוור שיש במראה המקורית של המכונית.

בעיה נוספת שיוצרת המראה הפנורמית נובעת מהמבנה הקמור שלה. בעוד המראה המקורית של הרכב שלנו ישרה, נמצאת בתוך מסגרת פלסטיק ועומדת תחת תקן מסוים. המראה הפנורמית הקמורה, לרוב אינה נמצאת בתוך מסגרת אלא מודבקת וצריכה לעמוד בתנאי אחד - להיות זולה. אם יצא לכם פעם לכופף סכין חד פעמית עד שבירה, אולי שמתם לב שברגע שהיא נשברת, חתיכות פלסטיק ניתזות קדימה. במקרה של תאונה, מראה פנורמית שמתנפצת עושה פחות או יותר אותו הדבר ומרססת את תא הנוסעים בחתיכות זכוכית כמו מטען קלימגור.

זו גם ההזדמנות להבהיר את הבעייתיות במראות העזר העגולות הקטנות המותקנות על גבי מראות הצד. לא רק שכיוון נכון של המראות מייתר את השימוש בהן, המראות עצמן מעוותות מאוד את ההשתקפות בהן ובשל הגודל שלהן דורשות מיקוד תשומת הלב במראה הקטנה.

העצה שלנו:
למדו לכוון את המראות של המכונית שלכם באופן הנכון והבטוח ואת המראה הפנורמית תזרקו לפח האשפה. אחרי ששברתם אותה כדי שמישהו לא ישתמש בה שוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סכנת החזירים ברמת השרון חלפה, אפשר לוותר על זה.../מערכת וואלה!, צילום מסך

8. מגן חזירים

גושי הברזל הענקיים האלו כבר הולכים והופכים למחזה נדיר, אבל מדי פעם ניתן להבחין בהם על גבי "רכבי שטח" בעיניי הבעלים שלהם. למגיני החזירים יש תפקיד מרכזי ותפקיד משני, הראשון כפי שניתן להבין משמם הוא להגן על הרכב במקרה של פגיעה בבעל חיים. התפקיד המשני הוא להגן על הרדיאטור והפנסים מהצלפות ענפים בנהיגה בשטח סבוך. אבל, אם אין לכם סכנה של מפגש לא מתוכנן עם בעלי חיים גדולים, או שאינכם נוהגים בשטח מרובה ענפים - אתם בעיקר מסתובבים עם כלי הרג קטלני במקרה של פגיעה בהולכי רגל. בנוסף, גם במקרה של תאונת פח, מגן הברזל שמחובר ישירות לשלדה לא יספוג את המכה, אלא רק יעביר את הזעזוע לתת השלדה או שלדת הרכב ויגרום לנזק גדול יותר.

העצה שלנו:
אל תדרסו בעלי חיים גדולים, אבל אם פגעתם באחד לפחות תעמיסו שיהיה לארוחת ערב.

האביזרים שחייבים להעיף מהמכונית. יצרן,
תשקיעו במתקן איכותי, כל השאר לא מחזיקים מעמד/יצרן

9. זרוע לטלפון הנייד

אני לא הולך להרחיב על השימוש בטלפון הנייד, למה כן, למה לא ומתי. אבל בהנחה שכולם עושים את זה, אתם צריכים מקום לשים בו את הטלפון. השוק מלא בזבל סיני שלא שווה את הכסף עם מתקני ההדבקה על השמשה שמתייבשים, אלו שמיועדים לדשבורד לא תמיד עושים את העבודה. כאלו שיושבים על פתחי המיזוג חוסמים את האוויר. אבל הבעיה הגדולה היא בכלל במיקום הנייד, טלפון נייד שנמצא רחוק מדי או גורם להסטת המבט מהכביש מסוכן מאוד. מצד שני, עם יותר ויותר מערכות מולטימדיה התומכות במכשירי אפל ואנדרואיד, הצורך הזה הולך ופוחת.

העצה שלנו:
קנו מתקן איכותי זה שווה את הכסף. התקינו אותו בסמוך למערכת המולטימדיה, לשם אתם מורגלים להביט, הוא אינו חוסם את שדה הראיה ולא עלול לעוף על מישהו במקרה של תאונה.

האביזרים שחייבים להעיף מהמכונית. יצרן,
זה לא נראה טוב, זה מסנוור ומסוכן/יצרן

10. תאורה חלופית לרכב

הרצון להקנות למכונית מראה יוקרתי, לפחות בזמן החשכה, מביא נהגים להתקין נורות דמויות קסנון או לד במערכות התאורה של המכוניות או לחלופין לצפות את הרפלקטור הפנימי של הפנס בציפוי המענק לתאורה מראה כחלחל. הבעיות העיקריות בשטות הזו, הן עוצמת התאורה שנפגעת בשל הוספת הגוון ועל מנת לפצות על אובדן זה הם עושות שימוש בנורות חזקות יותר שגורמות במקרים רבים לסנוור. וכן פיזור האלומה שנפגע ויחד איתו היכולת להאיר בצורה מיטבית את הדרך.

כמובן שזה המקום להוסיף את שלל סוללות הזרקורים המותקנות על רכבי שטח וכמובן בני נישואי הקרובים שנוסעים עם אורות ערפל כל יום, כל היום. אלו אורות ערפל, אתה צריך להדליק אותן רק כשיש מה? נכון, ערפל...

העצה שלנו:
השתמשו אך ורק בנורות ומערכות התאורה המקוריות של המכוניות שלכם. בהתקנת גשרי תאורה חיצוניים, הוסיפו נורת ביקורת במקום בולט שתזכיר לכם שהם דולקים.

האביזרים שחייבים להעיף מהמכונית. שאטרסטוק, ShutterStock
השטיחון הנודד המצוי, נוטה לתקוע את דוושת הגז לחוצה/ShutterStock, שאטרסטוק

11. שטיחוני רצפה

כמו המראה הפנורמית, כמו ריפוד המושבים שלכם, גם לשטיחוני הרכב המקוריים עמם הגיעה המכונית יש תפקיד והתאמה לתפקיד הזה. שטיח רצפה לא מקורי הוא מקור לשורה של צרות שעלולות להיגמר בתאונה קשה מאוד. בין אם בשל החלקה של הרגל בלחיצה על דוושת הבלם. אבל חמור מכך, שטיחון לא מקורי שאינו מתאים למבנה רצפת הרכב או גודלה עלול למצוא את דרכו אל דוושת הגז וללחוץ עליה, ולגרום לתאוצה של המכונית, או להגיע אל מתחת לדוושת הבלם ולמנוע בלימה יעילה.

העצה שלנו:
גם פה, עשו שימוש באבזור הרכב המקורי והייעודי. במידה והחלפתם אותו באחר, עשו כל שאפשר על מנת להבטיח שהוא מקובע באופן בטיחותי לרצפת המכונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully