וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניברסל מוטורס נפרדת ללא תמורה מסוכנות רכבי היוקרה שהסבה לה הפסדים של עשרות מיליוני שקלים

אביב לוי, דובי בן גדליהו

14.8.2019 / 9:26

חברת UMI צופה הפסד של 2.5 מיליון שקל ממכירת 75% ממניותיה של סוכנות אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי, לידי חברת סמל"ת של מיכאל לוי

פרארי 488 פיסטה בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
לא הכל נוצץ, הפסדי אוטו איטליה ב-2018 עמדו על 9 מיליון שקלים/ניר בן טובים, קינן כהן

עשור לאחר תחילת היבוא של מכוניות פרארי ומזראטי לישראל, שניים מהמותגים היוקרתיים בעולם הרכב, מלמדים ההפסדים המצטברים של עשרות מיליוני שקלים מהפעילות, שהובילו את חברת יוניברסל מוטורס (UMI) להיפרד ממנה, כי רכבי היוקרה מתקשים להתאקלם בישראל, חובבת המכוניות הקוריאניות החסכוניות.

בעדכון שפרסמה היום (ג') UMI, הנמצאת בשליטת משפחת עיני וחיים דנון, היא צופה הפסד של כ-2.5 מיליון שקל כתוצאה ממכירת 75% ממניותיה של חברת אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי - הפסד המשקף "את יתרת ההשקעה של החברה באוטו איטליה".

מדוחותיה השנתיים של יוניברסל מוטורס ל-2018 עולה כי הפסדיה של אוטו איטליה בשנה שעברה הגיעו ל-9 מיליון שקל, על הכנסות שנתיות של 88 מיליון שקל. בארבע השנים האחרונות (2015-2018) הצטברו ההפסדים של אוטו איטליה לכ-34 מיליון שקל, כשהכנסותיה בשנים אלה הסתכמו ב-306 מיליון שקל.

רוכשת הסוכנות מידי UMI היא חברת סמל"ת של מיכאל לוי, שתקבל את מניותיה של UMI באוטו איטליה ללא תמורה. סמל"ת, יבואנית מכוניות פיאט, אלפא רומיאו, קרייזלר-ג'יפ, סובארו ואיווקו, המחזיקה ב-25% ממניות אוטו איטליה לפני העסקה, עדיין מאמינה, ככל הנראה, בפוטנציאל הגלום בפעילות זו. השלמת העסקה בין הצדדים כפופה לכמה תנאים.

מנכ"ל סמל"ת, עומר לוי, מסר היום כי "כחלק מה-DNA של החברה בייצוג מותגי רכב איטלקיים מובילים, מדובר במהלך טבעי ומתבקש לרכז בבית אחד את כלל מותגי הקבוצה", וכי אוטו איטליה תצטרף לחטיבת הפרימיום של סמל"ת, הכוללת את המותגים ג'יפ, אלפא רומיאו ואבארט.

השקת צמיגי הספורט של גודייר. יצרן,
פרארי 488GTB/יצרן

רק 7 מכוניות פרארי נמכרו השנה

כאמור, כעשור לאחר תחילת פעילות היבוא של מותגי היוקרה פרארי ומזראטי לישראל, נראה כי רכישות העשירון העליון אינן מספיקות כדי לייצר רווחיות לפעילות. זאת, אף שהמחירים ההתחלתיים של אותם דגמים עומדים על כמיליון שקל לפחות.

מנתוני ענף הרכב עולה כי בין ינואר ליולי 2019 נמכרו בישראל 31 מכוניות מזראטי - ירידה של כמעט 50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד - נוסף על 7 מכוניות בלבד מדגמי פרארי, לעומת 6 מכוניות בשבעת החודשים הראשונים של 2018.

בדוחותיה לשנת 2018 עדכנה UMI על ירידת ערך של קרוב ל-7 מיליון שקל בהשקעתה באוטו איטליה, "לאור מגמות שהתהוו במהלך 2018 בענף רכבי היוקרה בישראל". זאת, כשסך השקעתה באותה עת באוטו איטליה התקרבה ל-8 מיליון שקל. UMI העניקה לאוטו איטליה שירותי ניהול בתמורה חודשית של כ-30 אלף שקל.

אוטו איטליה התחילה את פעילותה בישראל ב-2009, אז תחת ידיו של היזם הפרטי זוהר אלון, שפחות משנתיים לאחר תחילת הפעילות מכר מחצית מהחברה לידי קרדן רכב (שהחזיקה בזמנו מחצית מהשליטה ב-UMI) תמורת 10 מיליון שקל. בהמשך רכשה קרדן רכב מאלון גם את המחצית השנייה של המניות תמורת כ-9 מיליון שקל, ולאחר מכן הכניסה את סמל"ת לשותפות, עם מכירת 25% מאוטו איטליה תמורת כ-5 מיליון שקל. כמה שנים לאחר מכן נפרדה קרדן מעסקי הרכב שלה לטובת משפחת עיני, שנותרה (באמצעות UMI) עם ההחזקה באוטו איטליה.

עוד בוואלה!

יש לכם 2.5 מיליון שקלים? גם אז לא תוכלו לקנות את הפרארי 488 פיסטה

לכתבה המלאה
נהיגה ראשונה: אלפא סטלביו תלתן ירוק. יצרן,
מזראטי ופרארי מצטרפות לאלפא רומיאו ואבארט בסמל"ת לרביעייה איטלקית/יצרן

את UMI הקימה משפחת עיני ב-1993 בשיתוף עם קבוצת קרדן, שממנה נפרדה ב-2016, וב-2018 השלימה מכירת מחצית מהחברה (בשתי מנות) ליבואנית כלי הציוד המכני ההנדסי, חברת קומסקו של חיים דנון, תמורת כ-450 מיליון שקל.

על רקע תוצאותיה של אוטו איטליה, ניתן להעריך כי UMI לא הביעה עניין בפעילות, שהגיעה אליה כחלק משיתוף הפעולה עם קבוצת קרדן, ואשר לא התאימה למודל העסקי שלה. נראה כי כעת מצאו את ההזדמנות הנכונה בעיניהם להיפרד ממנה.

יוניברסל מוטורס, שהאג"ח שלה נסחרות בבורסת ת"א, עוסקת ביבוא ומכירת רכבי ג'נרל מוטורס, ובראשם המותג שברולט, ופועלת גם בתחום הליסינג והשכרת הרכב ומתן שירותי תחזוקה ומוסך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully