וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: כשל מכאני חמור במנועי רנו-ניסאן-דאצ'יה

28.8.2019 / 8:50

יש לכם מכונית של רנו, ניסאן או דאצ'יה עם מנוע 1.2 ליטר? בדיווחים מצרפת נטען כי אלו סובלים מכשל חמור שמוביל להרס המנוע. היצרנית לא מכירה לעת עתה בתקלה, היבואנית: הבעיה טופלה באופן מידי באמצעות עדכון יזום

כשל אפשרי במנועי רנו. יצרן, אתר יצרן
מנוע ה-1.2 TCe וחלק מהדגמים שעלולים להיות משופעים מהתקלה/אתר יצרן, יצרן

כ-600 אלף כלי רכב מתוצרת קבוצת רנו-ניסאן, בהם כמה כמה מדגמי החברה הנפוצים בישראל דוגמת קליאו, קפצ'ור, קדג'אר, דאסטר, קשקאי, ג'וק ואחרים עשויים לסבול מכשל חמור שמוביל לצריכת שמן מוגברת ובעקבותיה להרס המנוע. כך מדווחים כלי תקשורת בצרפת.

החשד לכשל נוגע למנועי ה-1.2 ליטר TCe בעלי הקוד H5FT שמאות אלפים מהם הותקנו במכוניות משנות הייצור 2012 עד 2016. מנוע זה הוחלף בשנת 2018 על ידי מנוע ה-1.3 ליטר טורבו המשרת את דגמי החברה הנוכחיים וכן נמצא גם במרצדס A קלאס החדשה.

כשל אפשרי במנועי רנו. יצרן, אתר יצרן
כשל אפשרי במנועי רנו/אתר יצרן, יצרן

על פי אחד הפרסומים בעיתון הצרפתי "לה מונד", כבר במאי 2019 הוציאה המקבילה הצרפתית למועצה לצרכנות קריאה לבעלי המכוניות הללו להקפיד על בדיקה שגרתית מוגברת של צריכת השמן במנועים אלו. גם באתר של UFC Que Choisir המקבילה הצרפתית למועצה לצרכנות נמסר כי בידיהם אף מזכר פנימי שנשלח עוד ביוני 2015 ואחד נוסף מפברואר 2018, אשר מתריע על בעיות של צריכת שמן מוגברת במנועים אלו. אולם היצרנית בחרה שלא להתייחס לטענות אלו.

מקור התקלה, כך נטען, הוא בלחץ נמוך מדי בסעפת היניקה, שכתוצאה ממנו לא מגיע מספיק אוויר מבחוץ למנוע. האוויר שכן מגיע נשאף מחלקו התחתון של המנוע שם הוא מעורב בשמן והאחרון נשרף בחלל הצילינדר בזמן הצתת תערובת הדלק-אוויר, מה שגורם לפגיעה בשסתומים ובהמשך להרס המנוע.

עוד בוואלה!

המכונית הקטלנית: טעויות התכנון שיעלו לכם בחיים

לכתבה המלאה
כשל אפשרי במנועי רנו. יצרן, אתר יצרן
מנוע ה-1.2 ליטר של קבוצת רנו-ניסאן/אתר יצרן, יצרן

למה לשים לב?

אם אתם הבעלים של אחת המכוניות מהדגמים של רנו (קפצ'ור, קדג'אר, קליאו, מגאן), ניסאן (ג'וק, קשקאי דור שני) או דאצ'יה (דאסטר, לודג'י ודוקר) המצוידים במנוע זה שהגיע בהספקים של בין 100 ל-130 כ"ס - אתם עלולים להיות מושפעים מהכשל המדובר.

מה אפשר לעשות? בשלב זה, הנורות האדומות שצריכות להידלק לכם ויכולות להעיד על התקלה הן צריכה מוגברת של שמן על ידי המנוע, יותר מליטר שמן ל-1,000 ק"מ נחשבת לחריגה במיוחד. כמו כן, חפשו עשן כחלחל הנפלט מהאגזוז בזמן שהרכב מונע או בהאצה. גם רעשים חריגים של נקישות בזמן ההנעה וכאשר המנוע קר עשויים להעיד על התקלה.

מחברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו, ניסאן ודאצ'יה לישראל נמסר:
מנועי ה 1.2 הינם מוגדשי טורבו בטכנולוגיה מתקדמת שהושקו במספר מותגי החברה בשנת 2015.
בתקופת ההשקה נודע לחברה על בעיית צריכת שמן מוגברת במספר מקרים בודדים של חלק קטן מהרכבים, בעיה שטופלה באופן מידי באמצעות עדכון יזום על פי הנחיות היצרן שבוצע על ידי קרסו מוטורס ללא חיוב הלקוח.

יש לציין, שמנועים שעברו את העדכון הנדרש מוכיחים אמינות גבוהה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully