וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך נראות השניות והמטרים הספורים לפני תאונה קטלנית

8.9.2019 / 9:56

נהג הפול טריילר שביצע עקיפה מסוכנת על קו הפרדה רצוף וכמעט גרם לתאונה חזיתית, נתפס בעקבות פעולת חקירה מהירה של משטרת התנועה. כנגד הנהג ממזרח ירושלים יוגש כתב אישום

כמעט תאונה קטלנית בין משאית לרכב/רן סרי

מבין מאות הסרטונים הוויראלים שמתנפלים עלינו בווטסאפ וברשתות החברתיות, יש כאלו שפשוט גורמים לך להחסיר נשימה. הראשונים הם של חתולים שמפילים סמארטפונים והשני הם הסרטונים ממצלמות הרכב המתעדים שניות לפני תאונת דרכים, או במקרה הזה כמעט תאונה.

האחרון שבהם התפוצץ ברשתות בשבוע שעבר ובו נראה נהג משאית פול טריילר במשקל 27 טון מבצע עקיפה מסוכנת בכביש 3866 המוכר כעליה למושב נס הרים ליד בית שמש. הצילום שנעשה ממצלמת הרכב של הנהג שמגיע מכיוון הירידה, מראה את המשאית הכבדה דוהרת בנתיב הנגדי בניסיון עקיפה של משאית נוספת. גם אחרי הבלימה החדה של הנהג והיצמדות שלו לגדר הבטיחות, המשאית חולפת בסמוך מאוד למכונית.

כמעט תאונה בכביש נס הרים. צילום מסך, צילום מסך
כמעט תאונה בכביש נס הרים/צילום מסך, צילום מסך

הסרטון שהגיע גם לידי משטרת התנועה, הביא אותה עוד באותו היום לפעולת חקירה מהירה ומאומצת, במסגרתה הוזמן נהג המכונית ועד ראיה נוסף למקרה שאותר ולאחר שמסרו את העדויות שלהם - אותר וזומן לחקירה באזהרה נהג המשאית.

הנהג, יליד 1996 תושב מזרח ירושלים, מסר את גרסתו לפיה החל את העקיפה על קו ההפרדה המקווקו. טענה שלא רק אינה רלוונטית אלא גם בעייתית בפני עצמה, שכן כל מי שמכיר את הכביש הזה יודע שהוא קצר מאוד, ובקושי מספיק לעקיפה של מכונית פרטית, וודאי לא משאית.

רישיון הנהיגה שלו נפסל במקום ל-30 ימים והוא זומן לשיפוט מהיר בבית המשפט בירושלים, שם תגיש נגדו המשטרה כתב אישום ובקשה לפסילה שלו עד תום ההליכים. גם בעל חברת המשאיות, תושב מזרח ירושלים גם כן הוזמן לשימוע ובעקבותיו הושבתה המשאית ל-30 יום אותם תעביר במגרש האחסנה של המשטרה. בכוונת בעלי החברה לפטר את הנהג בעקבות המקרה ככל הנראה.

עוד בוואלה!

שיכור, נגד כיוון התנועה, בלי רישיון: הנהג שהדהים את המשטרה

לכתבה המלאה
נתפס נוהג בשלילה. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
פעילות אכיפה מוגברת כנגד נהגי רכב כבד מסכני חיים/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

טיפ מציל חיים: כך תצמצמו את הסיכון

לפי נתוני משטרת ישראל, מתחילת השנה נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו 30 כתוצאה מתאונות דרכים שנגרמו בשל עקיפה מסוכנת.

התאונה הזו נמנעה במזל רב, אבל יש כמה כלים מעשיים שאותם כדאי מאוד לאמץ ולהטמיע בנהיגה, אפילו ברמת המודעות למקרים כאלו.

השלב הראשון הוא זיהוי מוקדם של אותם מצבי סיכון.
משאית בנתיב הנגדי? קחו בחשבון שמישהו, מתישהו יצא לעקיפה וזו תקרה ברגע הכי פחות מתאים.
אתם בכביש מפותל, לקוי ראות עם מיעוט איזורי מילוט? התאימו את הנהגה לכך שבמידה ותצטרכו להגיב, המהירות והמיקום שלכם בנתיב יצמצם את הסיכון.

בזיהוי מצב סיכון הפתרון המיידי הוא בלימת חירום בכל הכוח, בין אם זו תמנע תאונה או תצמצם את המהירות בה תיפגע המכונית - סיכויי השרידות עולים.
במידה וניתן לחמוק מהפגיעה, יש להביט אל הנקודה אליה רוצים להביא את המכונית ולעולם לא למוקד הסכנה. הנקודה האחרונה היא הקשה מכולן ודורשת לא רק פעולה מהירה אלא גם מודעות. שכן האינסטינקט האנושי הוא "לנעול" את המבט על הסכנה, לקפוא, או במקרה הרע לכוון באופן אפילו לא מודע את כלי הרכב לעבר הבעיה ולא הפתרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully