וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מעצר נהג שיכור, מזגזג על כביש החוף, ללא רישיון

25.9.2019 / 12:44

דיווח שהגיע למוקד המשטרה על נהג שמזגזג בכביש החוף הביא בפעולה מהירה לאיתור הרכב ומעצר הנהג. תושב שועפט עם רישיון לא בתוקף ותחת פסילה שהיה שיכור פי 4 מהמותר

מעצר הנהג השיכור על כביש החוף/דוברות המשטרה

גם כאשר חשבנו שהרף שקבע הנהג הזה לא יכול להישבר, מגיע אלינו הסיפור הבא שמבהיר עד כמה רחוק הולכים נהגים בזלזול המוחלט בחוק, בחייהם וחמור מכל - בחיי הסובבים אותם על הכביש.

הסיפור מתחיל בשיחת טלפון שמגיעה למוקד המשטרה, בה מדווח אזרח על רכב שנצפה סמוך למחלף ינאי על כביש החוף כאשר הוא נוהג בחוסר שליטה ומתנגש במעקה הבטיחות. במקביל לניידות משטרת התנועה שהוזנקו לאיזור במטרה לאתר את הרכב לפני שיגרום לתאונות נוספות, מנסה מוקדנית מרכז השליטה ליצור קשר עם נהג המכונית לפי לוחית הזיהוי של הרכב. אולם כבר משיחת הטלפון ובנוסף לאופי הנהיגה עולה כי הנהג ככל הנראה שיכור ואף אינו מצליח לדבר ברור.

ניידת משטרה. חטיבת דובר המשטרה
צילום: דוברות המשטרה/חטיבת דובר המשטרה

כעבור זמן קצר, מאתרות הניידות את הרכב כאשר הוא עומד בשוליים לאחר שהתנגש מספר פעמים בגדר ההפרדה. השוטרים שקראו לנהג לצאת מהרכב הבחינו כי הוא מתנודד ומתקשה לעמוד ובבדיקת ינשוף שבוצעה עלה כי לנהג כמות של 871 מ"ג אלכוהול, יותר מפי 4 מהרף העליון המותר.

בבדיקת רישיונות עולה כי הנהג, בן 33 תושב שועפט בירושלים מחזיק ברישיון נהיגה שתוקפו פקע עוד בשנת 2016 ואף נתפס בעבר ובית המשפט פסל את רישיונו בינואר 2019. מה שלא מנע ממנו לנהוג וכאמור גם שיכור.

הרכב הושבת ל-30 יום במקום והנהג נלקח לחקירה ובעקבותיה למעצר עד תום ההליכים בהחלטת השופט. ההצטברות באחרונה של המקרים הללו של נהגים הממשיכים לסכן את סביבתם, ללא רישיון ותחת פסילה, חייבים להביא את בתי המשפט לבחון מחדש את הענישה המקלה לעיתים וההסדרים עמם מגיעה התביעה עם הנאשמים כדי לצמצם, להרתיע ולהרחיק אף לצמיתות את הנהגים האלו מהכבישים.

אבל זה המקום גם למילה טובה לאזרחות הטובה של מוסר הדיווח, לעבודת המוקד המקצועית ולשוטרי התנועה על ביצוע מהיר ומציל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully