וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב היכרות: סיאט אטקה 1.5 ליטר FR

27.9.2019 / 15:08

סיאט אטקה מגדילה מנוע ל-1.5 ליטר המוכר של קונצרן פולקסוואגן, ומתחדשת ברמת גימור ספורטיבית FR. האם זה מצדיק מחיר של 168 אלף שקלים?

סיאט אטקה FR: מבחן דרכים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
עיצוב האטקה אינו חריג או מוחצן, אבל מאוד נעים לעין/רמי גלבוע, רמי גלבוע

האטקה נמכרת אצלנו מזה כשלוש שנים, מפגינה נוכחות נאה אצל לקוחות האוהבים את השילוב של מכובדות פולקסוואגנית עם קורטוב של משובת נעורים לטינית. עד היום נמכרה אטקה ברמות גימור 'סטייל' ו'אקסלנס', ולאחרונה הצטרפה אליהן רמת גימור FR הספורטיבית למראה. בהזדמנות זו הוכנס מתחת למכסה המנוע ה-1.5 ליטר של פולקסוואגן במקום ה-1.4 היוצא, שהיו לו נתונים כמעט זהים לאלו של המנוע החדש - למעט תצרוכת דלק שאמורה להיות טובה יותר.

סיאט אטקה FR: מבחן דרכים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
פעם האותיות האלו ייצגו גרסאות ספורטיביות, היום זה איפור וגם הוא לא משכנע מאוד/רמי גלבוע, רמי גלבוע

האמת היא שלא לילד הזה ציפינו במישור הספורטיבי, אלא ל'קופרה-אטקה' אותה בחנו כבר בסוף 2017; אבל 300 הסוסים של קופרה נתקעו באיזו שהיא אורווה ספרדית, אז עכשיו שולחים לנו גרסת FR המסתפקת במאפייני עיצוב ספורטיביים. זה קצת חבל אבל אני חייב להודות שה-FR מעניקה לנהג ולמתבונן תחושה עליזה וספורטיבית יותר; מה עוד שבמחיר שייתקרב ל-300,000, הקופרה לא תהיה באותו מגרש של ה-FR אותה אנו בוחנים היום.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: סיאט לאון 1.5 ליטר

לכתבה המלאה
סיאט אטקה FR: מבחן דרכים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
תפרים אדומים בדיפונים וגלגל ההגה, הו כמה אנו מרגישים דינאמיים עכשיו.../רמי גלבוע, רמי גלבוע

קוסמטיקאית זהירה

עם 436 סנטימטרים מפגוש לפגוש, סיאט אטקה קטן בכמה סנטימטרים מטוסון, ספורטאז' ושות'; הקווים הנקיים והאלגנטיים של המרכב מקטינים אותו קצת ויזואלית. אני אוהב את הצללית הנקייה, אבל היא עשויה להיות קצת מופנמת עבור פלח השוק הצוהל. חרטום האטקה גדוש בכונסי אוויר בעלי טקסטורה עמוסה למדי, קצת בסגנון קיפולי נייר אוריגמי.

עבודת הקוסמטיקה של גרסת FR מתמקדת בפגושים, ריפודי עור יפים למושבים וגלגל הגה עם תפירה אדומה, מערכת שמע משודרגת, ועוד זוטות. שלושת דגמי אטקה הנמכרים בישראל זהים לחלוטין מבחינה מכאנית, וזה רק משחק של תמחיר ואיבזור. דגם הבסיס 'סטייל' נמכר ב-142 אלף שקלים, והוא כבר מאובזר לא רע: יש לו את מערכות הבטיחות האקטיביות לבלימה ושמירת נתיב אוטונומיות, ניטור הולכי רגל, ובקרת שיוט אדפטיבית. גרסת הבסיס נועלת צמיגי 17 אינץ' בחתך 55.

סיאט אטקה FR: מבחן דרכים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
כתמי צבע וריפודי עור משדרגים מאוד את התחושה בתא הנוסעים הספרדי. הדווושות מצופות אלומיניום/רמי גלבוע, רמי גלבוע

דגם הביניים 'אקסלנס' עולה 162 אלף שקלים והוא מוסיף זיהוי כלי רכב בשטח מת, חוגה לבחירה בין סגנונות נהיגה (רגיל, ספורט, חסכוני, אישי), חלון גג פנורמי נפתח, מפתח חכם, מערכת שמע משודרגת ועוד זוטות. גרסאות אקסלנס ו-FR נועלות צמיגי 18 אינץ' בחתך 50, קצת פחות נוחים מאלה של גרסת הבסיס. כל האטקות נועלות צמיגים ברוחב צנוע של 21.5 סנטימטרים, זו החלטה נבונה הנותנת העדפה לנוחות וחיסכון על פני הופעה חיצונית, אהבתי.

דגם המבחן FR יעלה לכם 168 אלף שקלים והוא כולל את כל הנ"ל ועוד תופינים קטנים: חיישני חנייה קדמיים, מערכת שמע משודרגת, מושבי ספורט מרופדי עור. שווה, לא שווה? תלוי עד כמה מפונקים אתם רוצים להרגיש.

סיאט אטקה FR: מבחן דרכים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
חוגה לבחירה במצבי נהיגה שונים, בלם יד חשמלי, פונקציית HOLD נחמדה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

וחוץ מזה?

עם משקל עצמי של כ-1300 קילוגרם ו-8.6 שניות מאפס למאה, האטקה מרגיש זריז וקליל. בדגמי FR יש גלגלת המאפשרת בחירה בין ארבעה מצבי נהיגה: רגיל, חיסכון, ספורטיבי, ו'אישי'. הגלגלת משנה את מיפוי המנוע ותיבת ההילוכים, אבל השפעתה אינה דרמטית. נחמד להציב אותה על 'ספורט' ולקבל עוד קצת מרץ במעלה כביש הררי. ההיגוי מדויק אם כי לא מאוד אינפורמטיבי, אחיזת הצמיגים מצוינת ובפניות חדות נכנסת בקרת המשיכה לפעולה, בצורה מינורית למדי. בסך הכול ומבלי להיות 'קופרה' לוהטת, ניתן ליהנות מאוד מהנהיגה באטקה המלוטש. לא היינו מצפים לפחות, מהאחיין השובב לבית פולקסוואגן.

סיאט אטקה FR: מבחן דרכים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
אל תחלמו בכלל על נסיעת שטח, מעבר לשבילי קק"ל/רמי גלבוע, רמי גלבוע

האטקה חמושה בשבע כריות אוויר, חמישה כוכבי בטיחות NCAP, ושפע מערכות בטיחות; הפעם, הן מקוריות של סיאט - הפעלת נוריות ביקורת במראות הצד להתרעה על כניסת רכב אחר ל"שטח מת", מערכת לזיהוי רכב המגיע מהצד (בעיקר לצורך יציאה מחניה), ומערכות לבלימה אוטונומית, התרעה על סטיה מנתיב כולל תיקון. חלק מהמערכות תפקדו בערנות רבתי, אחרות פחות מוחשיות; זה רק מדגיש את העובדה שאסור לנהג להסתמך על מערכות אלה, ועליו מוטלת האחריות המלאה על הנהיגה, אנחנו עוד לא בעידן האוטונומי.

נתוני תצרוכת הדלק טובים, כצפוי ממנוע טורבו עם תיבה רובוטית. מנוע הארבע בוכנות מכויל לחיסכון והוא יודע לעבוד גם על שתי בוכנות, או להדמים את עצמו בכל עצירה. זו פונקציית ה- Start & Stop אותה אני נוהג להשבית בכל רכב אליו אני נכנס. בנהיגה בינעירונית לא התקשה האטקה לעבור 15-16 קילומטרים לליטר, בנסיעה רגועה של 110-120 קמ"ש, זה בסדר גמור. בלם היד חשמלי, עם אופציה להפעלה אוטומטית בכל עצירה בפקקים, זה נחמד ונוח מאוד, לא צריך להשאיר רגל על דוושת הבלם.

סיאט אטקה FR: מבחן דרכים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
סיאט אטקה FR: מבחן דרכים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

סיכום

סיאט אטקהFR הוא קרוסאובר נחמד וצעיר, קטן בכמה סנטימטרים מקטגוריית הג'יפונים העירוניים, וברמת גימור יותר משובבת. רמת הגימור מעניקה לו רמת נחשקות גבוה היותר מאשר הדגמים האחרים, עבור הלקוח הנכון. המנוע חסכוני יחסית, נעים לנהיגה, לא משחיז צמיגים. למנוע ה- TSI1.5 ליטר יש ביצועים זהים לאלה של ה-1.4 היוצא, לא הבנחנו בחיסכון משמעותי בתצרוכת הדלק.

סיאט אטקה FR: מבחן דרכים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
סיאט אטקה FR: מבחן דרכים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

על הצד הטכני: סיאט אטקה FR

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, הנעה קדמית
נפח: 1,498 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 150/5,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 25.5/1,500
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות
אורך (ס"מ): 436.3
רוחב (ס"מ): 184.1
גובה (ס"מ): 161.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 263.8
נפח תא המטען (ליטרים): 510 / 1,604
צמיגים: 215/50R18

ביצועים:
תאוצה 0-100: 8.6 שניות
מהירות מרבית: 198 קמ"ש

תצרוכת דלק (קמ"ל, מבחן): 13.5

מחיר (שקלים): 167,900

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully