וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: CF MOTO 650MT

11.11.2019 / 10:03

רכיבה ראשונה על הספורט-תיור-אדוונצ'ר של CF MOTO הסינית. הוא זול, מאוד, השאלה היא האם הוא טוב?

מבחן דרך: FC MOTO 650 MT. ראובן סביו, קינן כהן
ספורט-תיור-אדוונצ'ר שמסתער על אחת הקטגוריות הבולטות של השנים האחרונות/קינן כהן, ראובן סביו

בשנות ה-70 של המאה הקודמת, הסתכלו האירופים והאמריקנים בספקנות ואפילו בזלזול על האופנועים שהגיעו מהמזרח הרחוק וליתר דיוק מיפן. היו גם אנשים מהתחום שטענו, שהיצרנים היפניים בנו את האופנועים שלהם בעזרת צילומים ולאחר פירוק יסודי לצורך העתקה, של אופנועים אירופים. בדיחות רבות סופרו וקומיקס רבים צוירו, על האמינות, הביצועים והעיצוב של האופנועים מיפן. אבל, "צוחק מי שצוחק אחרון"... לאחר שנים ספורות מספר גדול של יצרנים אירופים ואמריקנים נאלצו לסגור את המפעלים, בגלל שהלקוחות שלהם החלו לרכוש יותר ויותר אופנועים יפניים ופחות ופחות אופנועים מתוצרתם.

מבחן דרך: FC MOTO 650 MT. ראובן סביו, קינן כהן
על העיצוב: סדנת KISKA החתומה גם על אופנועי KTM/קינן כהן, ראובן סביו

היצרנים האירופים הבינו שהם טעו, ובעיקר בכך שלא הבינו נכון את השיקולים שלפיהם הלקוחות בוחרים אופנועים. הם סמכו יותר מידי על התדמית שלהם בעיני הלקוחות במהלך עשרות שנים של ייצור אופנועים, ועל המורשת במרוצים השונים. אותם יצרנים סמכו יותר מידי על השמרנות של הלקוחות הוותיקים שלהם ולא הבינו שבסופו של דבר היחס בין התמורה למחיר הוא השיקול המנצח עבור ההמונים. אותו תהליך התחולל גם בתחום הקטנועים, שבו יצרנים אירופאים נעלמו ואחרים כמו פיאג'ו, שהביאה את הקטנועים אל העולם, לא זכו לאותה הצלחה במכירות כמו של היצרנים מהמזרח הרחוק.

עוד בוואלה!

אופנועי CF מוטו בישראל

לכתבה המלאה
מבחן דרך: FC MOTO 650 MT. ראובן סביו, קינן כהן
בולמים של קאייבה, בלמים של קונטיננטל, לא חסכו במכלולים/קינן כהן, ראובן סביו

מה קורה היום?

בשנים האחרונות יצרני האופנועים מאירופה מצליחים להחזיר לעצמם את המעמד בזכות השקעה גדולה בחקר שוק, פיתוח אופנועים מתקדמים ומיוחדים והקפדה יתרה על איכות הייצור והאמינות של האופנועים. בנוסף לכך, מרבית היצרנים האירופים המובילים החלו לייצר במזרח הרחוק חלקי אופנועים רבים ואף חלק מדגמי האופנועים שלהם, בכדי להצליח ולהיות קצת יותר תחרותיים מול הכלים מהמזרח. בזכות כך הם מצליחים להגדיל משמעותית את היקף המכירות וזה מאפשר להם להקצות יותר משאבים למחקר ופיתוח של הדגמים המובילים, שלמעשה הם האופנועים שקובעים את תדמית החברה.

מבחן דרך: FC MOTO 650 MT. ראובן סביו, קינן כהן
האם הסינים הם היפנים החדשים?/קינן כהן, ראובן סביו

על מנת לייצר אופנועים במזרח הרחוק, היצרנים האירופים העבירו לאותם מפעלים המון ידע וניסיון בכל תחומי ייצור האופנועים. היצרנים מהמזרח ומסין בעיקר, השכילו לשלב בין הידע שקיבלו לבין יכולת הייצור שלהם וכך החלו לצוץ יצרני אופנועים עצמאיים בכל מדינה במזרח ובעיקר בסין. חלק מאותם יצרנים רכשו את שמותיהם של יצרנים אירופאיים מובילים שנחשבו בעבר למותגים מובילים ונאלצו לסגור את המפעלים בגלל התחרות עם היפניים וחלק אחר, החל לייצר אופנועים תחת שם מותג חדש. בדיוק בצורה זו החלה חברת CF MOTO לייצר גם אופנועים, לאחר שעסקה בייצור כלי רכב שונים כולל טרקטורונים. CF MOTO היא שותפה של KTM במפעלים המייצרים את אופנועי החברה בסין. בנוסף היא מייצרת כבר כמה עשרות שנים חלקי מנוע ושלדה עבור עשרות חברות אופנועים אחרות.

חברת עופר אבניר מייבאת בהצלחה כבר שמונה שנים את הטרקטורונים של חברת CF MOTO ולאחרונה החלה גם לשווק את אופנועי החברה. היצע האופנועים יכלול בשלב הראשון 5 אופנועים מנפח מנוע של 250 סמ''ק ועד לדגם ה-650MT שמשתתף במבחן זה. ה-650MT שייך לקטגוריית אופנועי הספורט-תיור אבל עם תנוחת רכיבה של אדוונצ'ר שהפכה לפופולרית מאוד בשנים האחרונות בזכות השילוב בין נוחות, שימושיות וביצועים. גולת הכותרת היא כמובן המחיר, שעומד על 40 אלף שקלים על הכביש וכולל גם ארגזי צד ומיגונים.

מבחן דרך: FC MOTO 650 MT. ראובן סביו, קינן כהן
מנוע טווין מקביל 650 סמ"ק גמיש ונוח, אבל לא אוהב רכיבה מהירה ממושכת/קינן כהן, ראובן סביו

מפריכים דעות קדומות

לא במקרה העיצוב העתידני של ה-650MT מזכיר במבט הראשון את עיצובם של אופנועי KTM הגדולים של השנים האחרונות. סדנת KISKA האוסטרית, אשר אחראית על עיצובם של דגמי היצרנית האוסטרית אחראית גם על עיצוב אופנועי CF MOTO. שיתוף הפעולה עם יצרנים אירופים ויפניים מובילים בתחום מתבטא גם במכלולים רבים כגון מערכת ההזרקה, מערכת ABS, הבלמים, המתלים ומערכות נוספות. בישיבה על האופנוע מרגישים מיד שכל מכלולי השליטה במקום ואין שום חלק שמפריע לרוכב להרגיש בשליטה ובנוחות על האופנוע.

מבחן דרך: FC MOTO 650 MT. ראובן סביו, קינן כהן
לוח המחוונים מעביר את המינימום הנדרש, מחוון הדלק לא מדויק/קינן כהן, ראובן סביו

המושב הארוך והגלי מאפשר ישבה נוחה גם לאחר כמה שעות של רכיבה, אך פחות נוח לרוכב מאחור בגלל הפרש הגבהים בין שני חלקי המושב. לטובת הנוחות של הרוכב הנוסף מותקנות ידיות אחיזה שמשפרות את חווית הרכיבה מאחור. מגן הרוח הקדמי ניתן לכיוון, אך גם במצב הגבוה הוא לא מספיק בכדי להסיט את הרוח במהירויות גבוהות ומנגנון הנעילה שלו מרעיש בנסיעה ולא מדויק בפעולתו. לוח המחוונים די בסיסי יחסית למה שהורגלנו לקבל, גם באופנועים בנפח מנוע הרבה יותר קטן, אבל בהחלט מספק את כל האינפורמציה הדרושה. מד הדלק מאוד לא מדויק ועד מהרה הפסקתי להסתמך עליו ועברתי להשתמש במד המרחק לצורך חישוב כמות הדלק הנותרת. רגלית הצד נוקשת בצליל מתכתי לא נעים כאשר מקפלים אותה ולרגלית ההילוכים חופש והיא לא מספיק מדויקת בפעולתה. לגבי ההערות האחרונות, צריך לקחת בחשבון שהאופנוע שקיבלתי למבחן הוא אופנוע התקינה שמסתובב כבר שנה על הכביש ובטח לא זוכה לתשומת לב מיוחדת ואפילו כבר הספיקו להחליף לו צמיג אחורי.

מבחן דרך: FC MOTO 650 MT. ראובן סביו, קינן כהן
הנדסת האנוש טובה, הכל במקום אותו הייתם מצפים למצוא/קינן כהן, ראובן סביו

מנוע הטווין המקבילי בנפח 650 סמ''ק עם 61 כ"ס מתגלה כנעים מאוד לשימוש ברכיבה רגועה, כולל ברכיבה עירונית ולא מצריך סל''ד גבוה בכדי להאיץ את האופנוע קדימה בנחישות, גם בהילוכים הגבוהים. מהר מאוד מצאתי את עצמי משייט בנינוחות בין המכוניות בתנועה העירונית ומצליח לשמור על המהירות של הקטנועים המהירים. במספר מקרים נאלצתי לבצע תמרונים ושינויי כיוון מהירים, שגרמו לי להבין עד כמה האופנוע הזה מאוזן ונוח לתפעול. בכבישים המהירים האופנוע מסוגל לשייט מהר מאוד ולהעניק תחושת בטחון גבוהה, גם כאשר הכביש לא חלק במיוחד. בגלל יחסי העברה קצרים המיועדים להיטיב עם רכיבה רגועה והחלפת הילוכים מוקדמת, ברכיבה במהירות של מעל 120 קמ''ש, המנוע נאלץ להסתובב בסל''ד גבוה וזה קצת פוגע בנוחות וגורם למאוורר להתחיל לפעול.

מבחן דרך: FC MOTO 650 MT. ראובן סביו, קינן כהן
מיגון הרוח לא ממש עושה את העבודה ומנגנון הנעילה שלו מרעיש ברכיבה/קינן כהן, ראובן סביו

המתלים מתוצרת קאייבה, מצליחים לספוג היטב בורות וחריצים בכבישים, גם כאשר ההתקלות בהם היא תוך כדי הטיה עם בלימה, או האצה. מבנה השלדה, מיכל הדלק והמושב מאפשרים חביקה טובה מאוד של האופנוע עם השוקיים, וזה מאפשר שליטה מאוד נוחה באופנוע בשינויי כיוון, בבלימות ובהאצות. לאחר שהאופנוע הצליח להרשים אותי לטובה ברכיבה עירונית ובין עירונית רגועה, אך לאו דווקא איטית, החלטתי לשנות את סגנון הרכיבה ולעבור לרכיבה יותר אגרסיבית. הכוונה היא לרכיבה בסל''ד יותר גבוה, לדחות את תחילת הבלימה ולהקדים את ההאצה ביציאה מהפניות. במצבים אלו המנוע קצת פחות מדויק בעלייה ובירידה בסל''ד וגם המתלים והבלמים מחייבים הרבה מחשבה, בכדי לא להגיע לקצה היכולת שלהם. מהר מאוד הבנתי שה-CF MOTO 650MT הוא לא אחד מאותם אופנועים שגורם לך לרכוב בסגנון ובקצב תחרותי, הוא פונה לקהל שמחפש באופנוע כלי רכב מהיר, נוח, בטוח וזול במיוחד.

מבחן דרך: FC MOTO 650 MT. ראובן סביו, קינן כהן
מבחן דרך: FC MOTO 650 MT/קינן כהן, ראובן סביו

טוב, זול, אבל המבחן האמיתי לפניו

אני חייב להודות שבהתחלה לא התלהבתי במיוחד לרכוב כמה ימים על ה- CF MOTO 650MT. אבל עם הקילומטרים הוא גרם לי להתייחס אליו בצורה אחרת, ולשנות את דעותיי הקדומות על אופנועים של יצרנים סיניים פחות מוכרים. במחיר של קטנוע בנפח 400 סמ''ק מקבלים אופנוע ספורט-תיור עם ביצועים ורמת נוחות שלא נחותים מאופנועים מקבילים של יצרנים מפורסמים אחרים, מאובזר במגיני מנוע, ארגזי צד ועוד (לא הותקנו על אופנוע המבחן).

עבור מי שלא מחפש אופנוע בכדי לרכוב אתו על הקצה, או להעמיד אותו בגאווה מול בית הקפה בתור שלט פרסומת לעצמו, אז ה-CF MOTO 650MT הוא בהחלט אופנוע שכדאי לקחת לנסיעת מבחן לפני שמחליטים מה לרכוש.

מבחן דרך: FC MOTO 650 MT. ראובן סביו, קינן כהן
מבחן דרך: FC MOTO 650 MT/קינן כהן, ראובן סביו

על הצד הטכני: CF MOTO 650MT

מנוע: טווין מקביל
נפח: 649 סמ"ק
הספק: 61 כ"ס
קירור: נוזל
תיבת הילוכים: 6 מהירויות

מידות:
אורך: 2,180 מ"מ
רוחב: 835 מ"מ
גובה: 1,332 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,425 מ"מ
גובה מושב: 840 מ"מ
צמיגים: ק'-70/120 17, א'-60/160 17

מחיר: 40 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully