וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה אוקטביה החדשה. אצלנו בסוף 2020

12.11.2019 / 13:37

סקודה הציגה לפני זמן קצר את הדור הרביעי של המשפחתית אוקטביה. ארוכה, רחבה, ובעלת תא מטען גדול מבעבר. עם גרסאות היברידיות קלות. אצלנו היא תהייה רק ברבעון האחרון של 2020

סקודה אוקטביה החדשה. יצרן, אתר יצרן
הולכת על הופעה דרמטית הפעם/אתר יצרן, יצרן

הדור הרביעי של המשפחתית המוצלחת והמצליחה של סקודה הוצג לפני זמן קצר. מאז יצאה לדרך בגלגול הנוכחי שלה בשנת 1996 התגלגלו החוצה מפס הייצור יותר מ-6.5 מיליון יחידות שלה, מה שהופך אותה לסקודה הנמכרת ביותר. לא רק בעולם, גם בישראל היא האירופית היחידה שמצליחה לערער את ההגמוניה היפנו-קוריאנית.

העיצוב החיצוני, שואב את המאפיינים המוכרים מכל הקו החדש והמרוענן של סקודה, הגריל, הכיתוב על תא המטען, מכסה המנוע, יחידות התאורה (לד מלא, כסטנדרט) - כולם מיישרים קו עם מה שראינו ונראה בסופרב, בסקאלה, בקאמיק ובקודיאק. במבט צד נראה שבסקודה הלכו על המראה דמוי הקופה שהולך והופך לנפוץ.

סקודה אוקטביה החדשה. יצרן, אתר יצרן
האורך והרוחב צמחו, בסיס הגלגלים נותר זהה/אתר יצרן, יצרן

בתא הנוסעים, הכל חדש ושונה. מסידור הכפתורים על ההגה, מסך המולטימדיה שעובר למיקום "צף" וגבוה. בסקודה מספרים על שימוש נרחב בחומרי דיפון רכים ואפילו המילה "פרימיום" מופיעה שם. ואם נגענו במילה הזו, באוקטביה החדשה יוצעו כאופציה מושבים ארגונומיים עם פונקציית עיסוי - לראשונה בסקודה. ברמות הגימור הגבוהות יותר הם יכולים להיות גם מאווררים. עוד מערכת אופציונלית היא התצוגה העילית, שגם היא מופיעה לראשונה בסקודה וגם בקרת אקלים לשלושה אזורים.

עד חמישה שקעי USB זה טוב ויפה, אבל מיוחדת מכולן היא האפשרות לאחד שנמצא ממש מעל המראה המרכזית, במיקום אידיאלי לחיבור של מצלמת דרך - זה הראש של סקודה! מבריק.

עוד בוואלה!

השוואתי: טויוטה קורולה מול סקודה אוקטביה ורנו גרנד קופה

לכתבה המלאה
סקודה אוקטביה החדשה. יצרן, אתר יצרן
תא נוסעים חדש, דיגיטלי ומתקדם/אתר יצרן, יצרן

לוח המחוונים דיגיטלי מלא וגדול של 12.3 אינץ', ולצידו מסך מולטימדיה הנע בין 8 ל-10 אינץ' בהתאם לרמת הגימור. כמו בגולף החדשה, גם פה בורר ההילוכים עובר להפעלה חשמלית ולא מכנית, מה שמפנה מקום בקונסולה המרכזית לאחסון.

מערכות הבטיחות כוללות את הגרסאות העדכניות והמתקדמות שיש בהיצע, כך למשל מצהירה החברה של שיפור במערכת זיהוי הולכי רגל והבלימה האוטומטית. זיהוי מצב חירום אצל הנהג המנוע ממנו לתפקד ועצירה של המכונית בבטיחות בנתיב. מערכת הכנת תא הנוסעים לתאונה במקרה שזו בלתי נמנעת. בקרת השיוט האדפטיבית פעילה עד למהירות של 210 קמ"ש, כולל מצב פקקים ותחילת נסיעה עצמאית בעצירות קצרות מ-3 שניות. אלו מצטרפות לתיקון סטייה מנתיב.

סקודה אוקטביה החדשה. יצרן, אתר יצרן
640 ליטרים בתא המטען של תצורת הסטיישן/אתר יצרן, יצרן

מנוע ותיבת הילוכים

סקודה אוקטביה מוצגת לפחות על הנייר עם היצע מנועים רחב מאוד. בנזין, דיזל, היברידי קל ופלאג אין הייבריד. מנועי הבנזין הם 1.0 ו-1.5 ליטרים עם 110 ו-150 כ"ס בהתאמה שכרגע משודכים לתיבה ידנית בלבד ומנוע 2.0 ליטרים 190 כ"ס שמקבל תיבת הילוכים כפולת מצמד 7 הילוכים, אבל גם הנעה כפולה. השידוך הרלוונטי יותר לישראל של הנעה קדמית, אוטומטית במנועים הקטנים יותר טרם הוצג.

מנועי הדיזל כוללים שלוש רמות הספק מאותו מנוע 2.0 ליטרים, אלו כוללים 116 כ"ס, 150 ו-200 כ"ס בשילוב תיבות הילוכים ידניות, אוטומטיות והנעה קדמית או כפולה.

סקודה אוקטביה החדשה. יצרן, אתר יצרן
סקודה אוקטביה החדשה/אתר יצרן, יצרן

גרסה היברידית קלה העושה שימוש בסוללה על מנת לתמוך במערכות החשמל של המכונית, לאפשר פרקי זמן ממושכים יותר של עמידה ללא מנוע פועל ולסייע מעט בהאצה, אך לא משמשת להנעה. גרסה זו תוצע עם גרסאות ה-1.0 ליטר 110 כ"ס ו-1.5 ליטר 150 כ"ס בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד. מה שהופך אותה לרלוונטית ביותר בהיצע לשוק הישראלי כרגע. בגרסאות אלו התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 10.6 שניות למנוע ה-1.0 ליטר ו-8.4 שניות למנוע ה-1.5 ליטרים. המהירות המירבית היא 206 ו-228 קמ"ש בהתאמה.

כמו הגולף והסופרב, גם האוקטביה מקבלת גרסת פלאג אין הייבריד העושה שימוש במנוע 1.4 ליטר יחד עם מערכת חשמלית המביאים להספק משולב של 204 כ"ס.

לשאלתנו נמסר מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל כי אלינו היא צפויה להגיע ברבעון האחרון של 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully