וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת לוס אנג'לס: הדגמים החשובים

22.11.2019 / 14:35

אודי מציגה אחת חשמלית ואחת מחשמלת, מיני קטנה וחמה, מרצדס עושה שרירים. אבל גם ניסאן סנטרה, שברולט טרייל בלייזר, טויוטה ראב 4 פלאג אין ועוד חברות מתערוכת לוס אנג'לס

תערוכת לוס אנג'לס 2019. יצרן, אתר יצרן
תערוכות הרכב באירופה דועכות, זו של לוס אנג'לס עדיין שומרת על כוחה/אתר יצרן, יצרן

פרנקפורט, ז'נבה, פאריז, בעוד התערוכות באירופה הולכות ומצטמצמות, תערוכת לוס אנג'לס הולכת ומתרחבת מדי שנה. אז נכון, פרימירות גדולות ומרכזיות לא ממש רואים כאן, אבל זה לא אומר שאין מה לראות. יצרניות הרכב שמרו לשוק הזה את כמה מגרסאות הקצה הקיצוניות ביותר של הדגמים שלהן.
סיננו החוצה את קשקשת התערוכות הרגילה והשארנו לכם כמה מהדגמים היותר מעניינים שצצו בלוס אנג'לס 2019.

תערוכת לוס אנג'לס 2019. יצרן, אתר יצרן
גרסת ספורטבק ל-e-tron/אתר יצרן, יצרן

אודי - חשמלית ומחשמלת

שני דגמים מרכזיים הוצגו אצל אודי בתערוכת לוס אנג'לס. היו אלו ה-e-tron קרוסבק וה-RS Q8, הראשון הוא גרסת הקופה-ארבע-דלתות מה שזה לא יהיה ל-e-tron, השני הוא הגרסה הסופר ספורטיבית של ה-Q8.

לגבי הקרוסבק, הסיפור פשוט, אם זה עובד מצוין בגרסאות הבערה הפנימית, אין סיבה שלא נציע גם אחת כזו חשמלית.
שתי יחידות הנעה ישרתו את הדגם הזה. בכל אחת מהן שני מנועים, אחד לגלגלים הקדמיים ואחד לאחוריים. גרסת הכניסה ה"קוואטרו 50" מציעה 312 כ"ס ו-55 קג"מ. התאוצה היא 6.8 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המירבית היא 190 קמ"ש. הטווח המוצהר הוא 347 ק"מ. מעל גרסה זו ישנה ה"קוואטרו 55" לה יש 360 כ"ס ו-57.2 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 6.6 שניות ועד 200 קמ"ש מירביים. פה יש גם את מצב "בוסט" שמעלה את ההספק ל-407 כ"ס ו-67.7 קג"מ, התאוצה יורדת ל-5.7 שניות.

המידות הן 490 ס"מ לאורך, 194 לרוחב, ו-162 לגובה, בסיס הגלגלים הוא 293 ס"מ מספרים החופפים לאלו של ה-e-tron. השוני הוא בנפח תא המטען שיורד ב-45 ליטרים. אצלנו אנחנו עתידים לראות אותו במחצית השנייה של 2020.

עוד בוואלה!

מנכ"ל פולקסווגן: "תערוכות רכב מסורתיות מתו. הן נחלת העבר"

לכתבה המלאה
תערוכת לוס אנג'לס 2019. יצרן, אתר יצרן
RS Q8 - סופר קרוסאובר/אתר יצרן, יצרן

מהצד השני של המתרס נמצא אודי RS Q8, גרסת הסופר ספורט ל-Q8. כאן יש מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר, 600 כ"ס ותיבת ההילוכים שלו עם ההנעה הכפולה מעיפים אותו ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. תוכלו להסיר את מגבלת המהירות של 250 ואז הוא ימשיך לדהור ל-305 קמ"ש. עוד בהתאמות: שורת התאמות לבולמי האוויר ומוטות מייצבים אקטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, היגוי לגלגלים האחוריים. כל השישו ושמחו הזה ארוז חיצונית בהופעה ספורטיבית למהדרין.

תערוכת לוס אנג'לס 2019. יצרן, אתר יצרן
שמרו את הטוב ביותר לסוף חיי הדגם - מיני GP/אתר יצרן, יצרן

מיני: גמדה שדה

מיני הביאה לתערוכת לוס אנג'לס את ה-GP. הגרסה הספורטיבית והחזקה ביותר של מיני, שתיוצר בסדרה מצומצמת של 3,000 יחידות. היא מגביהה את הרף של גרסת ה"ג'ון קופר וורקס" ומפיקה ממנוע ה-2.0 ליטרים שלה 306 כ"ס. בדור הזה, השלישי לשושלת ה-GP לא תוצע תיבת הילוכים ידנית, אלא רק כזו אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה.

את הזינוק ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-5.2 שניות, זה כמעט שניה מהיר יותר מה"ג'ון קופר וורקס", המהירות המירבית היא 265 קמ"ש. על ההתנהגות יופקדו מתלים מונמכים ומוקשחים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, מוטות מייצבים, בלמים גדולים יותר וגם תושבות מנוע נוקשות יותר כדי לייצר מכונית מהודקת ככל האפשר.

נחישות ומהירות שליפה של פנקס הצ'קים יאפשרו לכם להזמין חתיכה אחת מה-3,000 שעתידות להגיע במחצית השנייה של 2020.

תערוכת לוס אנג'לס 2019. יצרן, אתר יצרן
המאבק קשה מתמיד למשפחתית כמו ניסאן סנטרה/אתר יצרן, יצרן

ניסאן סנטרה

אצלנו המשפחתית של ניסאן לא ממש הטביעה חותם, אבל בארצות הברית היא רבת מכר אדירה. מכיוון שהדור השמיני צריך להתמודד כבר עם הרבה יותר מאשר משפחתיות אחרות, אלא להיות אטרקטיבי גם מול קרוסאוברים, ניסאן השקיעה במראה החיצוני ובעיצוב תא הנוסעים כדי להקנות לה הופעה יוקרתית. היא גם השקיעה בפלטפורמה חדשה הכוללת מתלה אחורי רב חיבורי ושלדה קשיחה יותר כדי לשפר את ההתנהגות והנוחות.

מלבד הדמיון לאחיותה הגדולות, אלטימה ומקסימה יש לה גם צביעה בשני גוונים, לפחות בגרסת התצוגה שלה, כמו גם תאורת לד. בתא הנוסעים מסך 7 אינץ' בלוח המחוונים לצד מחוונים אנלוגים. מסך מולטימדיה 8 אינץ' בולט מעל קו הדשבורד ושוב, בתמונות הרשמיות עם דיפוני עור ודמוי סיבי פחמן.

על ההנעה, מנוע בנזין 2.0 ליטר עם 149 כ"ס ו-20.2 קג"מ. תיבת ההילוכים היא כבעבר רציפה, אבל בניסאן מספרים על תכנות מחדש שלה על מנת להקנות לה תחושה טבעית יותר כשל תיבה אוטומטית פלנטרית.

תערוכת לוס אנג'לס 2019. יצרן, אתר יצרן
מרצדס GLE בגרסת AMG/אתר יצרן, יצרן

מרצדס: צמד חמד

תערוכת לוס אנג'לס הייתה גם המקום בו הוצגו שתי גרסאות הספורט מבית AMG למרצדס GLE ומרצדס GLS החדשים. שני הכלים, שמציעים מקום לשבעה (טכנית יש לשניהם שבעה מושבים, אבל מקום יש רק ב-GLS) עושים שימוש באותו מנוע V8 של מרצדס בנפח 4.0 ליטרים (כן, אתה צודק, זה שהיא מוכרת לאסטון מרטין). ההספק הוא 612 כ"ס, תיבת ההילוכים בעלת תשעה יחסי העברה והנעה כפולה קבועה שיודעת להעביר עד 50 אחוזים לציר הקדמי ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. פערי הגודל והמשקל בין השניים באים לידי ביטוי בביצועים. ה-GLE יאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות וה-GLS יתעכב בעוד 0.4 שניות ויגיע ל-100 ב-4.2 שניות. שניהם מוגבלים ל-250 קמ"ש, כאשר זו של ה-GLE ניתנת לניתוק, אז הוא יגיע ל-280 קמ"ש.

תערוכת לוס אנג'לס 2019. יצרן, אתר יצרן
טירה מהירה - מרצדס GLS במהדורת השרירים של AMG/אתר יצרן, יצרן

אתם תוכלו להבחין בגרסאות אלו במראה האחורית בקלות כאשר ידהרו אליכם בשל גריל הסורגים האנכי והפגושים הנפוחים שלהם. כאשר הם יתרחקו, אלו יהיו ארבעת יציאות האגזוז והרעם המתגלגל שיסגירו אותם. מתחת לעיצוב, בולמי אוויר השולטים גם על גובה המרכב, צלחות בלימה גדולות יותר, כאשר ה-GLE יאפשר לכם לסמן את האופציה "בלמים קרמיים" ברשימת האפשרויות. יש גם מוטות ייצוב אקטיביים, חישוקי 22 אינץ' ושאר תפנוקים. מתי אצלנו? ברבעון השני של 2020.

תערוכת לוס אנג'לס 2019. יצרן, אתר יצרן
שרירים וחיסכון בטויוטה ראב 4 פלאג אין/אתר יצרן, יצרן

טויוטה: פלאג אין לראב 4

חיסכון וביצועים, את השילוב הלא כל כך מקובל הזה עומד להציע טויוטה ראב 4 בגרסת ה-PHEV ההיברידית נטענת שקע. חיצונית יהיה קשה להבדיל בין השתיים שכן למעט פנסים שונים ודלת לשקע הטעינה הן די דומים. אבל מתחת למכסה המנוע יש הבדלים גדולים. ממה שכן פרסמה טויוטה, יש כאן את מנוע ה-2.5 ליטרים מהראב 4 שמניע את הגלגלים הקדמיים יחד עם מנוע חשמלי בעוד מנוע חשמלי נוסף אחראי לגלגלים האחוריים. השילוב בין השניים מעמיד את ההספק הכולל על 306 כ"ס, הרבה מעל מתחרים כמו מיצובישי אאוטלנדר PHEV וגם גרסאות שיגיעו בהמשך מסיטרואן ל-C5 איירקרוס. זה אומר שהוא מזנק ל-100 קמ"ש במהירות מאוד לא אופיינית לכלים חוסכי דלק - 6.2 שניות בלבד. נתונים נוספים - אין, אבל טויוטה כן אמרה משהו על טווח חשמלי של 60 ק"מ.

תערוכת לוס אנג'לס 2019. יצרן, אתר יצרן
טרייל בלייזר, איפה הוא ואיפה הטרייל בלייזר ההוא.../אתר יצרן, יצרן

שברולט: מצופפת שורות

עם היצע ג'יפונים שמתחיל בטראקס הוותיק ומטפס מעלה מעלה, לשברולט היה פער קטן לסגור, זה שבין אותו טראקס לבין האקווינוקס נדיב המידות. היא עושה את זה עם הגלגול החדש של הטרייל בלייזר, אתם אולי זוכרים אותו כרכב שטח נדיב מידות - אז זהו שהפעם לא.

החזית מקושרת באופן רופף עם זו של הבלייזר החדש, ובחלק האחורי, בקורה C יש אזכור כלשהו לזה של האקווינוקס. תא הנוסעים מציג כמה מהמערכות הייחודיות והבולטות בבלייזר כמו למשל מערכת המולטימדיה, אליה ניתן לקשר שני מכשירים ניידים במקביל, תאימות לאפל ואנדרואיד, מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בכל רמות הגימור והתרעת שכחת ילדים במכונית ועוד.

לטרייל בלייזר שני מנועים, שניהם מוגדשי טורבו, שניהם עם שלושה צילינדרים - הראשון בנפח 1.2 ליטרים עם 140 כ"ס, השני בנפח 1.3 ליטרים 155 כ"ס. המנוע הראשון יניע את המכונית בהנעה קדמית עם תיבת הילוכים רציפה. המנוע החזק יותר יעשה שימוש בתיבת הילוכים בת תשעה יחסי העברה והנעה כפולה.

אצלנו? בהחלט, במהלך 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully